DROPS Extra / 0-697

DROPS Extra 0-697 by DROPS Design

Gehaakte DROPS pannenlappen met vierkantjes van ”Paris”.

Dit model heeft nog geen naam. Heeft u misschien een goede voorstel?

DROPS design: Patroon nr. W-372 en W-373 en W-376.
--------------------------------------------------------
PANNENLAP – 1 GROOT VIERKANT
Maten: ongeveer 18 x 18 cm
Materiaal: DROPS PARIS van Garnstudio,
Voor 2 pannenlappen:
50 gr kleur nr. 02, lichtturkoois of 43, groen
50 gr kleur nr. 17, naturel of 38, koraal
50 gr kleur nr. 19, lichtgeel of 01, abrikoos
50 gr kleur nr. 21, mintgroen of 42, legergroen
50 gr kleur nr. 27, perzik of 37, roestrood
50 gr kleur nr. 35, geel of 12, rood

DROPS HAAKNLD 4 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van ongeveer 16 stk = 10 cm breed.
--------------------------------------------------------
PANNENLAP – GROTE BLOEM
Maten: ongeveer 18 x 18 cm.
Materiaal: DROPS PARIS van Garnstudio,
Voor 2 pannenlappen:
50 gr kleur nr. 02, lichtturkoois of 43, groen
50 gr kleur nr. 17, naturel of 42, legergroen
50 gr kleur nr. 20, lichtroze of 01, abrikoos
50 gr kleur nr. 21, mintgroen of 37, roestrood
50 gr kleur nr. 35, geel of 12, rood

DROPS HAAKNLD 4 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van ongeveer 16 stk = 10 cm breed.
--------------------------------------------------------
PANNENLAP – 4 KLEINE VIERKANTJES
Maten: ongeveer 18 x 18 cm.
Materiaal: DROPS PARIS van Garnstudio,
Voor 2 pannenlappen:
50 gr kleur nr. 02, lichtturkoois of 42, legergroen
50 gr kleur nr. 17, naturel of 12, rood
50 gr kleur nr. 20, lichtroze of 01, abrikoos
50 gr kleur nr. 21, mintgroen of 43, groen
50 gr kleur nr. 35, geel of 37, roestrood

DROPS HAAKNLD 4 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van ongeveer 16 stk = 10 cm breed.
--------------------------------------------------------

DROPS Paris uni colour DROPS Paris uni colour 1.40 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 7.80€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

PANNENLAP - 1 GROOT VIERKANT:
Haak 5 l met perzik en haaknld 4 mm en vorm een ring met 1 hv in de eerste l.
TOER 1: 3 l, 3 stk in de ring, 1 l, * 3 stk in de ring, 1 l *, herhaal van *-* in totaal 3 keer, eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer, keer het werk. DENK OM DE STEKENVERHOUDING!
TOER 2: Ga verder met vanillegeel. 3 l, 3 stk in de eerste l-lus, 1 l, 3 stk in de dezelfde l-lus, * 3 stk in de volgende l-lus, 1 l, 3 stk in dezelfde l-lus *, herhaal van *-* in totaal 3 keer, eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer, keer het werk.
TOER 3: Ga verder met lichtgeel. 3 l, 3 stk in de eerste l-lus, * 3 stk in de volgende l-lus, 1 l, 3 stk in dezelfde l-lus, 3 stk in de volgende l-lus *, herhaal van *-* in totaal 3 keer, 3 stk in de volgende l-lus, 1 l, 3 stk in dezelfde l-lus en eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer, keer het werk.
TOER 4: Ga verder met naturel. Haak als toer 3, met nog 1 stk-groep tussen de hoeken. Keer het werk.
TOER 5: Ga verder met mintgroen. Haak als toer 4, met nog 1 stk-groep tussen de hoeken. Keer het werk.
TOER 6: Ga verder met licht turkoois. Haak als toer 5, met nog 1 stk-groep tussen de hoeken.
TOER 7: 1 l, 1 v in iedere van de volgende 9 stk, * 1 v in de volgende l-lus, 1 l, 1 v in dezelfde l-lus, 1 v in iedere van de volgende 18 stk, *, herhaal van *-* in totaal 3 keer, 1 v in de volgende l-lus, 1 l, 1 v in dezelfde l-lus, 1 v in iedere van de volgende 9 stk, eindig met 1 hv in de eerste l.
TOER 8: Haak als toer 7, met nog 1 v tussen de hoeken.
TOER 9: Ga verder met lichtgeel. 1 l, 1 v in iedere van de volgende 11 v, * 1 v in de volgende l-lus, 1 l, 1 v in dezelfde l-lus, 1 v in iedere van de volgende 22 v, *, herhaal van *-* in totaal 3 keer, 1 v in de volgende l-lus, 15 l, 1 v in dezelfde l-lus, 1 v in iedere van de laatste 11 v, eindig met 1 hv in de eerste l.
TOER 10: Ga verder met vanillegeel. 1 l, 1 v in iedere van de volgende 12 v, * 1 v in de volgende l-lus, 1 l, 1 v in dezelfde l-lus, 1 v in iedere van de volgende 24 v, *, herhaal van *-* in totaal 3 keer, 15 v in de volgende l-lus, 1 v in iedere van de laatste 12 v, eindig met 1 hv in de eerste l.
--------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------

