DROPS / 86 / 8

DROPS 86-8 by DROPS Design

DROPS pulsvarmere i Vivaldi

Mål: Længde: 26 cm.
Omkreds: 18 cm.
Materialer: DROPS Vivaldi fra GARNSTUDIO
100 gr f.nr 10, brunblåmelered.

DROPS Pinde nr 2,5.

Strikkefasthed: 25 m x 50 p på p 2,5 og ret = 10 x 10 cm. P.nr er vejledende!

Picotkant (frem og tilb): 1.p: Strik ret, 2.p: Strik ret. 3.p: Strik ret til der er 4 m tilbage, disse strikkes således: 2 r sm, slå om, i hver af de 2 sidste m strikkes der 2 m = 2 nye m på p. 4.p: Tag 1.m løs af p, 1 r, løft den løse m over, 1 r, og løft den bagerste m på højre p over den forreste, 2 m er nu lukket - derefter strikkes der ret p ud. Gentag 1. til 4.p.

Pulsvarmer: Slå 65 m op på p 2,5 med Vivaldi og strik ret med Picotkant over de sidste 4 m på p - se forkl over. Når arb måler 18 cm sættes m på 1 tråd. Sy opslåningskanten sammen m maskerne på tråden med 1 sting i hver m. Strik 1 pulsvarmer til.

Kommentarer (7)

Skriv din kommentar her!

DROPS Design 31.08.2010 - 09:35:

Hej, Videon är enbart en hjälp, dvs som en rekommendation.

Denise 26.08.2010 - 08:56:

Enligt beskrivningen ska man på 4e varvet LYFTA den första maskan. I videon så stickas den första m rät. Vilket stämmer?

DROPS Design 20.10.2009 - 09:50:

Hej Sara, om du går in på mönster 86-8 på hemsidan så ligger det en videosnutt som visar precis hur man gör en picotkant. Lycka till!!

Sara 18.10.2009 - 23:50:

Omslaget ska man sticka den sen eller hoppa över för att det ska bli ett hål? sen när man stickar 2m i varje så att det blir nya 2 m är det en ökning eller stickar man fram och tillbaka i en mask. Det blir inte 65 masker kvar vid slutet av stickningen. Den blir mindre och mindre och sne.

Sara 18.10.2009 - 23:49:

Omslaget ska man sticka den sen eller hoppa över för att det ska bli ett hål? sen när man stickar 2m i varje så att det blir nya 2 m är det en ökning eller stickar man fram och tillba i en mask. Det bli

Camilla 15.12.2007 - 23:28:

Jag behövde bara ett nystan (50gr) och inte två som det står i beskrivningen.

Mia 04.12.2006 - 15:26:

Hej! Jag hittar inte mönstert. Det står att det är samma som 2-86, men jag hittar inte något sådant. Kan någon hjälpa mig?

Kommentere opskrift DROPS 86-8