DROPS / 133 / 19

Charleston by DROPS Design

Pletená DROPS čepice a nákrčník z dvojité příze „Baby Alpaka Silk“.

DROPS design: Návod č. BS-002 a BS-003
Skupina přízí: A
-------------------------------------------------------

Velikost: jednotná
Obvod hlavy: 52/54
Materiál: DROPS BABY SILK ALPAKA firmy Garnstudio
100 g, barva č. 6347, modro-fialová
50 g, barva č. 01, přírodní
DROPS ROVNÉ JEHLICE č. 4 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 19 ok vroubkovým vzorem dvěmi vlákny příze = šířka 10 cm.
-------------------------------------------------------

NÁKRČNÍK:
Velikost:
Průměr: asi 148 cm
Výška: asi 35 cm
Materiál: DROPS BABY ALPAKA firmy Garnstudio
250 g, barva č. 6347, modro-fialová
200 g, barva č. 01, přírodní
DROPS KRUHOVÉ JEHLICE č. 4 (80 cm) – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 19 ok vroubkovým vzorem dvěmi vlákny příze = šířka 10 cm.

Komentáře (28)

70% alpaka, 30% hedvábí
od 154.00 Kč /50g
DROPS BabyAlpaca Silk uni colour DROPS BabyAlpaca Silk uni colour 154.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 1848Kč. Více zde.
VROUBKOVÝ VZOR (lícové a rubové řady): stále hladce.

TIP NA PLETENÍ DVOJITOU PŘÍZÍ:
Použijte oba konce příze – z vnitřní části klubka, i z vnější části klubka. Při navazování nové příze nenavazujte obě najednou – vyvarujete se tak zesílení v pletenině.
--------------------------------------------------------------------

ČEPICE:
Pleteme lícové a rubové řady. Celá čepice je pletená vroubkovým vzorem, tj. stále hladce. Na jehlice č. 4 nahodíme dvěmi vláky modro-fialovou barvou 99 ok. Pleteme 5,5 cm. Změníme barvu na 1 vlákno modro-fialovou + 1 vlákno přírodní a pleteme vroubkovým vzorem do výšky asi 15 cm. * V následující řadě rovnoměrně ujmeme 9 ok,. upleteme 1 řadu a v následující řadě ujmeme rovnoměrně 9 ok. Pleteme 2 cm.* Mezi *-* opakujeme celkem 5krát = 9 ok. Přízi ustřihneme, 2 krát protáhneme zbývajícími oky, utáhneme a zapošijeme.

DOKONČENÍ:
Sešijeme zadní šev, sešíváme za krajová oka. Vyrobíme 2 malé bambulky – jednu modro-fialovou a jednu přírodní – přišijeme je na stranu čepice.

NÁKRČNÍK:
Pleteme na kruhové jehlici lícové a rubové řady – to z důvodu pohodlnosti a dostatku místa pro velký počet ok. Na kruhovou jehlici č. 4 nahodíme třemi vlákny modro-fialové barvy 280 ok – viz TIP NA PLETENÍ DVOJITOU PŘÍZÍ. Jednu přízi ustřihneme a pleteme 6 řad vroubkovým vzorem dvěmi vlákny modro-fialovou barvou – viz popis výše. Změníme barvu na 1 vlákno modro-fialové a 1 vlákno přírodní barvy, pleteme vroubkovým vzorem až do výšky 33 cm. Změníme barvu opět na dvě vlákna modro-fialové barvy a upleteme 6. řad vroubkovým vzorem. Oka uzavřeme třemi vlákny modro-fialovou barvou.

DOKONČENÍ:
Sešijeme boční šev, sešíváme za krajová oka.

Annie 01.02.2019 - 14:02:

Bonjour, est ce que l echantillon doit mesurer, 10 par 10 centimetre avec les mailles données ? Merci au plaisir

DROPS Design 01.02.2019 kl. 15:22:

Bonjour Annie, vous devez avoir 19 mailles = 10 cm au point mousse avec 2 fils BabyAlpaca Silk, le nombre de rangs ici n'est pas important car les hauteurs sont indiquées en cm, mais la largeur vous permettra d'avoir les bonnes mesures. Bon tricot!

Nicole Zwick 27.12.2018 - 17:34:

Wie berechne ich die Mütze mit einem Kopfumfang von 58 cm?

Arlette 17.03.2018 - 19:22:

Bonjour quand vous dite , faire un échantillon au poing mousse avec 2 fils cela veux t’il dire de doubler la laine ?

DROPS Design 19.03.2018 kl. 10:02:

Bonjour Arlette, l'ensemble se tricote entièrement avec 2 fils = le fil en double. Pour vérifier votre tension, vous devez également tricoter l'échantillon avec 2 fils (= le fil en double). Bon tricot!

Nettie Jansen 05.12.2014 - 14:09:

Ideale muts gebreid voor vriendin, ivm chemokuren, dit materiaal is dan heel fijn zacht en warm en kriebelt niet

Patati0 29.03.2014 - 15:09:

Merci beaucoup.

Patati0 29.03.2014 - 01:24:

Bonjour, J'aime bcp le modele du bonnet,faut-il 150 grammes de laines?.

DROPS Design 29.03.2014 kl. 10:03:

Bonjour Patati0, tout à fait, 100 g en 6347 (2 pelotes) et 50 g en 0100 (1 pelote). Bon tricot!

Mette 06.03.2012 - 16:10:

Har lige strikket huen og den blev ALT for stor. Vil foreslå at andre at gøre opskriften mindst 20% mindre

Ingalill Jancke 26.02.2012 - 18:14:

Har stickat Charlestone. Blev alldeles för lång, färdig ca 25 cm. De 2 cm mellan varje * * är det verkligen rätt? Tacksam för svar

DROPS Design 21.03.2012 kl. 13:55:

Hej, mönstret stämmer. Det är viktigt att stickfastheten stämmer med det vi har skrivit.

Lizzy 15.02.2012 - 17:37:

Made this one using Baby Alpaca Silk (so soft!!) and Delight, which gave a really nice effect.

Drops Design 16.12.2011 - 11:44:

Det er lettere at strikke retstrik frem og tilbage da det så bliver ret på hver pind. Hvis du strikker retstrik på rundpind så skal hver anden omgang være vrang. Men du gør naturligvis det du har mest lyst til :-)

Přidejte komentář k návodu DROPS 133-19