DROPS / 129 / 35

Dorm Slippers by DROPS Design

Retstrikkede DROPS tøfler i ”Delight”.

Tags: sidelæns, tøfler,

DROPS design: Model nr DE-055
--------------------------------------------------------
Størrelse: 35/37 - 38/40 - 41/43
Tøffelens længde: 22 - 24 - 27 cm
Materialer: DROPS DELIGHT fra Garnstudio
50-100-100 gr f.nr 04, lys blå mix

DROPS PINDE NR 2,5 - eller det p.nr du skal bruge for at få 26 m x 50 p retstrik på 10 x 10 cm.

Garnet til denne opskrift koster fra 16.95kr. Læs mere.
TØFFEL:
Strikkes frem og tilbage på p. Hele tøflen strikkes i retstrik, dvs der strikkes ret på hver p.
Slå 56-62-70 m op på p 2,5 med Delight. Sæt 1 mærketråd efter 44-48-52 m set fra retsiden (de resterende 12-14-18 m = tå). Fortsæt frem og tilbage med forkortede p således (1.p = retsiden): * Strik 6 p ret frem og tilbage over alle m. Strik ret frem til mærketråden, vend og strik ret tilbage *. OBS: Stram tråden lidt ekstra hver gang der vendes midt på p, så der ikke bliver hul. Gentag fra *-* til arb måler 8-9-10 cm i den længste side. På næste p fra retsiden lukkes de første 28-32-36 m af = 28-30-34 m tilbage på p. Fortsæt frem og tilbage med forkortede p over disse m til der er strikket ca 2-2½ -3 cm efter de aflukkede m (målt på det længste). Nu slåes der 28-32-36 nye m op i slutningen af næste p fra vrangen = 56-62-70 m. Fortsæt frem og tilbage med forkortede p som før, til arb måler 8-9-10 cm fra hvor der blev slået nye m op. Luk løst af.

MONTERING:
Træk en tråd gennem yderste led i hver kantm på tåen, træk sammen og hæft tråden godt. Start yderst på tåen og sy tøflen sammen yderst i kanten i yderste m-led under foden og videre op bag på hælen, så sømmen ikke bliver tyk. Sy tråden godt fast.

Mireille Cote 09.12.2015 - 06:30:

Hi Rose, I have made the first part: medium size, and made the rows knitting all the stitches, and the back & forth short row until it measured 3 1/2". I bound off the 32 stitches on the right side, & 30 remain on the needle. As I bound off on the right side, I bound off at the end where the short rows are. Is it right? I'm at a loss. Help!

DROPS Design 09.12.2015 kl. 10:11:

Dear Mrs Cote, if you bound off the first 32 sts from RS (opposite side of toe), that's correct, this is the opening for foot. Continue over the remaining sts and cast on 32 sts at the end of row from WS (over the sts you previously bound off). Happy knitting!

Bente L. 16.08.2015 - 16:40:

Jeg har kommet så langt at jeg har lagt opp masker igjen etter at jeg felte av + strikket de resterende. Det har ikke vært så veldig enkel oppskrift å følge. Når det står at jeg skal fortsette frem og tilbake med forkortede pinner som før, betyr det at jeg skal fortsette med det som står mellom ** først i oppskriften? Altså dette: "* Strikk 6 p rett frem og tilbake over alle m. Strikk rett frem til merketråden, snu og strikk rett tilbake *. "

DROPS Design 01.12.2015 kl. 12:02:

Hej Bente ja det stemmer du strikker de forkortede pinde på nøjagtig samme måde som du gjorde tidligere i opskriften. God fornøjelse!

Rose 22.02.2014 - 21:45:

February 22, 2014: difficult to understand if short rows are knitted to form only the heel of the slipper?Can someone please clarify? Thank you

DROPS Design 24.02.2014 kl. 10:43:

Dear Rose, short rows are worked to form toe of slipper: "work back and forth with short rows as follows (Row 1 = RS): *Work 6 rows back and forth over all sts. K until marker, turn and K back* Repeat from *-* until piece measures 8-9-10 cm", ie you will work more rows on the first sts (towards heel) and less rows on the last sts (towards toe). Happy knitting!

Filomena 23.01.2014 - 22:24:

Proseguire a lavorare avanti e indietro a ferri accorciati come segue (ferro 1 = diritto del lavoro): * Lavorare 6 ferri avanti e indietro su tutte le m. Lavorare a dir fino al segno, girare e lavorare il ferro di ritorno *. ATTENZIONE: stringere il filo ogni volta che si gira il lavoro per evitare che si formi un buco. POTETE SPIEGARMI QUESTO PASSO?

DROPS Design 23.01.2014 kl. 22:36:

Buonasera Filomena, in questa parte del modello deve lavorare a f accorciati, il che significa che non si lavora su tutte le m del f ma solo su una parte, si gira il lavoro e si torna indietro. Provi a vedere se questo video le può essere di aiuto: . Buon lavoro!

Vanessa 08.10.2012 - 22:48:

Weiter die verkürzten Reihen hin und zurück stricken (1. R. = Vorderseite): * 6 R. über alle M. hin und zurück stricken, bis zur Markierung und zurück stricken*. Könnten Sie bitte dies näher erklären? und: müsste davor noch ein Satz stehen? Danke im Voraus

DROPS Design 09.10.2012 kl. 07:13:

Liebe Vanessa, es fehlt nichts: Sie stricken jeweils 6 Reihen über alle Maschen und dann eine verkürzte Reihe. Haben Sie schon unseren Instruktionsvideo zu den verkürzten Reihen angeschaut? Gutes Gelingen!

Maria Thunberg 20.06.2012 - 11:21:

Hej, blir inte klok på beskrivningen, ska avmaskningen vara på det breda stället och dom tre cm (största storleken) på det smala stället på sockan? Hade tänkt sticka en fin rosa socka med spets upptill men det mönstret var ännu värre att tyda. Glöm inte att skriva mönstren så även en ovan ska kunna gå på dom - lätt att glömma när man är duktig stickare och skriver mönster. M v h Maria som är stickkunnig

DROPS Design 20.06.2012 kl. 14:26:

Hej, när du har lagt upp 70 m och stickat 6 räta varv, skall du börja med förkortade varv mot tån. Lycka till!

Annette 06.05.2012 - 10:35:

Alldeles utmärkt mönster, enkelt att följa!!

Eva Andersson 13.01.2012 - 07:46:

Det måste vara fel i stick beskrivningen, den går inte att följa. Jag har även haft hjälp av mkt vana stickerskor. Utifrån bilden kunde vi gissa men bättre vore att börja med tån sen lägga upp mer för hela foten och stickarunt och sen avsluta med tån. Då behövs bara söm på hälen och ihodragning för tån.

Elisabeth 10.01.2011 - 09:45:

Så er det strikketid :):)

Britt Hamsund 07.01.2011 - 08:42:

Must have!

Kommentere opskrift DROPS 129-35