DROPS Extra / 0-769

Chicken Little by DROPS Design

Gehaakt DROPS paaskuiken voor Pasen van "Paris".

Trefwoorden: dieren, pasen, speelgoed,

DROPS design: Model nr. W-016-BN
--------------------------------------------------------
Maten: ongeveer 12 cm hoog
Materiaal: DROPS PARIS
50 gr. kleur nr. 35, vanillegeel
Een restje garen kleur nr. 13, oranje
Een restje garen kleur nr. 12, rood
Een restje garen kleur nr. 15, zwart

DROPS HAAKNLD 4 mm - of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 16 v = 10 cm breed.
DROPS HAAKNLD 3 mm - voor de pootjes, hanekam en snavel
Accessores: Wat kussenvulling voor de vulling

Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 1.10€ krijgen. Lees meer.

Begin als het werk in de toer wordt gehaakt met deze techniek om gaatjes in het midden te voorkomen (in plaats van een l-ring): Hou het uiteinde van het garen vast en wind het garen een keer om de wijsvinger en maak een lus. Hou de lus vast met de linker duim en middelvinger, plaats de draad over linker wijsvinger. Plaats de haak door de lus, maak een omsl en haal de draad door lus, haak 1 l, haak dan v om de lus. Als het gewenste aantal van v is gehaakt, trekt u het uiteinde van het garen aan om de lust te sluiten. Zet het uiteinde vast aan de achterkant van het werk. Haak nu verder in de toer.

HAAK IN DE RONDTE:
Ga na de laatste v op de toer verder met de volgende toer met 1 v in de volgende v (= eerste v op de volgende toer). LET OP: Plaats een markeerdraad aan het begin van toer tussen de laatste v en de eerste v op de toer, neem de markeerdraad mee naar boven tijdens het haken.

2 V SAMENHAKEN:
* Plaats de haak in de volgende st, haal de draad door *, herhaal van *-* nog een keer, maak een omsl en haal de draad door alle 3 st op de haak.
--------------------------------------------------------

KUIKEN:
Begin aan de bovenkant van de kop en maak een Magische cirkel - LEES UITLEG BOVEN – met haaknld 4 mm en Paris vanillegeel.
TOER 1: Haak 6 v in de cirkel - HAAK IN DE RONDTE.
TOER 2: 2 v in iedere v = 12 v.
TOER 3: * 1 v in de volgende v, 2 v in de volgende v *, herhaal van *-* de rest van de toer = 18 v.
TOER 4: * 1 v in de volgende 2 v, 2 v in de volgende v *, herhaal van *-* de rest van de toer = 24 v.
TOER 5: * 1 v in de volgende 3 v, 2 v in de volgende v *, herhaal van *-* de rest van de toer = 30 v.
TOER 6: Haak 1 v in iedere v = 30 v.
TOER 7: * 1 v in de volgende 4 v, 2 v in de volgende v *, herhaal van *-* de rest van de toer = 36 v.
TOER 8: Haak 1 v in iedere v = 36 v.
TOER 9: * 1 v in de volgende 5 v, 2 v in de volgende v *, herhaal van *-* de rest van de toer = 42 v.
TOER 10-17: Haak 1 v in iedere v = 42 v.
TOER 18: * 1 v in de volgende 19 v, haak dan de volgende 2 v samen * - Zie uitleg boven, herhaal van *-* nog een keer = 40 v.
TOER 19: * 1 v in de volgende 3 v, haak dan de volgende 2 v samen *, herhaal van *-* de rest van de toer = 32 v.
TOER 20: Haak 1 v in iedere v = 32 v.
TOER 21: * 1 v in de volgende 2 v, haak dan de volgende 2 v samen *, herhaal van *-* de rest van de toer = 24 v.
TOER 22: Haak 1 v in iedere v = 24 v.
TOER 23: * 1 v in de volgende 1 v, haak dan de volgende 2 v samen *, herhaal van *-* de rest van de toer = 16 v.
TOER 24: Haak 1 v in iedere v = 16 v. Vul het kuiken met wat kussenvulling.
TOER 25: Haak alle v 2 aan 2 samen = 8 v, eindig met 1 hv in de volgende v.
Knip de draad af en haal deze door de overgebleven st, trek de draad aan en zet stevig vast.