PANNENLAP – GROTE BLOEM:
Haak 6 l met mintgroen en haaknld 4 mm en vorm een ring met 1 hv in de eerste l.
TOER 1: 3 l, 16 stk in de l-ring, eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer. DENK OM DE STEKENVERHOUDING!
TOER 2: 3 l (= 1 stk), 1 stk in de eerste van de 3 l, maar wacht met de laatste doorhaling (= 2 st op de haak), 1 stk in dezelfde l, maar wacht met de laatste doorhaling (= 3 st op de haak), maak 1 omsl en haal de draad door alle 3 st = 1 st op de haak (= 1 stk-groep), * 1 l, 1 stk in het volgende stk, maar wacht met de laatste doorhaling (= 2 st op de haak), 1 stk in hetzelfde stk, maar wacht met de laatste doorhaling (= 3 st op de haak), maak 1 omsl en haal de draad door alle 3 st = 1 st op de haak (= 1 stk-groep) *. Herhaal van *-*, eindig met 1 l en 1 hv in de 3e l van het begin van de toer = 16 stk-groepen.
TOER 3: Ga verder met vanillegeel. 3 l, * 3 stk in de volgende l, 1 l *, herhaal van *-*, eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer.
TOER 4: 1 l, 1 v in l, * 3 l, 1 v in de volgende l, 3 l, 1 v in dezelfde l, 3 l, 1 v in de volgende l, 3 l, 1 v in de volgende l, 7 l, 1 v in dezelfde l, 3 l, 1 v in de volgende l *, herhaal van *-*, eindig met 1 hv in de eerste v van het begin van de toer. (Er zijn nu 7-l-lussen = hoeken).
TOER 5: Ga verder met lichtroze. 1 l, 1 v in l, * sla 3-l-lus over, haak in de volgende 3-l-lus als volgt: 4 stk, 1 l, 4 stk. Sla de volgende 3-l-lus over, 1 v in de volgende v, sla de volgende 3-l-lus over, haak in de 7-l-lus als volgt: 6 stk, 2 l, 6 stk. Sla de volgende 3-l-lus over, 1 v in de volgende v *, herhaal van *-*, eindig met 1 hv in de eerste l van het begin van de toer.
TOER 6: Ga verder met naturel. 3 l, * 1 stk in de eerste v van de vorige toer, 3 l, 1 v in de l in de 8-stk-groep, 3 l, 1 stk in de volgende v, 5 l, haak in de hoek (2-l-lus) als volgt: 1 v, 3 l, 1 v, 5 l *, herhaal van *-*, eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer.
TOER 7: 3 l, * 4 stk in de 3-l-lus, 4 stk in de volgende 3-l-lus, 5 stk in de 5-l-lus, haak in de hoek (3-l-lus) als volgt: 3 stk, 2 l, 3 stk. 5 stk in de volgende 5-l-lus *, herhaal van *-* in totaal 3 keer, 4 stk in de volgende 2 3-l-lussen, 5 stk in de volgende 5-l-lus, haak in de hoek (3-l-lus) als volgt: 3 stk, 15 l, 3 stk. 5 stk in de volgende 5-l-lus, eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer.
TOER 8: Ga verder met licht turkoois. 1 l, 1 v in iedere van de volgende 16 stk, * haak in de hoek (2-l-lus) als volgt: 1 v, 1 l, 1 v. 1 v in iedere van de volgende 24 stk * herhaal van *-* in totaal 3 keer, 15 v in l-lus, 1 v in iedere van de laatste 8 v, eindig met 1 hv in de eerste l van het begin van de toer. Knip de draden af en zet vast.
--------------------------------------------------------

