DROPS Extra / 0-702

Tabitha by DROPS Design

Heklet DROPS heksehoder i ”Safran” til å henge på en grein til Halloween.

Stikkord: dekorasjon, halloween,

DROPS design: Modell nr E-166.
--------------------------------------------------------
Materialer: DROPS SAFRAN fra Garnstudio
50 gr f.nr 16, sort
50 gr f.nr 18, naturhvit
50 gr f.nr 28, appelsin

Litt fyllvatt

DROPS HEKLENÅL nr 2,5 - eller den nåla du må bruke for å få 26 fm x 28 rader i høyden på 10 x 10 cm.
--------------------------------------------------------
HEKLETIPS:
Første fm på hver omg erstattes av 1 lm og hver omg avsluttes med 1 kjm i lm på beg av omg. Hver rad snus med 1 lm.
SAMMENHEKLING AV 2 FM:
Det felles 1 fm slik: Stikk nåla ned i en fm og hent tråden, stikk nåla ned i neste fm og hent tråden, kast på nåla og trekk tråden gjennom alle 3 løkkene på nåla.
--------------------------------------------------------

HODET + HATT:
Hekle 5 lm med natur og sett dem i en ring med 1 kjm i første lm.
1.OMG: 8 fm om lm-ringen – LES HEKLETIPS!
2.OMG: 2 fm i hver fm = 16 fm.
3.OMG: * 1 fm i første fm, 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 24 fm.
4.OMG: * 1 fm i hver av de 2 første fm, 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 32 fm.
Videre hekles det 6 omg med 1 fm i hver fm.
Bytt til sort og hekle 4 omg med 1 fm i hver fm. Putt litt vatt i hodet. På neste omg hekles alle m sm 2 og 2 – se forkl over = 16 fm. Hekle 3 omg videre med 1 fm i hver fm. For å få en spiss hatt som skrår ut til den ene siden hekles de 2 første fm på hver omg sammen oppover til det kun er 3 fm igjen. Videre hekles 1 lm-rad på ca 12 cm, klipp tråden og fest enden av lm-snoren i tuppen av hatten slik at det blir en løkke.

HATTEBREM:
Hekle med sort mellom de 2 første sorte omg på hatten: Hekle 1 fm i første m, 3 lm, deretter hekle 1 st i hver m omg rundt = 32 st, avslutt med 1 kjm i 3.lm på beg av omg. Neste omg: 3 lm + 1 st i første st, deretter hekles 2 st i hver st = 64 st, avslutt med 1 kjm i 3.lm på beg av omg, klipp tråden.

NESE:
Hekle 5 lm med appelsin og sett dem til 1 ring med 1 kjm i første lm.
1.OMG: 5 fm om lm-ringen.
2.OMG: 1 fm i hver fm.
3.OMG: Hekle de 2 første fm sammen, 1 fm i hver av de neste fm.
Gjenta 3.omg to ganger til = 2 fm. Klipp tråden.

ANSIKT:
Sy nesa fast midt på hodet og brodèr på øyne og munn med sort.

Angélique 15.11.2018 - 12:36:

Très beau modèle. Facile à réaliser. Merci pour les explications.

Anikjl56 31.10.2017 - 20:58:

Oh merciiii bcp Mme Drop pour votre reponse a tbientot et bne fin soirée!!!

Anikjl 27.10.2017 - 18:30:

Bonjour je suis entrain de faire cette jolie sorcière et je bloque à la fin du 1 rang Quand il faut tourner en fin de rang avec 1 ml!?? Débutante je ne vois pas comment faire!? Merci pour votre aide à bientôt!!bnne journee!

DROPS Design 30.10.2017 kl. 08:48:

Bonjour Anikjl, on crochète ici tout en rond, en commençant par un rond de mailles en l'air, puis en mailles serrées, en rond: commencez chaque tour par 1 maille en l'air et terminez chaque tour par 1 maille coulée dans la 1ère maille en l'air du début du tour. Cette vidéo montre le tout début d'un cercle au crochet, avec les augmentations, mais suivez bien les indications du modèle pour le nombre de mailles en l'air et de rangs. Bon crochet!

Kommentér oppskrift DROPS Extra 0-702