DROPS Extra / 0-704

Obliviate! by DROPS Design

Gehaakte DROPS boekenlegger met heks van ”Safran” voor Halloween.

DROPS design: Model nr. E-167.
--------------------------------------------------------
Materiaal: DROPS SAFRAN
50 gr. kleur nr. 16, zwart
50 gr. kleur nr. 18, naturel
50 gr. kleur nr. 28, oranje
Een beetje kussenvulling voor de vulling.

DROPS HAAKNLD 2.5 mm
--------------------------------------------------------

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden: carnaval, halloween,
We hebben heel veel enge patronen voor u - bekijk ze hier!
Garen type
Deals vanaf
1.05 EUR
1.00 EUR

Vervang de eerste v elke toer door 1 l en eindig iedere toer met 1 hv in de l van het begin van de toer.
HAAK 2 V SAMEN:
Minder 1 v als volgt: Plaats de haak in de v en haal de draad door, plaats de haak in de volgende v en haal de draad door, maak 1 omsl en haal nu de draad door alle 3 lussen op de haak.
--------------------------------------------------------

BOEKENLEGGER:
Haak eerst het hoofd en de hoed, dan het lijf, de neus, armen, handen en dan de voeten. Haak met 1 draad en haaknld 2.5 mm.

HOOFD en HOED:
Haak 5 l met naturel en vorm een ring met 1 hv in de eerste l.
TOER 1: 8 v in de l-ring – Zie TIP VOOR HET HAKEN!
TOER 2: 2 v in iedere v = 16 v.
TOER 3: * 1 v in de eerste v, 2 v in de volgende v *, herhaal van *-* tot het einde = 24 v.
TOER 4: * 1 v in iedere van de eerste 2 v, 2 v in de volgende v *, herhaal van *-* tot het einde = 32 v.
Haak 6 nld met 1 v in iedere v.
Ga verder met zwart en haak 5 toeren met 1 v in iedere v. Vul het hoofd met een beetje kussenvulling. Haak in de volgende toer alle st 2 aan 2 samen = 16 v. Haak 4 toeren met 1 v in iedere v. Om de hoed naar een kant te laten buigen, haakt u nu de eerste 2 v van elke toer samen – zie boven – tot er 3 v over zijn. Knip de draad af, rijg de draad door de overgebleven st, trek de draad aan en zet vast.

RAND VAN DE HOED:
Haak met zwart tussen de eerste 2 zwarte toeren op de hoed: Haak 1 v in de eerste st, 3 l, dan 1 stk in iedere st tot het einde = 32 stk, eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer. Volgende toer: 3 l en 1 stk in het eerste stk, dan 2 stk in ieder stk = 64 stk, eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer, knip de draad af.

NEUS:
Haak 5 l met oranje en vorm een ring met 1 hv in de eerste l.
TOER 1: 5 v in l-ring.
TOER 2: 1 v in iedere v.
TOER 3: Haak de eerste 2 v samen, 1 v in iedere van de volgende v.
Herhaal toer 3 nog 2 keer = 2 v. Knip de draad af.

LIJF:
Haak 5 v met zwart langs de onderkant van het hoofd. Keer het werk – Zie TIP VOOR HET HAKEN – haak 2 v in iedere v = 10 v. Ga verder met 1 v in iedere v tot het lijf 6 cm meet. Meerder in de volgende toer 1 v aan het begin en het einde van de toer door 2 v te haken in de een na laatste v, herhaal dit meerderen elke 8e toer in totaal 5 x = 20 v. Ga verder tot een totale hoogte van ongeveer 22 cm, knip de draad af en zet vast.

ARM:
Haak 4 v met zwart aan de bovenkant langs een zijkant van het lijf, haak dan 4 v achter in deze v = in totaal 8 v. Ga verder in de rondte met 1 v in iedere v tot de arm 6 cm meet – knip de draad niet af maar ga verder met de hand.

HAND:
Ga verder met naturel. Haak 1 toer met 2 v in iedere v = 16 v. Haak 3 toeren met 1 v in iedere v, haak dan 1 toer alle v 2 aan 2 samen. Knip de draad af, vul de hand met een beetje kussenvulling, rijg de draad door de overige steken, trek aan en zet vast.
Haak nog een arm en hand op dezelfde manier aan de andere kant van het lijf.

SCHOENEN:
Haak 12 l met oranje en vorm een ring met 1 hv in de eerste l. Haak 12 v in de l-ring, ga dan verder in de rondte met 1 v in iedere v tot het werk 5 cm meet. Haak de eerste 2 v van elke toer samen tot er 3 v over zijn. Knip de draad af.
Haak zo 2 schoenen, vul ze met een beetje kussenvulling en naai iedere schoen samen aan de onderkant zodat de punt naar de buitenkant wijst. Naai de schoenen aan het lijf zo dat de bovenkanten van de schoenen naar buiten wijzen

GEZICHT:
Naai de neus op het midden van het hoofd en borduur de ogen en mond op met zwart.

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS Extra 0-704.