PANNENLAP - 4 KLEINE VIERKANTJES:

KLEURWISSELINGEN:
Vierkant 1:
Toer 1: lichtroze
Toer 2: naturel
Toer 3: vanillegeel

Vierkant 2:
Toer 1: mintgroen
Toer 2: naturel
Toer 3: licht turkoois

Vierkant 3:
Toer 1: naturel
Toer 2: licht turkoois
Toer 3: lichtroze

Vierkant 4:
Toer 1: vanillegeel
Toer 2: lichtroze
Toer 3: mintgroen

Toer 4 wordt op alle vierkantjes gehaakt in naturel.
--------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------

PANNENLAP:
Haak 4 KLEINE VIERKANTJES en naai ze later samen – zie KLEURWISSELINGEN!

VIERKANT:
Haak 5 l met Paris en haaknld 4 mm en vorm een ring met 1 hv in de eerste l.
TOER 1: 3 l, 3 stk in de ring, 1 l, * 3 stk in de ring, 1 l *, herhaal van *-* in totaal 3 keer en eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer, keer het werk en wissel van kleur. DENK OM DE STEKENVERHOUDING!
TOER 2: 3 l, 3 stk in de eerste l-lus, 1 l, 3 stk in dezelfde l-lus, * 3 stk in de volgende l-lus, 1 l, 3 stk in dezelfde l-lus *, herhaal van *-* in totaal 3 keer en eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer, keer het werk en wissel van kleur.
TOER 3: 3 l, 3 stk in de eerste l-lus, * 3 stk in de volgende l-lus, 1 l, 3 stk in dezelfde l-lus, 3 stk in de volgende l-lus *, herhaal van *-*, in totaal 3 keer, 3 stk in de volgende l-lus, 1 l, 3 stk in dezelfde l-lus, eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer. wissel van kleur.
TOER 4: 1 l, 1 v in iedere van de eerste 5 stk, *1 v in de volgende l-lus, 1 l, 1 v in dezelfde l-lus, 1 v in iedere van de volgende 9 stk *, herhaal van *-* in totaal 3 keer.
Haak nu vierkant 1, 2 en 3 af als volgt: 1 v in de volgende l-lus, 1 l, 1 v in dezelfde l-lus, 1 v in de laatste 4 stk, eindig met 1 hv in de eerste l van het begin van de toer.
Haak vierkant 4 af als volgt: 1 v in de volgende l-lus, 15 l, 1 v in dezelfde l-lus, 1 v in de laatste 4 stk, eindig met 1 hv in de eerste l van het begin van de toer.

AFWERKING:
Naai de 4 vierkantjes samen 2 aan 2, v tegen v, eerst vertikaal en dan horizontaal (15-l-lus op vierkant 4 = aan de bovenkant).
Haak nu een rand rond de pannenlap met naturel en haaknld 5 mm als volgt, begin in de eerste v na de 15-l-lus op vierkant 4:
* 1 v in iedere van de volgende 22 v, 1 v in de l-lus (hoek) 1 l, 1 v in dezelfde l-lus *, herhaal van *-* in totaal 3 keer, 1 v in iedere van de volgende 22 v, 15 v in de 15-l-lus, eindig met 1 hv in de eerste v van het begin van de toer. Knip de draad af en zet vast.

