DROPS / 125 / 27

Snow Berries Cowl by DROPS Design

Strikket DROPS hals med bjørnebærmønster i ”Vienna” eller "Melody".

Stikkord: bjørnebær, hals,

DROPS design: Modell nr O-296
--------------------------------------------------------
Størrelse: S/M - L/XL
Omkrets: 71 - 89 cm
Høyde: 35 - 40 cm

Materialer:
DROPS VIENNA fra Garnstudio
100-100 gr f.nr 21, natur

Eller bruk:
DROPS MELODY fra Garnstudio
100-100 gr f.nr 01, natur

DROPS RUNDP NR 12 (80 cm) - eller den p du må ha for å få 9 m x 9 p bjørnebærmønster på 10 x 10 cm.

--------------------------------------------------------

HALS:
Arb strikkes rundt på rundp. Legg opp 64-80 m på rundp 12 med Vienna eller Melody. Strikk 1 omg rett, 1 omg vrang. Strikk MØNSTER - se forkl over! HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! Når arb måler 34-39 cm (avslutt etter 1 hel rapport av M.1) strikkes det 1 omg rett, 1 omg vr, fell deretter av med rett. Arb måler ca 35-40 cm.

Genser, se oppskrift under modell 125-26

Denne oppskriften har blitt rettet. .

Oppdatert online: 16.09.2010
DROPS RUNDP NR 12 (80 cm) - eller den p du må ha for å få 9 m x 9 p bjørnebærmønster på 10 x 10 cm.

Diagram

= vrang
= strikk 3 m i 1 m slik: 1 vr, 1 kast, 1 vr
= strikk 3 m vr sammen, stram tråden

Carla Johnston 11.02.2016 - 21:26:

The printed M1 pattern tells to P1, yo, P1 to do 3 stitches in 1 stitch. However, the included video for this pattern with the berry stitches shows doing K1, P1, K1 to do the 3 stitches in 1 stitch. Which is correct?

DROPS Design 12.02.2016 kl. 12:06:

Dear Mrs Jonston, both techniques will work - you can work a swatch using the 2 ways to choose your favorite. Happy knitting!

Karin 18.07.2015 - 15:28:

Drops 125-26=pinne 6; Drops 125-27=pinne 12

Jeanette 17.07.2015 - 15:06:

Tror det er pinne 6 dere mener.

Josine 05.10.2014 - 19:04:

De omschrijving van de braambes: 1 av, 1omslag en 1av in 1steek gebreid sluit niet aan bij video en patroon van trui: 1 recht,1av en 1recht in 1 steek gebreid. Klopt dit wel?

DROPS Design 07.10.2014 kl. 17:02:

Hoi Josine. De video laat zien hoe je een braambespatroon kan breien, maar er zijn meerdere manieren om in een steek te meerderen. Je kan meerderen door omslagen (zoals in het patroon) of door r, av, r in de st te breien. Dus beide manieren zijn correct, kies wat jij zelf het prettigst vindt.

Mellado 20.10.2013 - 13:52:

Bonjour, je souhaite réaliser un tour de cou en ajoutant le fil GLITTER pour le coté scintillant, pouvez vous me dire si le tricot n'aura pas un contact désagréable sur la peau? Merci

DROPS Design 21.10.2013 kl. 10:15:

Bonjour Mme Mellado, Glitter ne devrait pas être désagréable sur la peau, toutefois chaque sensibilité étant différente, seul un essai vous permettra de confirmer comment vous la supportez. Bon tricot!

Kommentér oppskrift DROPS 125-27