DROPS / 124 / 13

Cable Cozy by DROPS Design

Huovutetut DROPS palmikkotohvelit ”Nepal”-langasta.

DROPS design: Malli nro NE-020
----------------------------------------------------------
Koko: 35/37 - 38/39 - 40/42 - 42/44
(Katso mitat ennen huovutusta ja huovutuksen jälkeen piirroksesta M.2. Luvut ilman sulkuja näyttävät mitat ENNEN huovutusta ja sulkujen sisällä olevat luvut näyttävät mitat huovutuksen JÄLKEEN)
Langanmenekki: Garnstudion DROPS NEPAL:
200-200-200-250 g nro 0206, vaalea beige-mix

DROPS PUIKOT NRO 6 tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: Ennen huovutusta: 15 s x 30 krs ainaoikeaa puikoilla nro 6 = 10 x 10 cm. Huovutuksen jälkeen: n. 20 s x 38 krs ainaoikeaa = 10 x 10 cm.

Kommentit (19)

Saat tämän mallin langat alkaen 11.20€. Lue lisää.
MALLINEULE:
Katso ruutupiirros M.1 (= 13 s).

AINAOIKEINNEULE tasona:
Neulo kaikki kerrokset oikein.

NILKAN KIILA:
Ensimmäinen krs = oikea puoli. *Neulo 6 s, käännä työ ja neulo 6 s (työhön jää pieni reikä, mutta tämä tasaantuu huovutuksen jälkeen), neulo 9 s, käännä työ ja neulo 9 s, neulo 12 s, käännä työ ja neulo 12 s, neulo 16 s, käännä työ ja neulo 16 s, neulo 12 s, käännä työ ja neulo 12 s, neulo 9 s, käännä työ ja neulo 9 s, neulo 6 s, käännä työ ja neulo 6 s*. Neulo kaikilla silmukoilla 1 krs ja toista sitten *-* työn toisessa reunassa (1. krs = nurja puoli).

KANTAPÄÄKIILA:
Neulo kunnes jäljellä on 12-13-15-16 s ennen piirroksen M.1 mallineuletta, käännä työ, neulo takaisin ja lisää samalla 1 s neulomalla krs:n viimeiseen s:aan 2 s. Neulo kunnes jäljellä on 11-12-14-15 s ennen piirroksen M.1 mallineuletta, käännä työ, neulo takaisin ja lisää samalla 1 s neulomalla krs:n viimeiseen s:aan 2 s. Neulo kunnes jäljellä on 10-11-13-14 s ennen piirroksen M.1 mallineuletta, käännä työ, neulo takaisin ja lisää samalla 1 s neulomalla krs:n viimeiseen s:aan 2 s. Jatka neulomista tähän tapaan, kunnes jäljellä on 5-6-8-9 s ennen piirroksen M.1 mallineuletta. Lopeta nyt lisäykset. Neulo sitten kunnes jäljellä on 2-3-4-5 s ennen piirroksen M.1 mallineuletta. Neulo sitten kiila peilikuvana, eli neulo aina 1 s vähemmän ennen kuin käännät työn. Kun jäljellä on 5-6-8-9 s ennen piirroksen M.1 mallineuletta, neulo uloimmat 2 s yhteen. Jatka neulomista tähän tapaan, kunnes jäljellä on 12-13-15-16 s ennen piirroksen M.1 mallineuletta.
----------------------------------------------------------

