DROPS Extra / 0-758

DROPS Extra 0-758 by DROPS Design

Heklet DROPS blomst i ”Eskimo”.

DROPS design: Modell nr EE-353
---------------------------------------------------------
Størrelse: ca 10 cm bredde
Materialer: DROPS ESKIMO fra Garnstudio
50 gr f.nr 26, pink
50 gr f.nr 08, rød

DROPS HEKLENÅL NR 6

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord: blomst, jul, kjærlighet,

HEKLEROSE:
Hekle på nål 6. Start med rød Eskimo slik: Hekle 4 lm og sett dem til 1 ring ved å hekle 1 kjm i første lm.
1.omg: *1 fm om ringen, 3 lm ,* gjenta fra *-* totalt 3 ganger og avslutt med 1 kjm i første fm på beg av omg = 3 lm-buer.
2.omg: Hekle slik i hver lm-bue: 1 kjm, 5 st og 1 kjm = 3 Blader. Snu arb - neste omg hekles fra blomstens bakside.
3.omg: 1 lm, hekle 1 fm rundt første fm fra 1.omg, 4 lm, hekle 1 fm nederst midt i det første blad fra 2.omg, * deretter 4 lm, hekle 1 fm rundt neste fm fra 1.omg, deretter 4 lm, hekle 1 fm nederst midt i det neste blad fra 2.omg * gjenta *-* til det i alt er 5 lm-buer avslutt med 4 lm og 1 kjedem i den første fm fra omg = 6 lm-buer. Bytt til pink. Snu arb - neste omg hekles fra blomstens forside.
4.omg: Hekle slik i hver lm-bue: 1 kjm, 6 st og 1 kjm = 6 Blader. Snu arb - neste omg hekles fra blomstens bakside.
5.omg:1 lm, hekle 1 fm rundt første fm fra 3.omg, 5 lm, * hekle 1 fm nederst rundt neste fm fra 3.omg, 5 lm, * gjenta *-* til det i alt er 5 lm-buer avslutt med 5 lm og 1 kjedem i den første fm fra omg = 6 lm-buer. Snu arb - neste omg hekles fra blomstens forside.
6.omg: Hekle slik i hver lm-bue: 1 kjm, 6 st og 1 kjm = 6 Blader. Klipp og fest trådene.