DROPS / 131 / 20

Paris by DROPS Design

Souprava DROPS: baret a šátek pletené z příze "Andes" nebo "Eskimo".

DROPS design: model č. EE-371-372
Skupina přízí: E
-----------------------------------------------------------
BARET
Velikost: jednotná
Obvod hlavy: 56/58 cm

Materiál: DROPS ANDES firmy Garnstudio
200 g, barva č.8465, šedá

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE (60 cm) č.6 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 13 ok x 17 řad lícovým žerzejem přízí Andes = 10 x 10 cm.
--------------------------------------------------------
ŠÁTEK:
Rozměry: šířka u horního okraje asi 150 cm

Materiál: DROPS ANDES firmy Garnstudio
200 g, barva č.8465, šedá

DROPS JEHLICE č.8 - nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 11 ok x 15 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.

Komentáře (43)

65% vlna, 35% alpaka
od 138.00 Kč /100g
DROPS Andes uni colour DROPS Andes uni colour 138.00 Kč /100g
Ganella
Objednat
DROPS Andes mix DROPS Andes mix 147.00 Kč /100g
Přízi na tento model můžete mít už za 552Kč. Více zde.
TIP - PŘIDÁVÁNÍ:
Přidáváme tak, že upleteme 1 oko 2x – rozdělíme dvojitou přízi a upleteme stejné oko za každé ze dvou vláken příze samostatně (tj. z 1 oka dvojitou přízí máme 2 oka jednoduchou přízí, počet ok se tedy zdvojnásobí na 90 ).

TIP - UJÍMÁNÍ:
Před značkou ujímáme takto: pleteme po poslední 2 oka před značkou, 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme.
Za značkou splétáme 2 oka hladce.

BARET:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici a ponožkových jehlicích, od dolního lemu k vrcholku.
Na kruhovou jehlici č.6 nahodíme dvojitou přízí Andes 45 ok a pleteme lícovým žerzejem do výše 6 cm. Pak pokračujeme jednoduchou přízí a SOUČASNĚ přidáváme – rozpleteme každé oko na dvě, viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ = 90 ok. Pokračujeme lícovým žerzejem. Ve výši 16 cm rozmístíme do pleteniny 5 značek – první značkou označíme začátek kruhové řady, další 4 vkládáme vždy po 18 okách. Pokračujeme lícovým žerzejem a SOUČASNĚ ujímáme po každém 1 cm výšky, takto: na každé straně každé značky ujmeme 1 oko, a to celkem 8x - viz TIP- UJÍMÁNÍ = zbývá 10 ok. Přízi odstřihneme, protáhneme zbylými oky, stáhneme a zapošijeme.
---------------------------------------------------------

TIP:
Aby byl okraj šátku hezky úhledný, 1. oko v každé řadě sejmeme.

ŠÁTEK:
Na jehlice č.8 nahodíme přízí Andes 3 oka. Viz TIP. Pleteme lícovým žerzejem a SOUČASNĚ přidáváme v každé 2. řadě, takto: na začátku každé lícové řady přidáme 1 oko – přidáváme nahozením vedle krajového oka; v následující řadě pleteme nahození obrace za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.
Ve výši 75 cm máme hotovou polovinu šátku.
Nyní upleteme 2 řady bez přidávání a poté začneme ve stejných řadách ujímat – první 3 oka pleteme takto: 1 krajové oko, 1 oko sejmeme hladce, 1 oko upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme. Takto pokračujeme až nám zůstanou jen 3 oka – tato oka uzavřeme.

Daria 05.10.2018 - 17:01:

Grazie, ora funziona :-)

Daria 05.10.2018 - 11:06:

Buongiorno, non riesco a capire come fare gli aumenti per lo scialle. mi sembra di aver capito di dover effettuare gli aumenti quando lavoro il lato a rovescio del lavoro ma non capisco quanti aumenti devo effettuare. soltanto uno dopo la prima maglia di vivagno?quindi si parte da tre maglie e si passa a 4, 5 ecc?

DROPS Design 05.10.2018 kl. 12:00:

Buongiorno Daria. Deve aumentare 1 maglia sui ferri lavorati sul diritto del lavoro. Aumenta facendo 1 m gettata dopo la prima maglia del ferro. Continua ad aumentare finché il lavoro non misura 75 cm. Buon lavoro!

Mara 17.11.2017 - 18:08:

Buongiorno, ho dei gomitolo di andes a due capi e vorrei ricavare gomitoli più sottili a un solo capo. Non trovo video di come fare.... grazie

DROPS Design 22.11.2017 kl. 17:18:

Buongiorno Mara. Non è disponibile un video che presenti come separare il filo. Può rivolgersi al suo rivenditore Drops di fiducia per eventuali consigli e suggerimenti. Buon lavoro!

