DROPS / 132 / 33

Kaleidoscope by DROPS Design

Strikket DROPS teppe med dominoruter i “Delight”

DROPS design: Modell nr DE-061
Garngruppe A
---------------------------------------------------------
Mål: ca 85 cm x 135 cm
Materialer: DROPS DELIGHT fra Garnstudio
200 g f.nr 02, plomme/lyng/beige mix
400 g f.nr 05, beige/grå/rosa mix
Det blir ca. 4 dominoruter av 50 g Delight.
Og bruk:
DROPS Alpaca fra Garnstudio
100 g f.nr 8903, sort

DROPS PINNE NR 3,5 - eller den p du må ha for å få 23 m x 44 p rillestrikk på 10 x 10 cm.
DROPS HEKLENÅL 3,5 - til kantene
---------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord: domino, pledd,

DOMINORUTE:
Sett 1 merke i den midterste m.
1.p (= vrangen): Strikk rett.
2.p (= retten): Strikk rett til det gjenstår 1 m før merke, ta 1 m løs av p, 2 m rett sammen, løft den løse m over, strikk rett ut p.
Gjenta 1. og 2.p, dvs at det felles 2 m på midten av ruten på hver 2.p til det er 1 m tilbake på p, klipp tråden og trekk den gjennom m.
1 Dominorute skal måle ca 16 x 16 cm uten heklekanten.
TRÅDBYTTETIPS:
For at fargeovergangene i Delight skal bli pene når det byttes nøste, er det viktig og finne et nøste som starter med den fargen det forrige sluttet med.
---------------------------------------------------------

TEPPE:
Legg opp 73 m med Alpaca på p 3,5. Strikk DOMINORUTE - se forkl over - bytt til Delight etter 2.p. Strikk 40 dominoruter - les TRÅDBYTTETIPS.

MONTERING:
Plasser rutene med 5 ruter i bredden og 8 rader i lengden. Sy rutene sammen med små sting i ytterste ledd av ytterste m slik at det ikke blir en tykk kant.

HEKLEKANT:
Bruk nål 3,5 og Alpaca. Hekle en rad med staver langs den ene korte og den ene lange side slik at hele teppet får en sort kant.