DROPS / 132 / 21

Nomad by DROPS Design

Glatstrikket DROPS poncho i Vienna eller Melody. Str S - XXXL

DROPS Design: Model nr O-307
Garngruppe D
--------------------------------------------------------
Størrelse: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materialer: DROPS VIENNA fra Garnstudio
F.nr 43, lys brun:
400-400-450-500-550-600 gr

Eller brug: DROPS MELODY fra garnstudio
F.nr 15, beige:
300-300-350-350-400-450 g

DROPS RUNDP (80 cm) nr 7 - eller den p du skal bruge for at få 13 m x 15 p glatstrik på 10 x 10 cm.
--------------------------------------------------------

Kommentarer (31) FAQ
RETSTRIK (frem og tilbage på rundp):
Strik ret på hver p.
--------------------------------------------------------

RYGSTK:
Arb strikkes frem og tilbage på rundp for at få plads til alle m. Rygstk strikkes 6 cm længere end forstk i alle str.
Slå 98-100-104-106-110-114 m op på rundp 7 med Vienna eller Melody. Strik 4 p retstrik – se forkl over – og fortsæt derefter i glatstrik med 3 m retstrik i hver side. Når arb måler 79-81-83-85-87-89 cm lukkes de midterste 18-18-20-20-22-22 m af til hals og hver skulder strikkes færdig for sig. På næste p lukkes der 1 m af mod halsen = 39-40-41-42-43-45 m tilbage til skulder. Luk af når arb måler 81-83-85-87-89-91 cm.

FORSTK:
Slå op og strik som rygstk til arb måler 41-43-45-45-47-49 cm, slut af med 1 p vrang fra vrangen. Herfra deles arb og hver del strikkes færdig for sig således: Klip tråden og sæt de første 39-40-41-42-43-45 m på en tråd, 59-60-63-64-67-69 m tilbage på p. Nu strikkes der 2 m i hver af de 20-20-22-22-24-24 første m på p (disse m danner kraven), de resterende m fortsættes i glatstrik med 3 m retstrik i kanten, 79-80-85-86-91-93 m på p. På næste p (= vrangen) strikkes der 3 m retstrik, derefter vrang over de næste 36-37-38-39-40-42 m, fortsæt med rib 1r, 1vr over de resterende 40-40-44-44-48-48 m, start med 1r. Fortsæt således til arb måler 75-77-79-81-83-85 cm, slut af med 1 p fra retsiden. På næste p lukkes de første 39-40-41-42-43-45 m af, strik p ud, 40-40-44-44-48-48 m tilbage til krave. Fortsæt med forkortede p til krave over de resterende m således : (1.p = retsiden) * Strik rib 1 gang frem og tilbage over 20-20-22-22-24-24 m mod midt foran, strik rib 1 gang frem og tilbage over alle m *, gentag fra *-* til kraven måler ca 7½-7½-8½-8½-9-9 cm (målt i den korteste side) fra hvor der blev lukket af til skulderen. Luk af. Første del er nu færdig.

Anden del: Start fra retsiden. Strik m fra tråden ind på p og strik 1 m op i hver kravem fra bagsiden af højre forstk = 79-80-85-86-91-93 m på p. På næste p (= vrangen) strikkes der rib 1vr, 1r over de første 40-40-44-44-48-48 m, start med 1vr. Derefter strikkes de næste 36-37-38-39-40-42 m i glatstrik (vrang fra vrangen, ret fra retsiden) og til sidst 3 m retstrik. Fortsæt således til arb måler 75-77-79-81-83-85 cm, slut af med 1 p fra vrangen. På næste p lukkes de første 39-40-41-42-43-45 m af, strik p ud, 40-40-44-44-48-48 m tilbage til krave. Fortsæt med forkortede p til krave således: (1.p: vrangen) * Strik i rib 1 gang frem og tilbage over 20-20-22-22-24-24 m mod midt foran, strik i rib 1 gang frem og tilbage over alle m *, gentag fra *-* til kraven måler ca 7½-7½-8½-8½-9-9 cm (målt i den korteste side) fra hvor der blev lukket af til skulderen. Luk af.

