DROPS / 131 / 34

Pearl by DROPS Design

Rękawiczki DROPS z włóczki „Lima”.

DROPS design: Model nr LI-010
Grupa włóczek B
--------------------------------------------------------
Rozmiary: S/M - M/L
Materiał: DROPS LIMA od Garnstudio
100 g dla każdego rozmiaru, kolor nr 8465, średni szary

DRUTY POŃCZOSZNICZE DROPS nr 3,5 - lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając ściegiem ryżowym 21 o. x 28 rz. otrzymać próbkę o wymiarach 10 x 10 cm.
DRUTY POŃCZOSZNICZE DROPS nr 3 – na ściągacze
--------------------------------------------------------

(Patrz objasnienia...)

Tagi:

rodzaj wzoru: mitenki, technika: ścieg ryżowy,

ŚCIEG RYŻOWY:
OKR. 1: *1 o.p., 1 o.l. * powt. od * do *
OKR. 2: przer. oczka prawe na lewo, a lewe na prawo
Powt. 2-gie okr.
--------------------------------------------------------

PRAWA RĘKAWICZKA:
Na drutach pończoszniczych nr 3 nabrać 54-58 o. włóczka Lima i przer. 1 okr. na prawo. Dalej przer. ściągaczem = 1 o.p./ 1 o.l. Po przerobieniu 7-7 cm ściągacza zacząć przer. na drutach pończoszniczych nr 3,5 ściegiem ryżowym - patrz powyżej – W TYM SAMYM CZASIE w 1-szym okr. równomiernie zamknąć 12-10 o. = 42-48 o.
Na wys. 12-13 cm od dołu robótki zdjąć na drut pomocniczy 8-10 pierwszych o. na kciuk i nabrać 8-10 o. ponad oczkami na drucie pomocniczym.
Dalej przer. aż dł. robótki wynosi 25-26 cm od dołu robótki, kończyć rękawiczkę następująco: *1 o.p., 2 o. razem na prawo*, powt. od *-* przez całe okrążenie = 28-32 o. Przer. 1 okr. na prawo. Dalej przer. kolejne okrążenie następująco: *2 o.p., 2 o. razem na prawo*, powt. od *-* przez całe okrążenie = 21-24 o. Przer. 1 okr. na prawo. Przer. kolejne okrążenie następująco: przer. każde 2 kolejne o. z 20-22 pierwszych o. razem na prawo, zakończyć przerabiając 1-0 o.p. = 11-12 o. Przer. 1 okr. na prawo. Odciąć nitkę i ją przeciągnąć przez pozostałe o., zacisnąć.

KCIUK:
Wziąć z powrotem 8-10 o. z drutu pomocniczego na kciuk na druty pończosznicze nr 3,5. Nabrać 8-10 o. w nabierane o. ponad kciukiem = 16-20 o. Dalej przer. ściegiem ryżowym, na okrągło, aż wys. kciuka wynosi 5-6 cm. Dalej przer. każde 2 kolejne o. razem na prawo przez całe okrążenie = zostaje 8-10 o. Przer. 1 okr. na prawo, dalej każde 2 kolejne o. razem na prawo przez całe okrążenie = zostaje 4-5 o. Odciąć nitkę i ją przeciągnąć przez pozostałe o., zacisnąć.

LEWA RĘKAWICZKA:
Przerabiana jak prawa rękawiczka.

Jeżeli uważasz, że we wzorze znajduje się błąd, prosimy o komentarz lub pytanie w sekcji Komentarze. Zobacz oryginalny model DROPS 131-34.