DROPS / 121 / 18

Cozy Wait by DROPS Design

DROPS trui in tricotst met strepen van ”Vienna”. Maat S - XXXL.

Trefwoorden: oversized, sjaalkraag, strepen, truien,

DROPS design: Model nr. O-293
--------------------------------------------------------
Maat: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiaal: DROPS VIENNA
250-250-250-300-300-350 gr. kleur nr. 42, chocolade
200-200-250-250-300-300 gr. kleur nr. 19, grijs

DROPS BREINLD 7 mm - of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 13 st x 15 nld in tricotst = 10 x 10 cm.
DROPS BREINLD en RONDBREINLD (80 cm) 6 mm - voor de boordsteek.
DROPS BUFFELHOORNKNOOP, nr. 538: 2 stuks.

91% mohair, 9% polyester

KLEURWISSELINGEN:
Brei strepen als volgt:

ACHTERPAND en VOORPAND:
Opzet - 20 cm: chocolade
20 cm - 31 cm: grijs
31 cm - 42 cm: chocolade
42 cm - 53 cm: grijs
53 cm - 64 cm: chocolade
64 cm – Einde van het werk: grijs

MOUW:
Opzet - 12 cm: chocolade
12 cm - 24 cm: grijs
24 cm - 36 cm: chocolade
36 cm – Einde van het werk: grijs
--------------------------------------------------------

ACHTERPAND:
Wordt heen en weer gebreid op de nld. Zet 74-80-86-92-104-110 st op met rondbreinld 6 mm en chocolade. Brei 1 nld av aan de verkeerde kant en ga verder in boordsteek 3 st recht/3 st av met 1 kant st aan iedere kant. Brei bij een hoogte van 10 cm 1 nld recht aan de goede kant en minder TEGELIJKERTIJD 6-8-8-8-12-10 st gelijkmatig = 68-72-78-84-92-100 st. Ga verder met nld 7 mm in tricotst met 1 kant st aan iedere kant. Zie KLEURWISSELINGEN!

Minder bij een hoogte van 11 cm 1 st aan iedere kant en herhaal dit minderen iedere 12-12-13-13-14-14 cm in totaal 4 keer = 60-64-70-76-84-92 st. Kant bij een hoogte van 52-53-54-55-56-57 cm af voor de armsgaten aan het begin van iedere nld aan iedere kant als volgt: 1 x 3 st, 0-0-1-1-2-3 x 2 st en 0-1-1-3-3-4 x 1 st = 54-56-58-60-64-66 st. Kant bij een hoogte van 70-72-74-76-78-80 cm de middelste 18-18-20-20-22-22 st af voor de hals, kant in de volgende nld 1 st af langs de hals = 17-18-18-19-20-21 st over voor iedere schouder. Kant af bij een hoogte van 72-74-76-78-80-82 cm.

VOORPAND:
Zet op en brei als het achterpand tot het werk 38-40-42-42-44-46 cm meet. Kant nu de middelste 20-20-22-22-24-24 st af voor de hals en brei iedere kant apart verder. Ga verder met minderen aan de zijkant. Kant bij een hoogte van 52-53-54-55-56-57 cm af voor de armsgaten aan de zijkant als beschreven voor het achterpand = 17-18-18-19-20-21 st over voor iedere schouder. Kant af bij een hoogte van 72-74-76-78-80-82 cm.

MOUW:
Wordt heen en weer gebreid op de nld. Zet 38-38-44-44-50-50 st op met nld 6 mm en chocolade. Brei 1 nld av aan de verkeerde kant en ga verder in boordsteek 3 st recht/3 st av met 1 kant st aan iedere kant. Ga bij een hoogte van 12 cm verder met nld 7 mm, brei 2 nld RIBBELST – zie boven en minder TEGELIJKERTIJD in de eerste nld 6-6-10-8-12-12 st gelijkmatig = 32-32-34-36-38-38 st. Ga verder in tricotst met 1 kant st in ribbelst aan iedere kant – Zie KLEURWISSELINGEN. Meerder bij een hoogte van 13 cm 1 st aan iedere kant en herhaal dit meerderen elke 5-3.5-3-3-2.5-2 cm in totaal 7-9-10-10-11-13 keer = 46-50-54-56-60-64 st.

Kant bij een hoogte van 47-47-46-45-44-43 cm (minder cm voor de grootste maten voor een grotere mouwkop en bredere schouders) af voor de mouwkop aan het begin van iedere nld aan iedere kant als volgt: 1 x 4 st, 1 x 3 st, 1-1-2-3-4-6 x 1 st en dan 2 st aan iedere kant tot het werk 53 cm meet. Kant nu 1 x 4 st af aan iedere kant en kant de overgebleven st af. Het werk meet 54 cm.

