DROPS / 122 / 24

Walking Flames by DROPS Design

DROPS sokker i ”Delight” med siksakmønster.

DROPS design: Model nr DE-043
--------------------------------------------------------
Størrelse: 35/37 - 38/40 - 41/43
Fodens længde: 22 - 24 - 27 cm
Sokkens højde: 18 - 19 - 20 cm
Materialer: DROPS DELIGHT fra Garnstudio
F.nr 10, oliven/rust/blomme mix:
100 gr i alle str
Eller brug:
F.nr 13, rød/orange/grå mix:
100 gr i alle str

DROPS STRØMPEP nr 2,5 - eller det p.nr du skal bruge for at få 32 m x 38 p Mønster på 10 x 10 cm og 26 x 34 p glatstrik på 10 x 10 cm.

Garnet til denne opskrift koster fra 56kr. Læs mere.
MØNSTER: Se diag M.1 til M.4.
Diag viser mønsteret set fra retsiden.
HÆLINDTAGNING:
Strik 1 p vrang fra vrangen over hæl-m. Fortsæt i glatstrik - Samtidig med at 1 m i slutningen af hver p sættes på 1 tråd til der er 10-12-14 m på trådene i hver side og 15-17-19 m tilbage på p.
Sæt 1 mærketråd i arb. Fortsæt i glatstrik - SAMTIDIG i slutningen af hver p strikkes nu 1 m fra tråden tilbage på p. OBS! For at undgå hul strikkes der også 2 m op mellem m på p og tråden. På næste p strikkes de første 3 m sammen. Fortsæt således til der er 35-41-47 m på p igen. Strik 1 p ret fra retsiden over alle m.
INDTAGNINGSTIPS (gælder tåen):
Tag ind således før mærket: 2 r sm.
Tag ind således efter mærket: 2 drejet r sm (dvs strik i bagerste m-bue i stedet for i forreste).
--------------------------------------------------------

SOKKER:
Arb strikkes rundt på Strømpep.
Slå 80-90-100 m LØST op på Strømpep 2,5.
Strik 1 omg ret og 1 omg vrang.
Næste omg strikkes således: 7-8-9 r, * tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes ret, 2 r sm, løft den løse m over, 13-15-17 r *, gentag fra *-* 4 gange til der er 9-10-11 m tilbage, tag 1 m løst af p som om den skulle strikkes ret, 2 r sm, løft den løse m over, 6-7-8 ret = 70-80-90 m. Strik 1 omg vr. Sæt 1 mærketråd i starten af omg. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN!
Fortsæt med mønster løbende således:
STR 35/37: Strik M.3 to gange i højden, men sidste gang sluttes rapporten med b istedet for a. Derefter strikkes M.4 en gang i højden. Der er nu 60 m på p.
STR 38/40: Strik M.2 to gange i højden - men sidste gang sluttes rapporten med b i stedet for a. Derefter strikkes M.3 en gang i højden. Der er nu 70 m på p.
STR 41/43: Strik M.1 to gange i højden, men sidste gang sluttes rapporten med b i stedet for a. Derefter strikkes M.2 en gang i højden. Der er nu 80 m på p.
ALLE STR: Arb måler nu ca 12 cm. Sæt de første 25-29-33 m på 1 tråd (= midt ovenpå foden) og de sidste 35-41-47 m beholdes på p til hæl. Videre strikkes HÆLINDTAGNING – se forkl over! Efter hælindtagningen sættes m fra tråden tilbage på p = 60-70-80 m.
Fortsæt rundt i mønster over alle m således:
Str 35/37: Fortsæt at strikke M.4.
Str 38/40: Fortsæt at strikke M.3.
Str 41/43: Fortsæt at strikke M.2.
Når arb måler 18-20-22 cm fra mærketråden på hælen (= ca 4-4-5 cm tilbage) strikkes der 1 omg ret Samtidig med at der tages 10-12-14 m ind jævnt fordelt = 50-58-66 m. Videre sættes der 1 mærketråd i hver side af sokken så der bliver 25-29-33 m ovenpå og under foden. Fortsæt i glatstrik over alle m Samtidig med at der tages ind til tå på hver side af begge mærketråde - se INDTAGNINGSTIPS! Gentag indtagningen på hver 2.omg 5-3-4 gange og derefter på hver omg 4-8-9 gange = 14 m tilbage på p.
Klip tråden, træk den igennem de resterende m, træk sammen og sy godt fast.

Diagram

= ret
= slå om mellem 2 m, på næste omg strikkes omslaget drejet r så der ikke bliver hul
= sæt 1 m på hj.p bag arb, tag 1 m løs af p, strik næste m og m fra hj.p ret sm, løft den løse m over.
= tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes r, 2 m r sm, løft den løse m over.

Kommentarer (5)

Skriv din kommentar her!

Bertil 15.01.2016 - 16:57:

An der Ferse strickt man hin und zurück.

Hanna Guul 15.01.2016 - 01:10:

In der Anleitung ist ein Fehler. Wenn man mit einem Nadelspiel strickt, strickt man nicht wie angegeben hin und zurück. Wäre schön wenn sie das korrigieren könnten. Mit freundlichen Grüßen und sonst dankbarer Nutzer ihrer Anleitung und Wolle

Cajito 01.07.2010 - 07:17:

Ponozky by se libily i v jinem barevnem provedeni, ale i tak bych je chtela

Eva 23.06.2010 - 11:59:

Helt fantastiska färger!

Júlía 06.06.2010 - 19:28:

Sætir sokkar í flottu garni:)

Kommentere opskrift DROPS 122-24