DROPS / 131 / 21

Himalaya by DROPS Design

Strikket DROPS hue med øreklapper og sjal i ”Eskimo”

DROPS Design: Model nr EE-373-EE-374 sjal
--------------------------------------------------------
150 gr f.nr 01, natur
50 gr f.nr 46, mellem grå

DROPS PINDE og STRØMPEP nr 8 - eller de p du skal bruge for at få 11 m x 15 p glatstrik med 1 tråd på 10 x 10 cm.
--------------------------------------------------------
SJAL:
Mål: Vidde øverst ca 150 cm
Materialer: DROPS ESKIMO fra Garnstudio
200 g f.nr 01, natur

DROPS PINDE nr 8 - eller den p du skal bruge for at få 11 m x 15 p glatstrik på 10 x 10 cm.
--------------------------------------------------------

Kommentarer (11) FAQ

UDTAGNINGSTIPS til hue: Tag ud ved at slå om, på p tilbage strikkes omslaget drejet ret (dvs der strikkes i bagerste del af m istedet for i forreste del) så der ikke bliver hul.

STRIKKETIPS til Sjal:
For at kanten skal blive fin strikkes der således: 1.m på alle p tages løst af p.

--------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------

HUE:
Øreklapper og de første retpinde på selve huen strikkes med 2 tråde natur, derefter strikkes der færdig med 1 tråd.
Slå 7 m op på p 8 med 2 tråde Eskimo. Strik retstrik - samtidig efter 1 p tages der 1 m ud i hver side på hver 2.p totalt 3 gange - se Udtagningstips = 13 m.
På næste p slåes der 5 m op mod midt bagpå = 18 m.
Strik 1 p ret over alle m til der er 1 m tilbage (mot midt foran) nu tages der 1 m ud med omslag før sidste m = 19 m, strik 1 p ret tilbage.
Læg arb til side. Strik en øreklap til men modsat dvs: Vær obs på hvad som er foran og bagpå når der tages ud.
Strik øreklapperne ind på samme p - start midt bagpå og slå 16 nye m op mellem øreklapperne til panden = 54 m på p.
Fortsæt frem og tilbage fra midt bagpå. Strik 4 p retstrik over alle m. Skift til Strømpep nr 8 og strik huen færdig rundt fra midt bagpå med 1 tråd. Strik M.1 og derefter strikkes færdig med natur i glatstrik. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN!
Når arb måler 16 cm - målt midt foran - strikkes næste omg rundt således:
*2 r sm, 7 r *, gentag fra *-* omg ud. Strik 1 omg glatstrik. Næste p strikkes således: * 2 r sm, 6 r *, gentag fra *-* p ud. Fortsæt indtagningerne på hver 2.omg med 1 m mindre mellem hver indtagning til der er 9 m tilbage på p. Huen måler ca 26 cm fra midt foran. Klip tråden og træk den gennem de resterende m, træk sammen, og sy trådene fast. Sy det retstrikkede sammen midt bagpå i yderste led af yderste m så sømmen ikke ses.
Lav en stor kvast med natur og lidt mellem grå og sy fast øverst på huen.

SJAL:
Slå 3 m op på p 8 med 1 tråd Eskimo. LÆS STRIKKETIPS. Strik glatstrik samtidig med at der tages 1 m ud i beg af hver p fra retsiden - der tages ud ved at slå om p indenfor 1 kantm, omslaget strikkes drejet vrang (dvs strik i bagetste maskebue istedet for i forreste) på næste p for at undgå hul. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når arb måler 75 cm er sjalet strikket halvvejs. Strik 2 p uden udtagning. Nu lukkes der af i samme side som der blev taget ud ved at strikke de første 3 m således: 1 kantm, tag næste m løs af p, strik 1 m ret, løft den løse m over 1 r. Fortsæt således til der er 3 m tilbage – arb måler ca 150 cm. Luk af.

Diagram

= natur
= mellem grå

Lindsay 23.11.2017 - 03:00:

Hello, how do I connect the ear pieces? Do the ear pieces gonnext to each other with the 16 new cast ons next, where the forehead will be? I was confused why the pattern kept referring to start mid back. Thank you!

DROPS Design 23.11.2017 kl. 08:38:

Dear Lindsay, mid back will be the side of ear flaps where you cast on 5 sts on each ear flap - when joining both ear pieces together, start on mid back on 1st ear flap (sts on needle = the 5 sts cast on are at the beg of this row), then cast on 16 sts between both pieces for front piece and work 2nd ear flap (sts put aside, the 5 sts are at the end of piece). Happy knitting!

