DROPS Baby / 16 / 28

Blue Dreams by DROPS Design

Hæklet babytæppe med blomster i DROPS Muskat Soft.

Mål: ca 68 x 86 cm
Materialer: DROPS MUSKAT SOFT
500 gr f.nr 01, rosameleret eller 03, blåmeleret

DROPS HÆKLENÅL nr 5 – eller det nål-nr du skal bruge for at få 1 rude = ca 16 x 16 cm.

FORKLARING PÅ 1 DBL-ST GRUPPE:
Hækl 1 dbl-st men vent med sidste gennemtræk = 2 løkker på nålen,
hækl 1 dbl-st til men vent med sidste gennemtræk = 3 løkker på nålen,
hækl 1 dbl-st til men vent med sidste gennemtræk = 4 løkker på nålen, slå om, træk tråden igennem alle 4 løkker på nålen.

HÆKLET RUDE:
Hækl 5 lm med Muskat Soft på nål 5 og sæt dem til en ring med 1 km i første lm.
1.OMG: 8 fm om ringen, slut af med 1 km i første fm.
2.OMG: 4 lm, * 1 fm i næste fm, 3 lm *, gentag fra *-* totalt 7 gange, slut af med 1 km i 2.lm fra starten af omg (= 8 lm-buer).
3.OMG: Hækl således i hver lm-bue: 1 fm, 4 st, 1 fm, slut af med 1 km i første fm (= 8 blade).
4.OMG: Buk bladene imod dig og hækl på bagsiden af disse således: 1 fm rundt om første fm fra 2.omg, 8 lm (= 1 st + 5 lm), * 1 st rundt om næste fm fra 2.omg, 5 lm *, gentag fra *-* omg rundt, slut af med 1 km i 3.lm fra starten af omg (= 8-lm-buer).
5.OMG: Hækl således i hver lm-bue: 1 fm, 6 st, 1 fm, slut af med 1 km i første fm (= 8 blade).
6.OMG: Buk bladene imod dig og hækl på bagsiden af disse således: 1 fm rundt om første st fra 4.omg, 10 lm (= 1 st + 7 lm), * 1 st rundt om næste st fra 4.omg, 7 lm *, gentag fra *-* omg rundt, slut af med 1 km i 3.lm fra starten af omg (= 8 lm-buer).
7.OMG: Hækl således i hver lm-bue: 1 fm, 8 st, 1 fm, slut af med 1 km i første fm.
8.OMG: 3 lm, 1 fm i 4.st på første blad, 3 lm, 1 dbl-st men vent med sidste gennemtræk, 1 dbl-st til, men vent med sidste gennemtræk, slå om, træk tråden igennem alle 3 løkker på nålen, 5 lm, 1 dbl-st gruppe – SE FORKL OVER - i næste st på samme blad, * 3 lm, 1 st i sidste st på samme blad, 3 lm, 1 fm i 3.st på næste blad, 3 lm, 1 fm i 6.st på samme blad, 3 lm, 1 st i første st på næste blad, 3 lm, 1 dbl-st gruppe i 4.st på samme blad, 5 lm, 1 dbl-st gruppe i 5.st på samme blad *, gentag fra *-* totalt 3 gange, 3 lm, 1 st i sidste st på samme blad, 3 lm, 1 fm i 3.st på næste blad, 3 lm, 1 fm i 6.st på samme blad, 3 lm, 1 st i første st på næste blad - denne hækles også rundt om lm-rækken som blev hæklet i beg af omg, 3 lm, 1 km øverst i første dbl-st gruppe.
9.OMG: 1 lm, 1 fm i første 5 lm-bue, 3 lm, 1 dbl-st men vent med sidste gennemtræk, 1 dbl-st til, men vent med sidste gennemtræk, slå om, træk tråden igennem alle 3 løkker på nålen, 5 lm, 1 dbl-st gruppe i samme lm-bue, ** 3 lm, [3 st i næste lm-bue, 1 lm], gentag fra [-] totalt 4 gange, 3 st i næste lm-bue, 3 lm, i 5 lm-buen hækles der således: 1 dbl-st gruppe, 5 lm, 1 dbl-st gruppe **, gentag fra **-** totalt 3 gange, 3 lm, [3 st i næste lm-bue, 1 lm], gentag fra [-] totalt 4 gange, 3 st i sidste lm-bue, 3 lm, 1 km øverst i første dbl-st gruppe.

TÆPPE:
Hækl 20 ruder som forkl over. Læg dem i en firkant med 4 x 5 ruder. Hækl dem først sammen på tværs således: 1 fm i første lm-bue (= hjørnet) på første rude, 1 lm, 1 fm i hjørnet på anden rude, * 2 lm, 1 fm i næste lm-bue på første rude, 1 lm, 1 fm i næste lm-bue på anden rude *, gentag fra *-* totalt 6 gange, 2 lm, 1 fm i sidste lm-bue (= hjørne) på første rude, 1 lm, 1 fm i sidste lm-bue (= hjørne) på 2.rude, 2 lm, 1 fm i hjørnet på 3. rude, 1 lm, 1 fm i hjørnet på 4. rude osv. til ruderne er hæklet sammen 4 og 4 på tværs. Fortsæt med 2.række nedad osv.
Når alle ruder er hæklet sammen på tværs hækles de sammen på langs på samme måde.

AFSLUTNING:
Hækl 1 omg rundt om hele tæppet således: I hver hjørne hækles der: 1 fm, 6 st, 1 fm, i hver 1 og 3 lm-buer hækles der således: 1 fm, 2 st, 1 fm, slut af med 1 km i første m i beg af omg.

Gretchen Gundlach 15.11.2015 - 21:10:

Please check ROW 8: Baby Bloom 16-18, - Baby Bloom 16-28, and Baby Bloom printed with corrections note 12.10.2009. All three separate patterns seem to have mistakes in ROW 8. Each error is slightly different. The instructions are impossible. I finally made it up and did what seemed logical.

Renske Sijtsma 26.01.2015 - 09:22:

Ik zou graag willen weten waar ik Drops Muskat Soft blauw mix en roze mixc kan krijgen, mijn online zoektocht heeft niets opgeleverd.

DROPS Design 26.01.2015 kl. 14:47:

Hoi Renske. DROPS Muskat Soft is helaas uit onze assortiment genomen en is niet meer verkrijgbaar.

Aina Berntsen 22.06.2013 - 08:16:

Hvet du om der fins noen erstatning for dette garnet i rosatoner det går ann å hekle dette av ? er jo bare sååå nydelig :)

DROPS Design 24.06.2013 kl. 12:25:

Hei Aina. Vi har desvaerre ikke et alternativ i denne categori med de samme "overgange" i farve tonerne. Men du kan jo pröve med to farver af Muskat eller Merino? Eller pröv med Delight og hekl en pröve og se om det bliver fint. God fornöjelse.

Kommentere opskrift DROPS Baby 16-28