TOHVELI:
Neulotaan tasona ainaoikein -neuleena. Tohveli neulotaan varresta kärkeen. Luo puikoille nro 6 Nepal-langalla 49-51-55-57 s. Ensimmäinen krs (= oikea puoli) neulotaan näin: 2 s oikein yhteen, 16-17-19-20 s ainaoikeaa, M.1 (= 13 s), 16-17-19-20 s ainaoikeaa, 2 s oikein yhteen = 47-49-53-55 s. Jatka mallineuletta piirroksen M.1 mukaisesti ja neulo kummassakin reunassa 17-18-20-21 s ainaoikeaa. Kun olet neulonut piirroksen M.1 loppuun, tee NILKAN KIILA (ks. selitys yllä, 1. krs = oikea puoli). Kun kummankin reunan kiila on valmis, neulo mallineuletta piirroksen M.1 mukaisesti 1 mallikerta (neulo reunoissa ainaoikeaa kuten aiemmin). TARKISTA NEULETIHEYS! Tee sitten KANTAPÄÄKIILA (ks. selitys yllä, 1. krs = oikea puoli). Kun oikean reunan kantapääkiila on valmis, neulo kaikilla silmukoilla 1 krs mallineuletta. Tee sitten vasemman reunan kantapääkiila (1. krs = nurja puoli). Kun kummankin reunan kantapääkiila on valmis, kiinnitä 1 merkkilanka krs:n uloimpaan s:aan. Kaikki mitat otetaan jatkossa tästä. Jatka mallineuletta piirroksen M.1 mukaisesti, ja neulo kummassakin reunassa ainaoikeaa. Tee SAMALLA seuraavalla oikean puolen krs:lla jalkaosan kavennukset, neulomalla piirroksen M.1 mallikerran molemmin puolin 2 s oikein yhteen. Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs yht. 3-3-4-4 kertaa = 41-43-45-47 s. Kun jalkaosan pituus merkkilangasta mitattuna on 9,5-12-13-15 cm, neulo seuraavalla oikean puolen krs:lla piirroksen M.1 silmukoilla näin: 2 s oikein yhteen, 2 s oikein yhteen, 2 s oikein yhteen, 1 n, 2 s oikein yhteen, 2 s oikein yhteen, 2 s oikein yhteen = 35-37-39-41 s työssä. Jatka neulomalla kaikilla silmukoilla ainaoikeaa ja tee SAMALLA kärkikavennukset seuraavasti: Kavenna tasavälein 4 s, neulomalla 2 s oikein yhteen = 31-33-35-37 s. Neulo 9-9-11-11 krs ainaoikeaa. Kavenna seuraavalla oikean puolen krs:lla tasavälein 6 s = 25-27-29-31 s. Neulo 5-5-7-7 krs ainaoikeaa. Kavenna seuraavalla oikean puolen krs:lla tasavälein 4 s = 21-23-25-27 s. Neulo kaikissa koissa 3 krs ainaoikeaa. Seuraava krs neulotaan näin: 1 o, neulo loput s:t pareittain oikein yhteen = 11-12-13-14 s jäljellä työssä. Katkaise lanka, vedä lanka jäljellä olevien silmukoiden läpi, kiristä aukko umpeen ja päättele langanpäät hyvin.

VIIMEISTELY:
Ompele sauma keskeltä jalan alta, kärjestä alkaen ylös luomisreunaan asti. Ompele reunat vastakkain, jottei saumasta tulisi paksu.

HUOVUTUS:
Laita tohvelit pesukoneeseen ja käytä pesuainetta ilman entsyymejä ja optisia valkaisuaineita. Aseta kone 40 asteen pesuohjelmalle, tavallinen linkous, ei esipesua. Pesun jälkeen tohvelit venytetään oikean kokoisiksi niiden vielä ollessa märät. Jatkossa tohvelit pestään samoin kuin villavaatteet.

Ute 27.10.2018 - 15:59:

Hallo Drops-Team, fehlt in der Anleitung vll eine Zahl? "Mit Nepal auf Nadel Nr. 49-51-55-57 M. anschlagen.." Nadel soll eine Nr 6 sein, oder?

DROPS Design 29.10.2018 kl. 09:26:

Liebe Ute, ja genau, es wird korrigiert, danke für den Hinweis! Viel Spaß beim stricken!

Sianna 07.02.2018 - 19:52:

Where is the cast on? How many stitches are cast on? I cannot find any of this information on the page. It's as if I'm missing an entire page of the directions.

DROPS Design 08.02.2018 kl. 08:53:

Dear Sianna, slippers are worked from the top down - you will find the number of sts to cast on under SLIPPERS in written pattern. Happy knitting!

