DROPS Extra / 0-702

Tabitha by DROPS Design

Hæklede DROPS heksehoveder i ”Safran” til at hænge på en gren til Halloween.

DROPS design: Model nr E-166.
--------------------------------------------------------
Materialer: DROPS SAFRAN fra Garnstudio
50 gr f.nr 16, sort
50 gr f.nr 18, naturhvid
50 gr f.nr 28, appelsin

Lidt vat

DROPS HÆKLENÅL nr 2,5 - eller den nål du skal bruge for at få 26 fm x 28 rækker i højden på 10 x 10 cm.
--------------------------------------------------------
HÆKLETIPS:
Første fm på hver omg erstattes af 1 lm og hver omg afsluttes med 1 km i lm i beg af omg. Hver række vendes med 1 lm.
SAMMENHÆKLING AF 2 FM:
Der tages 1 fm ind således: Stik nålen ned i en fm og hent tråden, stik nålen ned i næste fm og hent tråden, slå om nålen og træk tråden gennem alle 3 løkker på nålen.
--------------------------------------------------------

HOVED + HAT:
Hækl 5 lm med natur og sæt dem i en ring med 1 km i første lm.
1.OMG: 8 fm om lm-ringen – læs HÆKLETIPS!
2.OMG: 2 fm i hver fm = 16 fm.
3.OMG: * 1 fm i første fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 24 fm.
4.OMG: * 1 fm i hver af de 2 første fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 32 fm.
Videre hækles der 6 omg med 1 fm i hver fm.
Skift til sort og hækl 4 omg med 1 fm i hver fm. Put lidt vat i hovedet. På næste omg hækles alle m sm 2 og 2 – se forkl over = 16 fm. Hækl 3 omg videre med 1 fm i hver fm. For at få en spids hat som skråer ud til den ene side hækles de 2 første fm på hver omg sammen opad til der kun er 3 fm tilbage. Videre hækles 1 lm-række på ca 12 cm, klip tråden og sy enden af lm-snoren i øverst på hatten så der bliver en løkke.

SKYGGE:
Hækl med sort mellem de 2 første sorte omg på hatten: Hækl 1 fm i første m, 3 lm, derefter hækles 1 st i hver m omg rundt = 32 st, slut af med 1 km i 3.lm i beg af omg. Næste omg: 3 lm + 1 st i første st, derefter hækles 2 st i hver st = 64 st, slut af med 1 km i 3.lm I beg af omg, klip tråden.

NÆSE:
Hækl 5 lm med appelsin og sæt dem til 1 ring med 1 km i første lm.
1.OMG: 5 fm om lm-ringen.
2.OMG: 1 fm i hver fm.
3.OMG: Hækl de 2 første fm sammen, 1 fm i hver af de næste fm.
Gentag 3.omg to gange til = 2 fm.
Klip tråden.

ANSIGTE:
Sy næsen fast midt på hovedet og brodère øjne og mund på med sort.

Angélique 15.11.2018 - 12:36:

Très beau modèle. Facile à réaliser. Merci pour les explications.

Anikjl56 31.10.2017 - 20:58:

Oh merciiii bcp Mme Drop pour votre reponse a tbientot et bne fin soirée!!!

Anikjl 27.10.2017 - 18:30:

Bonjour je suis entrain de faire cette jolie sorcière et je bloque à la fin du 1 rang Quand il faut tourner en fin de rang avec 1 ml!?? Débutante je ne vois pas comment faire!? Merci pour votre aide à bientôt!!bnne journee!

DROPS Design 30.10.2017 kl. 08:48:

Bonjour Anikjl, on crochète ici tout en rond, en commençant par un rond de mailles en l'air, puis en mailles serrées, en rond: commencez chaque tour par 1 maille en l'air et terminez chaque tour par 1 maille coulée dans la 1ère maille en l'air du début du tour. Cette vidéo montre le tout début d'un cercle au crochet, avec les augmentations, mais suivez bien les indications du modèle pour le nombre de mailles en l'air et de rangs. Bon crochet!

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-702