Opmerkingen (8)

Plaats uw opmerking!

Silvia Montorsi 05.06.2015 - 16:04:

Posso chiedere nelle istruzioni cosa significano gli asterischi? C'è qualche indicazione da qualche parte? grazie

DROPS Design 05.06.2015 kl. 16:49:

Buongiorno Silvia. Gli asterischi indicano alcune istruzioni da ripetere il numero di volte indicato. P.es, in questo modello, quando trova scritto: * 3 m.a nell’anello, 1 cat *, ripetere da *-* in totale 3 volte, deve ripetere le istruzioni tra gli asterischi (quindi 3 m.a nell’anello, 1 cat) tre volte. Quindi: 3 m.a, 1 cat, 3 m.a, 1 cat, 3 m.a, 1 cat e poi prosegue come indicato nelle istruzioni. Buon lavoro!

Eva 28.10.2013 - 19:23:

Tak, men så kommer et par grydelapper til at veje op til 300 gr, og det kan næppe være rigtigt?

DROPS Design 29.10.2013 kl. 14:59:

Hej Eva. Naturligvis bruger du mindre af nogle farver end andre, men du kan kun minimum köbe 50 gr af hver farve og jeg kan desvaerre ikke fortaelle dig hvor mange gram af hver farve der bliver brugt per grydelap. God fornöjelse :-)

Eva 28.10.2013 - 09:48:

Kan I skrive, hvor meget garn der skal bruges til alle tre par grydelapper?

DROPS Design 28.10.2013 kl. 18:58:

Hej Eva. Der staar hvor meget der skal bruges per par grydelap. Du kan sagtens regne med det.

Ludivine 26.09.2013 - 14:10:

Bonjour et merci de votre réponse ! Effectivement, c'est au fil de mon travail que j'ai compris que les 15 ms formaient l'attache :-) Ces maniques sont vraiment mignonnes et décoratives !

Ludivine 21.09.2013 - 22:35:

Pouvez-vous me dire s'il vous plaît où et comment fait on les attaches de ces maniques ?? Je ne vois pas l'explication pour crocheter les attaches ? Merci de votre aide.

DROPS Design 23.09.2013 kl. 09:09:

Bonjour Ludivine, l'attache des maniques se fait à l'avant dernier tour (arceau de 15 ml) puis au dernier tour, on crochète 15 ms dans cet arceau. Bon crochet!

Sollini 12.08.2013 - 16:24:

Kan dere legge ut navn og nummer på de riktige fargene, og ikke bare den i pastell?

Giselle 27.01.2013 - 18:02:

Hola soy de argentina me fascina su pagina no me decido q hacer porque me encanta todo... lastima q no puedo conseguir sus lanas. puedo dar una sugerencia? seria buenisimo q dieran un grafico de puntos principalmente para ganchillo, para mi es mas facil leerlo bueno me despido los felicito por el trabajo q realizan saludos cordiales

DROPS Design 28.01.2013 kl. 02:59:

Querida Giselle, muchas gracias por tus conceptos. Para comprar nuestras lanas, debajo de la ventana de “Minoristas” puedes elegir la opción que te sea más conveniente. En cuanto a los gráficos en ganchillo, no todos los patrones lo incluyen, mas tenemos a tu disposición una enorme selección de videos tutoriales que te serán de gran ayuda en la realización de tus proyectos. Cariños!

Carme 10.10.2012 - 14:29:

Desearía el patrón de este dibujo. Muchas gracias

DROPS Design 11.10.2012 kl. 06:00:

Carmen, en el margen izquierdo de la página principal en español, debajo de "Búsqueda directa de patrones" elige "DROPS Extra", luego teclea DROPS 0, Patrón 697 y clic en "Buscar".

Laat een opmerking achter voor DROPS Extra 0-697