MONTERING:
Sy skuldersømmene. Sy kraven sammen midt bagpå og sy den til halsen.

Diagram

Mariangela 05.12.2018 - 22:08:

Sto lavorando il modello per una persona robusta ma piccola di statura. Maglie avviate 100,altezza dietro 74 per lo scollo ho chiuso 18 maglie centrali a 72cm. Quindi per il davanti il lavoro a che altezza devo dividere il lavoro? 34/35 cm? Grazie Maggie avevo già scritto ma nn ho avuto risposta

Mariangela 30.11.2018 - 15:28:

Sto lavorando il modello per una persona robusta ma piccola di statura. Maglie avviate 100,altezza dietro 74 per lo scollo ho chiuso 18 maglie centrali a 72cm. Quindi per il davanti il lavoro a che altezza devo dividere il lavoro? 34/35 cm? Grazie Maggie

DROPS Design 06.12.2018 kl. 11:52:

Buongiorno Mariangela. Sì può intrecciare le maglie quando il davanti misura circa 35 cm. Buon lavoro!

Mariangela 24.10.2018 - 18:49:

Ciao, ma quindi è aperto ai lati? Se è aperto ai lati sarebbe possibile fare una cucitura magari sul fondo? Grazie

DROPS Design 24.10.2018 kl. 18:57:

Buonasera Mariangela. Il poncho rimane aperto. Se preferisce può cucire la parte in fondo avendo però l'attenzione di lavorare il davanti e il dietro della stessa lunghezza (nelle spiegazioni il dietro è più lungo). Buon lavoro!

Evelyn Waddell 23.09.2018 - 00:24:

I need detailed instruction for neck area. The video was of little use.

DROPS Design 23.09.2018 kl. 23:10:

Dear evely, you can find th detailed instructions for the end of the text, under "Second part". Or please tell us, what exactly is not clear. Alo, please do not forget that you can always ask for help inperson at the store you bought your DROPS yarn from. Happy Knitting!

Sara 07.02.2016 - 20:30:

Hej! Jag har stickat klart nu men jag måste ha gjort fel för jag får inte själva kragen att bli "omlott". När jag lägger ut framstycket är det bara ett "v". Har jag gjort fel eller förstår jag bara inte hur jag ska montera? Med vänlig hälsning, Sara

DROPS Design 10.02.2016 kl. 12:30:

Hej. Det är lite svårt att veta när jag inte har sett ditt arbete, men om du klickar på fliken videor (bredvid bilden) och ser på den video som heter "Överlappande krage/framkanter" så ser du nog om du har gjort rätt. Hoppas det är till hjälp!

Laura 29.09.2015 - 04:07:

No es posible tejer este modelo con lima mix?,

DROPS Design 29.09.2015 kl. 10:54:

Hola Laura. Las lanas recomendadas para este poncho las tienes en el apartado "Alternativas de lanas". La lima mix tiene diferente textura y no se obtiene el mismo resultado que en la foto, aparte tendrías que hacer los cálculos para esta lana.

Laura 29.09.2015 - 04:07:

No es posible tejer este modelo con lima mix?,

Thomasstruck 24.01.2014 - 20:10:

Mir gefällt es ausgesprochen gut. gürtel drum und dann als lockerer überwurf...toll it looks very great!

Julez 20.07.2012 - 17:22:

Hey, was ist denn gemeint mit " Weiter in die ersten 20-20-22-22-24-24 M. je 2 M. stricken (= Kragen), " kann mir darunter leider gar nichts ableiten, hoffe auf baldige antwort, liebe grüße

DROPS Design 02.08.2012 kl. 18:00:

Damit der Kragen locker fällt (zudem zieht sich 1 re / 1 li etwas zusammen) werden für den Kragen die Maschen verdoppelt, also über die 20-20-22-22-24-24 M des Ausschnitts 2 M in 1 M gestrickt.

DROPS Design 20.10.2011 - 08:59:

Ang. str. er det best å forholde seg til målskissen nederst i oppskriften. For monteringshjelp kan du se på video: Montering sidesøm eller Montering skuldersøm

Kommentere opskrift DROPS 132-21