KRAAG:
Neem 137-137-143-143-149-149 st op met rondbreinld 6 mm en chocolade als volgt: neem st op langs de rechterkant hals op het voorpand, langs de hals op het achterpand en naar beneden langs de linkerkant hals. Brei 1 nld recht aan de verkeerde kant en ga verder als volgt aan de goede kant: 1 kant st, * 3 st recht, 3 st av *, herhaal van *-* en eindig met 3 st recht en 1 kant st. Meerder als de boordsteek 9 cm meet 1 st in iedere van de middelste 10-10-11-11-12-12 av-delen = 147-147-154-154-161-161 st. Ga verder met 3 st recht/ 4 st av. Maak bij een hoogte van 14-14-16-16-18-18 cm 2 knoopsgaten als volgt aan de goede kant: Brei 7 st, brei 2 st samen, 1 omsl, brei 6 st, brei 2 st samen, 1 omsl, brei de overgebleven st. Brei in de volgende nld de omsl av. Ga verder met recht boven recht en averecht boven averecht. Kant af met recht boven recht en averecht boven averecht als de kraag 16-16-18-18-20-20 cm meet.

AFWERKING:
Naai de schoudernaden dicht. Naai de mouwen in het lijf en naai de onderarm naden en de zijnaden dicht naast de kant st. Plaats de rechterkant van de kraag op de linkerkant aan de onderkant en zet aan de onderkant vast door beide lagen heen naast de kant st. Naai de knopen op de linkerkant van de kraag.

Telpatroon

Heeft u hulp nodig voor dit patroon?

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS 121-18) voor de afmetingen en de berekiningen.

Rita 14.10.2015 - 18:07:

Mevrouw Zuidema,als je op patroon afdrukken klikt moet je normaal het patroon kunnen afdrukken en printerinstellingen op papierformaat zetten

W Zuidema 14.10.2015 - 17:52:

Ik heb nog drops wol van vorig jaar liggen en wil deze nu gebruiken voor de trui ,heb genoeg .Maar kan het patroon niet printen .wie weet raad .b.v.d

DROPS Design 15.10.2015 kl. 09:21:

Hoi. Er zou geen problemen zijn met het printen van dit patroon. Bij het klikken op "AFDRUKKEN: PATROON" krijgt u een pop-up (reclame). Rechtsboven ziet u "Het patroon afdrukken →". Klik hier om naar de printversie te gaan. Lukt dit niet, dan ligt het probleem bij uw pc en hier kan ik u helaas niet mee helpen.

Annick 01.01.2014 - 19:34:

Ik heb deze trui met plezier gebreid, maar ik wil toch even opmerken dat de benodigde hoeveelheid wol zoals aangegeven in de beschrijving niet klopt. Ik heb voor maat L zoals aangegeven 250 gr van beide kleuren gekocht en blijf nu zitten met 150 gr (1,5 bol) grijs - en vervelender: ik kwam bruin tekort waardoor ik de kraag minder groot heb kunnen maken.

DROPS Design 14.01.2014 kl. 15:36:

Hoi Annick. Bedankt voor de reactie. We hebben niet eerder reacties gehad hierover, maar we zullen het noteren en aanpassen als nodig is. 1 bol Vienna is 50 gr, dus je hebt niet 150 gr over, maar ongeveer 75 gr. Een tip is ook om de stekenverhouding en dus de afmetingen te controleren.

Annick 11.11.2013 - 18:51:

Ik wil graag deze stoere trui gaan breien maar ik weet niet welke maat ik moet kiezen. Bij andere patronen zie ik wel een incicatie van bovenwijdte en lengte, maar dat kan ik hier niet vinden. Ik heb confectiemaat 42. Kunt u mij adviseren?

DROPS Design 12.11.2013 kl. 11:14:

Hoi Annick. Kijk onderaan het patroon. Hier staan de afmetingen in cm per maat. Je kan deze vergelijken met je eigen afmetingen om je maat te kiezen. Succes en veel breiplezier.

Anna 14.07.2010 - 11:24:

Oh, like the pattern very much. Oww, i want to do it :)

Patricia 10.07.2010 - 17:47:

Bonjour pouvez vous m'envoyer les explications de ce modèle je vous en remercie

Lilian 30.06.2010 - 12:21:

Can't wait for the pattern. Really like the colours shape and cosy look.

Thordis 23.06.2010 - 16:34:

Big like.....

Jelena 14.06.2010 - 18:28:

TELT!

Arsta V Felskog 12.06.2010 - 05:16:

Gemütlicher kuschelpulli, ich mag ihn.clarice39

Laat een opmerking achter voor DROPS 121-18