DROPS Extra / 0-744

DROPS Extra 0-744 by DROPS Design

Strikket, vid DROPS hals i ”Verdi”.

Tags: halsvarmere,

DROPS design: Model nr VE-002
--------------------------------------------------------
Mål:
Højde: 35 cm
Omkreds: 148 cm
Materialer: DROPS VERDI fra Garnstudio
100 gr f.nr 04, lilla/grøn

DROPS Rundp (80 cm) nr 7 - eller det p.nr du skal bruge for at få 13 m x 15 p glatstrik på 10 x 10 cm.

-------------------------------------------------------

HALS:
Arb strikkes rundt. Slå 192 m op på rundp 7 med Verdi. Strik 4 omg retstrik, derefter strikkes der glatstrik. Når arb måler 34 cm strikkes der 4 omg retstrik, SAMTIDIG på første retstriksp tages der 20 m ind jævnt fordelt = 172 m. Luk af, arb måler ca 35 cm. Halsen bukkes dobbelt (som et 8-tal) før den tages på.

Hélène Jeffrey 05.01.2013 - 23:40:

Pourquoi diminuer de 20 mailles au premier rang? Pourquoi ne pas monter 172 mailles?

DROPS Design 07.01.2013 kl. 09:26:

Bonjour Madame Jeffrey, on diminue dès le 1er rang pour s'assurer un bord souple. Bon tricot !

DROPS Design 01.03.2011 - 09:34:

De 20 masker felles på første pinne i riller etter 34 cm (jevnt fordelt over alle masker).

Kaja 25.02.2011 - 19:40:

Hei! Skal det felles 20 masker jevnt fordelt på aller første pinne etter opplegget, eller på første pinne i rillene på slutten?

Carsta Von Felskog 16.01.2011 - 10:31:

Das Originalgarn hat sich etwas schwierig stricken lassen und sieht in natura völlig anders aus, als auf dem Bild. Es ist bläulicher. Trotzdem ist es ein schöner Loop geworden, die cm-Angaben sind so, dass es bei dunkel beginnt, um dann wiederum bei einem dunklen Rapport zu enden. Gestrickt für: Drops KAL/CAL "Lila, der letzte Versuch” 2011 bei drops-deutsch ravelr... clarice39

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-744