DROPS / 130 / 37

DROPS 130-37 by DROPS Design

Sættet består af: Retstrikket DROPS vaskeklud, retstrikket vaskehandske og hæklet kurv i 2 tråde ”Lin”.

DROPS design: Model nr LN-012
---------------------------------------------------------
VASKEKLUD:
Mål: ca 22 x 22 cm.
Materialer: DROPS LIN fra Garnstudio
50 gr f.nr 103, naturmeleret

Eller brug:
DROPS BELLE fra Garnstudio
50 gr f.nr 09, beige

DROPS PINDE NR 6 - eller det p.nr du skal bruge for at få 12 m x 26 p retstrik på 10 x 10 cm med 2 tråde.
---------------------------------------------------------

VASKEHANDSKE:
Størrelse: One-size
Materialer: DROPS LIN fra Garnstudio
50 gr f.nr 103, naturmeleret

Eller brug:
DROPS BELLE fra Garnstudio
50 gr f.nr 09, beige

DROPS PINDE NR 6 - eller det p.nr du skal bruge for at få 12 m x 26 p retstrik på 10 x 10 cm med 2 tråde.
---------------------------------------------------------

KURV:
Størrelse: ca 18 cm i diameter
Materialer: DROPS LIN fra Garnstudio
150 gr f.nr 103, naturmeleret

Eller brug:
DROPS BELLE fra Garnstudio
150 gr f.nr 09, beige

DROPS HÆKLENÅL NR 6 – eller den du skal bruge for at få 12 fm på 10 cm med 2 tråde.

VASKEKLUD:
Slå 26 m op med 2 tråde Lin eller Belle på p 6. Strik retstrik, dvs der strikkes ret på hver p, til arb måler ca 21 cm. Derefter strikkes næste p med indsat strop således: Strik til der er 2 m tilbage - slå 12 nye m op på p, derefter strikkes de sidste 2 m ret sammen. På næste p lukkes alle m af med ret (også de nye m til strop).
---------------------------------------------------------

VASKEHANDSKE:
UDTAGNINGSTIPS:
Der tages 1 m ud ved at slå om p indenfor yderste m. På næste p strikkes omslaget drejet r (dvs der strikkes i bagerste del af m i stedet for forreste del), så der ikke bliver hul.
--------------------------------------------------------

VASKEHANDSKE:
Arb strikkes frem og tilbage på p. Slå 46 m op på p 6 med 2 tråde Lin eller Belle.
1.p (= retten): Strik 15 m r, luk de næste 15 m af en efter en efterhånden som de strikkes ( = strop) de resterende m strikkes ret, 31 m på p. Strik 1 p vr fra vrangen. Videre strikkes der rib *1 r, 2 vr* gentag fra *-* p ud, afslut med 1 r. Fortsæt i rib til arb måler 6 cm. Herfra strikkes arb i retstrik til færdigt mål (dvs der strikkes ret på alle p), samtidigt som der på første p tages 5 m ind jævnt fordelt = 26 m. På næste p tages der 1 m ud i hver side – Læs UDTAGNINGSTIPS. Tag ud på hver 4.p i alt 5 gange = 36 m. Arb måler nu ca 15 cm. Klip tråden. Nu sættes der m på tråd til tommelfinger således: Sæt de yderste 5 m i hver side på en tråd. Fortsæt i retstrik over de midterste 26 m, SAMTIDIGT som der tages 4 m ind jævnt fordelt på første p – herfra måles arb videre.
Fortsæt med retstrik til arb måler 10 cm, nu strikkes alle m r sm 2 og 2 = 11 m på p. Strik 4 p ret, klip tråden og træk den dobbelt gennem de sidste m, træk sammen og hæft tråden. Sæt m fra de to tråde ind på samme p = 10 m til tommelfinger. Strik retstrik frem og tilbage til arb måler 6 cm fra der hvor m blev sat ind på p. Klip tråden og træk den dobbelt gennem alle m, træk sammen og hæft tråden. Sy sidesømmene på handsken og tommelfingeren i yderste led af yderste m, således at det ikke bliver en tyk søm.
---------------------------------------------------------

KURV:
Hækl 5 lm med 2 tråde Lin eller Belle og dan en ring med 1 km i 1.lm.
1.omg: Hækl 8 fm om ringen = 8 fm.
2.omg: Hækl 2 fm i hver fm = 16 fm.
3.omg: Hækl * 1 fm i første fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* = 24 fm.
4.omg: Hækl 1 fm i hver fm = 24 fm.
5.omg: Hækl * 1 fm i hver af de 2 første fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* = 32 fm.
6.omg: Hækl 1 fm i hver fm = 32 fm.
7.omg: Hækl * 1 fm i hver af de 3 første fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* = 40 fm. Fortsæt udtagningen således på hver anden omg med 1 fm mere mellem hver udtagning til arb måler ca 18 cm i diameter. Videre hækles de 2 næste omg således:
1.omg: Hækl * 1 lm, spring over 1 fm, 1 fm i næste fm *, gentag fra *-*.
2.omg: Hækl * 1 fm om lm, 1 fm i næste fm *, gentag fra *-*.
Videre hækles der 1 fm i hver fm til arb måler 14-18 cm målt fra fm/lm omg. Hækl 1 omg med * 1 lm, spring over 1 fm, 1 fm i næste fm * gentag fra *-*. Klip og hæft trådene. Buk kanten øverst dobbelt.

Kommentarer (8)

Skriv din kommentar her!

Carole Drolet 22.01.2011 - 02:57:

Bonne idée

Cattis 15.01.2011 - 18:56:

Till duschen i sommarstugan, definitivt

Waddell Nicol 10.01.2011 - 23:48:

J'apprécierait beaucoup avoir les explications de réalisation de ce modèle Merci de votre attention

Mirator 08.01.2011 - 22:06:

Bella idea! Veramente originale e penso anche facile. Come realizzarlo?

Elisabeth 07.01.2011 - 18:03: www.kreativ-fritid.d ...

Flot sæt

Britt Hamsund 07.01.2011 - 08:23: www.norknit.blogspot ...

Flott til badet!

Kikki 06.01.2011 - 16:56:

Flott sommerarbeid

Inger 10.12.2010 - 11:46:

Lækkert sæt til badeværelse og gæstetoilet

Kommentere opskrift DROPS 130-37