Valerie 19.01.2016 - 14:31:

After further review of the shawl pattern, it appears that on the edge, I should slip the first stitch (as if to knit, I'm assuming...it doesn't specify) and then YO. Is that a correct interpretation of that first tip and instruction? Thank you, again!

DROPS Design 19.01.2016 kl. 16:36:

Dear Valerie, that's correct - happy knitting!

Valerie 19.01.2016 - 11:50:

Your shawl pattern states: "inc 1 st at beg of every row from RS - inc by working 1 YO inside 1 edge st" - does this mean "create a yo at the first edge stitch on the RS"? Meaning, to me, on the RS, knit the first stitch, then YO. Correct? Then, on the next row (WS) P YO the YO that was created on the previous row. Thank you!

DROPS Design 19.01.2016 kl. 16:33:

Dear Valerie, that's right: you inc at the beg of every row from RS= 1 edge st, 1 YO, etc and on next row from WS work the YO into back of loop to avoid hole. Happy knitting!

Katy 12.01.2016 - 17:18:

Hello, thank you for your help. I still don't understand. I know it has to be cast on towards the back but how do I do that if my working yarn is on the other side. I would have to add a row and after that the ear flap is going to be longer than the first one. I was hoping that you could give me row by row instructions.

DROPS Design 13.01.2016 kl. 10:30:

Dear Katy, work reversed will mean you will make on the opposite side what you made on one side for the firt piece. For 1st earfla, you cast on sts at the end of row from RS -towards back) for 2nd piece, you will cast on sts at the end of row from WS. So that both pieces will be reversed. Happy knitting!

Katy 12.01.2016 - 01:35:

Hello, Could you please give me a full instruction for making a second (reversed) ear flap? Thank you!

DROPS Design 12.01.2016 kl. 10:02:

Dear Katy, to work the 2nd earflap reversed, cast on the sts towards back piece at the end of a row from WS (instead of at the end of a row from RS for 1st earflap), and inc towards mid front at the beg of a row from RS instead of at the beg of a row from WS. Happy knitting!

Alessandro 27.02.2015 - 18:24:

Buongiorno, ho bisogno di un chiarimento per gli aumenti a lavoro iniziato nel cappello. Date indicazione di un video per gli aumenti a lavoro iniziato, in cui illustrate due tecniche..La prima mi sembra non adatta perché fa un bordo molto morbido, la seconda tecnica non riesco ad applicarla perché ho il filo dalla parte opposta del lavoro...come consigliate di fare? grazie

DROPS Design 28.02.2015 kl. 23:07:

Buongiorno Alessandro. La seconda tecnica presentata può essere usata per aumentare le m sia sul rovescio che sul diritto del lavoro. Le m vanno aumentate all'inizio del ferro. Ci riscriva se non abbiamo capito correttamente la sua domanda. Buon lavoro!

Julienne 27.12.2012 - 10:57:

Bonjour, j'ai qq questions sur le tricot car je suis débutante dans le tricotage , 1er,combien de rangs obtient- on après avoir tricoté le 1er cache-oreille avec les 3 augmentations incluses? 2, on doit mettre en attente le 1er cache-oreille, qu'est-ce que cela signifie ?je prends 2 nouvelles pelotes? 3, il faut tricoter dans le sens inverse pour le 2ème cache-oreille, auriez-vous un repère qui m'aiderait à tricoter correctement? Merci beaucoup cordialement julienne

DROPS Design 29.12.2012 kl. 18:16:

Bonjour Julienne, on tricote un total de 9 rangs pour chaque cache oreille. Mettre en attente signifie couper le fil et tricoter une 2ème pièce identique avec un autre fil (les mêmes pelotes). Quand on tricote en sens inverse, tout ce qui a été fait d'un côté pour la 1ère pièce se fait de l'autre côté pour la 2ème pièce. Pour toute aide personnalisée, n'hésitez pas à vous adresser à votre magasin DROPS ou au forum. Bon tricot !

Ray 23.06.2011 - 18:55:

Belo gorro.

Sabine 07.06.2011 - 20:50:

Supergelungene Muetze. Sehr toll!!

Susana 02.06.2011 - 17:46:

Desde Argentina que linda coleccion espero pronto los patrones en español. Gracias por su generosidad para facilitarnos tan lindo modelos

Kommentere opskrift DROPS 131-21