Hanka 17.02.2017 - 15:12:

Hallo! Was ich nicht verstehe - "mit M1 weiterfahren bis M1 2 Mal in der Höhe gestrickt ist" heißt vom Anfang an 2mal oder nach dem Knöchelkeil 2mal, insgesamt 3mal? Danke!

DROPS Design 17.02.2017 kl. 16:16:

Liebe Hanka, nach dem 1. M.1 stricken Sie das Knöchelkeil dann stricken Sie noch 1 ml M.1 in der Höhe, dh weiter stricken bis M.1 insgesamt 2 Mal in der Höhe gestrickt wird. Viel Spaß beim stricken!

Ph 02.01.2015 - 19:58:

Bonsoir, merci pour ces explications - j'ai réussi, enfin!

Ph 31.12.2014 - 16:17:

Bonjour, je suis très ennuyée, je n'y arrive toujours pas - Combien dois-je tricoter de mailles en début de rang pour faire la 2ème partie du talon en sens inverse ? Merci

DROPS Design 02.01.2015 kl. 16:08:

Bonjour Ph, quand vous tricotez la 2e moitié du talon, commencez sur l'envers (côté gauche), et tricotez jusqu'à ce qu'il reste 3 m avant M1 (vous avez tricoté 1 m de moins), puis le rang retour, puis tricotez 1 m de moins (il reste 4 m avant M1) et ainsi de suite. Quand il reste 5 m avant M1, commencez les diminutions (le nbe de mailles indiqué ici correspond à la 1ère taille). Bon tricot!

PH 26.12.2014 - 14:31:

Bonjour, je bloque sur les explications suivantes: pour le talon " tricoter en sens inverse.....", je ne comprends pas - Pouvez-vous m'aider ? Merci -

DROPS Design 30.12.2014 kl. 13:09:

Bonjour PH, Quand vous avez tricoté la moitié du talon, continuez comme avant, mais en vis à vis: cette fois, tricotez 1 m en moins avant de tourner, quand il reste 5-9 m (cf taille) avant M1, tricotez 2 m ens à l'end (au lieu des augm.). Bon tricot!

Sarah Fuller 30.11.2014 - 04:58:

At the end of the heel instructions it says continue until 12-13-15-16 sts remain before M.1. In my case it would be 13. Does this mean when both sides of the heel are done, there should be a total 13 garter stitches on each side of M.1? If not, how many stitches on either side of M.1 should there be for size 38/39?

DROPS Design 10.03.2015 kl. 10:02:

Dear Mrs Fuller, that's correct, you should have 13 sts in énd size each side for M.1 when heel is done. Happy knitting!

Berit 23.01.2014 - 00:12:

Hvordan går det å tove med de garnalternativene som er oppgitt? Det er både ren bomull og diverse ull-polyamid-blandinger! Tipper de som prøver disse blir skuffet når tøflene kommer ut av vaskemaskina "ferdig tovet" ;o)

Sandra 14.07.2013 - 10:38:

Hallo, ich möchte mir gerne für den Winter diese tollen Hausschuhe stricken, habe nun auch M1 einmal gestrickt, die Knöchelkeile sind nun auch fertig - aber was genau ist 2x M2 in der Höhe? ich verstehe diese Zeichnung M2 überhaupt nicht - kann mir da jemand behilflich sein? Dankeschön Sandra

DROPS Design 14.07.2013 kl. 14:53:

Liebe Sandra, es war ein Fehler in der Übersetzung, es muss M1 heissen. Wir haben es nun korrigiert und entschuldigen und für die Umstände. Die zeichnung M2 ist die Schnittübersicht.

Kim 16.03.2013 - 06:57:

Do you read the graph from right to left or the other way.? Also how many stitches are in the heel at end of increase?

DROPS Design 12.04.2013 kl. 16:25:

Rows 1, 3, 5 ...(i.e. RS rows) must be read from right to left. Rows 2,4,6 ...(i.e. WS rows are read from left to right. But also remember, diagram shows all rows in pattern seen from RS.

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 124-13