DROPS / 129 / 7

DROPS 129-7 by DROPS Design

Stickad DROPS väska med hålmönster i ”Lin”.

Detta mönster har inget namn än. Föreslå gärna ett!

DROPS design: Modell nr LN-014
--------------------------------------------------------
Höjd: ca 24 cm
Bredd: ca 22 cm
Garnåtgång: DROPS LIN från Garnstudio
nr 103, naturmelerad: 100 g.
--------------------------------------------------------
DROPS RUNDST NR 3 (40 cm) - eller det st.nr du måste ha för att få ca 17 m x 30 v hålmönster på 10 x 10 cm.

HÅLMÖNSTER:
Varv 1: * 1 omslag, 2 rm tills *, upprepa *-*
Varv 2: Rätt.
Upprepa v 1 och v 2.
--------------------------------------------------------

VÄSKA:
Arb stickas runt på rundst. Lägg upp 96 m på rundst 3 med Lin. Sticka RÄTST - se förkl ovan! När arb mäter 6 cm stickas det 1 v rätt SAMTIDIGT som det minskas 12 m jämnt fördelat (var 7:e och var 8:e m stickas räta tills) = 84 m. Sticka 1 v avigt. Sedan stickas det HÅLMÖNSTER – se förkl ovan!
KONTROLLERA STICKFASTHETEN! När arb mäter 21 cm på höjden ökas det 12 m jämnt fördelat på sista v av hålmönstret = 96 m. Sedan stickas det rätst över alla m. När rätstickningskanten mäter 4 cm stickas nästa v så här: Maska av de första 21 m, sticka rätst fram och tillbaka över de nästa 6 m till axelrem. Maska av när remmen mäter 35 cm (= en halv rem). Maska av de nästa 42 m på v, sticka rätst fram och tillbaka över de nästa 6 m på v. Maska av när remmen mäter 35 cm. Maska av de sista 21 m på v. Sy tills de 2 halva remmarna. Lägg väskan flat med remmen i varje sida och sy tills botten.

Kommentarer (8)

Skriv din kommentar här!

Judith Herrera Carcamo 09.06.2018 - 02:19:

Hola soy de Chile dela ciudad xv región arica, me gustaria mandaran en español unas puntillas de corazones en realidad son bufandas que es formada por solo hojas, no puedo traducir el molde si usted puedan mandarme con la traducion estaria agradecida ya que realizo trabajos de bufandas vendo para el invierno aqui donde vivo gracias por entenderme espero su respuesta, chauuu judy.

DROPS Design 10.06.2018 kl. 10:01:

Hola Judith. No hacemos patrones personalizados. Esta web es solo para responder a dudas sobre los patrones publicados.

Aurelie 25.11.2016 - 23:03:

Je ne comprends pas la mention de tricoter 2 mailles ensemble après chaque jeté ... cela me fait une immense réduction ...

DROPS Design 28.11.2016 kl. 10:05:

Bonjour Aurélie, on répète tout le tour (1 jeté, 2 m ens à l'end), ainsi chaque jeté va compenser les 2 m tricotées ens et le nombre de mailles restera toujours le même. Bon tricot!

Viktoria 28.04.2016 - 15:30:

Liebes Drops-Team, in der Anleitung steht: Danach das LOCHMUSTER stricken - siehe oben. Stimmt die Maschenprobe? Nach 21 cm gleichmässig verteilt 12 M. aufnehmen = 96 M. Misst dann das gesamte Strickstück 21 cm oder beziehen sich die 21 cm nur auf das Lochmuster? Viele Grüße Viktoria

DROPS Design 02.05.2016 kl. 08:50:

Liebe Viktoria, die 21 cm sind die Gesamtlänge.

Sarah 18.02.2015 - 14:43:

Dopo aver intrecciato la prima metà della tracolla, come proseguo a intrecciare il bordo della borsa? Devo tagliare il filo e poi riprenderlo per intrecciare il bordo? Grazie

DROPS Design 18.02.2015 kl. 15:24:

Buongiorno Sarah. Sì esatto, deve tagliare il filo lasciando un’estremità sufficientemente lunga per la confezione e prosegue intrecciando le 42 m successive. Lavora poi la seconda parte della tracolla, intreccia le m, taglia il filo e intreccia le ultime m. Buon lavoro!

Petronella 04.02.2012 - 11:29:

Hi all, this is a knitting pattern, but is is displayed at Pattern Library --> Crochet patterns. Other than that, thanks you for this lovely pattern library. Greetings!

Nadja 12.01.2011 - 12:27:

Interessante Muster!

Anne-marie 27.12.2010 - 10:24:

Bra extraväska på sommaren!

Anette 10.12.2010 - 01:47:

Soed, praktisk

Kommentér oppskrift DROPS 129-7