GUADALUPE GOMEZREGLA 20.01.2017 - 20:49:

EN EL MODELO DEL CHAL SE APRECIA UN BORDE EN PUNTO BOBO , EL CUAL NO APARECE EN LAS INSTRUCCIONES , ENTONCES CON CUANTOS PUNTOS SE EMPIEZA ? GRACIAS POR SU ATENCION , SALUDOS DESDE MEXICO !

DROPS Design 29.01.2017 kl. 14:27:

Hola Guadalupe. este modelo de chal no tiene el borde en punto bobo. Lo que ves en las foto son los puntos de orillo trabajados con una aguja de tamaño 8 mm.

Katia 11.12.2015 - 09:37:

Bonjour, est-ce que ce modèle doit également être tricoté avec deux fils Eskimo comme pour le fil Andes ? Merci!

DROPS Design 11.12.2015 kl. 10:05:

Bonjour Katia, tout à fait, Andes et Eskimo sont du même groupe, vous commencerez avec 2 fils Eskimo et continuez ensuite avec 1 seul fil Eskimo - pensez à bien vérifier votre tension. Bon tricot!

Virginia 14.12.2014 - 23:01:

Buona sera..ho terminato il berretto..e ho 2 problemi: 1) è troppo corto( quindi piuttosto piccolino)...dopo i 16 cm si iniziano subito gli 8 giri di diminuz?e poi si chiude? Quanto deve misurare in tot il berretto in altezza? 2) controllando le diminuzioni ho notato come dei buchini ..è normale? Vi ringrazio

DROPS Design 16.12.2014 kl. 13:52:

Buongiorno Virginia. Le diminuzioni iniziano dopo i 16 cm e ci deve essere 1 cm tra una diminuzione e l’altra. Se il berretto viene troppo corto, più distanziare un po’ di più le diminuzioni. Per i buchi: le due diminuzioni sono vicine tra loro, quindi una discontinuità si crea, ma una volta lavato, dovrebbe essere meno evidente. Buon lavoro!

Denise Beauchemin 10.11.2014 - 06:28:

Bonjour, J'ai commencé le béret sur aiguille circulaire 6 . J'ai monté 45 mailles mais c'est beaucoup trop serré pour un tour de tête. Merci de me donner des précisions. J'adore ce modèle et je voudrais vraiment le réaliser. Merci

DROPS Design 10.11.2014 kl. 10:27:

Bonjour Mme Beauchemin, on tricote ici volontairement plus serré (2 fils avec les mêmes aiguilles que celles qu'on utilise pour le béret) pour que le béret tienne bien sur la tête. Vous pouvez ajuster à votre taille en tricotant moins serré ou avec des aiguilles plus larges - pensez bien à vérifier aussi votre tension (13 m x 17 rangs = 10 x 10 cm jersey avec 1 seul fil Andes). Bon tricot!

Tiziana 02.12.2013 - 20:53:

Buonasera, sono riuscita a fare le diminuizioni:pero'ho un dubbio per l'altezza: quando iniziano le diminuizioni a cm.16 si intende dalla fine del bordo oppure a cm.16 dall'inizio del bordo? Grazie

DROPS Design 02.12.2013 kl. 22:22:

Buonasera Tiziana, i 16 cm sono da considerarsi dall'inizio del lavoro. Buon lavoro!!

Claire 28.11.2013 - 20:01:

Bonjour, ce modèle est très joli et j'ai commencé à tricoter le béret. Mon échantillon correspondait aux instruction pourtant les 6 premiers cm sont vraiment étroits, il serre trop la tête. Est-ce que le modèle va se détendre beaucoup ? ou bien dois-je changer d'aiguille ou rajouter des mailles au modèle ? D'avance, je vous remercie pour votre aide.

DROPS Design 29.11.2013 kl. 08:54:

Bonjour Claire, la bordure doit être suffisamment serrée pour tenir, vous pouvez ajustez si nécessaire le nombre de mailles. Bon tricot!

Tiziana 25.11.2013 - 15:34:

Salve, io ho fatto questa procedura, ma alla fine del ferro non mi rimangono 18 maglie. Grazie

DROPS Design 25.11.2013 kl. 17:05:

Buonasera Tiziana, provi a controllare se prima dell'inizio delle diminuzioni ha 90 m sul f. A questo punto quando il lavoro misura 16 cm deve inserire 5 segnapunti a 18 m di distanza. Quindi continui a lavorare a m rasata diminuendo 1 m a ogni lato dei segnapunti come indicato ogni cm per 8 volte in totale = 5 segnapunti x 2 m diminuite = 10 diminuzioni per giro x 8 volte = 80 diminuzioni = 10 m rimaste. Ci riscriva se qualche passaggio non le è chiaro. Buon lavoro!!

Přidejte komentář k návodu DROPS 131-20