VLEUGEL:
Begin met een magische cirkel met vanillegeel en haaknld 4 mm.
TOER 1: Haak 4 v in de cirkel.
TOER 2: Haak 2 v in iedere v = 8 v.
TOER 3: * 1 v in de volgende v, 2 v in de volgende v *, herhaal van *-* de rest van de toer = 12 v.
TOER 4: * 1 v in de volgende 2 v, 2 v in de volgende v *, herhaal van *-* de rest van de toer = 16 v.
TOER 5-7: Haak 1 v in iedere v = 16 v op de toer.
TOER 8: * 1 v in de volgende 2 v, haak dan de volgende 2 v samen *, herhaal van *-* de rest van de toer = 12 v.
TOER 9: Haak 1 v in iedere v, eindig met 1 hv in de volgende v = 12 v. Knip de draad af en hou 20 cm voor de Afwerking.
Haak nog een vleugel op dezelfde manier.

SNAVEL:
Haak met haaknld 3 mm en oranje als volgt:
TOER 1: Haak 2 l, haak 1 v in 2e l van de haak, keer het werk = 1 v.
TOER 2: Haak 1 l, 2 v in de v, keer het werk = 2 v.
TOER 3: Haak 1 l, 2 v in iedere v, keer het werk = 4 v.
TOER 4: Haak 1 l, 2 v in de 1e v, 1 v in de volgende 2 v, 2 v in laatste v, keer het werk = 6 v.
TOER 5: Haak 1 l, sla de 1e v over, 1 v in de volgende 4 v, keer het werk = 4 v.
TOER 6: Haak 1 l, sla de 1e v over, 1 v in de volgende 2 v, keer het werk = 2 v.
TOER 7: Haak 1 l, sla de 1e v over, 1 v in laatste v = 1 v. Knip de draad af met een lengte van 20 cm voor de Afwerking.

POOTJE:
Haak met haaknld 3 mm en oranje als volgt: Haak 10 l, haak 1 hv in de 5e l van de haak, * 4 l, 1 hv in dezelfde l *, herhaal van *-* nog een keer. Haak dan 1 hv in iedere overgebleven l op de l-toer (= haak terug tot het begin). Knip de draad af met een lengte van 20 cm voor de Afwerking.
Haak nog een pootje op dezelfde manier.

HANEKAM:
Haak met haaknld 3 mm en rood als volgt: Haak 10 l, haak 1 hv in de 7e l van de haak, * 5 l, 1 hv in de volgende l *, herhaal van *-* nog een keer, eindig met 6 l, 1 hv in de laatste l. Knip de draad af met een lengte van 20 cm voor de Afwerking.

AFWERKING:
Plaats de vleugels plat en naai ze aan iedere zijkant met nette, kleine st. Naai de hanekam bovenop de kop. Vouw de snavel in het midden dubbel en naai aan de voorkant van het hoofd. Borduur ogen met een restje zwart garen. Naai de pootjes onder het kuiken.

Dit patroon is gecorrigeerd. .

Correctie SNAVEL: Toer 5 en 6 aangepast.
Gewijzigd online: 12.10.2016

Opmerkingen (15)

Plaats uw opmerking!

Mátyás Eszter 12.04.2017 - 00:49:

A magyar fordítás több helyen hibás. Például a 7. és a 9.sor leírása. Mindenképp nézz rá egy másik nyelvű leírásra is (pl.angol), ha meg akarod horgolni. Kedves Eszter, köszönjük, hogy felhívta a figyelmünket a hibákra, amik javításra kerültek.

Laila 23.03.2015 - 00:57:

Vedr NEBB. Stiller samme spørsmål som andre har gjort. Har lest tidligere svar lenger ned på denne kommentarsiden,men skjønner ikke svaret. Hvorfor er ikke selve oppskriften endret,slik at den blir bedre å forstå? Skal man da i hver omgang regne luftmasken som en fastmaske? Det blir heller ikke riktig! Antall fastmasker stemmer med oppskriften i alle omgangene (unntatt omg 5),så hvis man også skal telle med LUFTMASKEN,blir det jo alltid 1 maske for mye ! (?)

Anna Winther 03.02.2015 - 17:01:

Det er noget af det sødeste påske pynt. Og den magiske cirkel er perfekt. Jeg havde Fabel tyndt uldgarn gul og orange og Alpaca rød. Ville lave en prøve, men den er blevet så nuttet. Glæder mig til at lave nogle i rigtig størrelse. ;) Kan varmt anbefales.

Thao 22.03.2014 - 02:50:

Im am not sure if i am doing the wings, feet and beak. Plz make a tutorial on the chicken because i don't quite know if im right, it looks a bit weird thanks!

Thao Nguyen 03.03.2014 - 09:45:

Umm....round 19 sc round no. of sc is not 36 but 32...no matter what i did i got 32!

Laat een opmerking achter voor DROPS Extra 0-769