DROPS / 122 / 28

Spider's Web by DROPS Design

Vinkel strikkede DROPS sokker i ”Delight”.

DROPS design: Model nr DE-042
---------------------------------------------------------
Størrelse: 35/37 - 38/40 - 41/43
Fodens længde: ca 22 - 24 - 27 cm
Sokkens højde: ca 23 - 25 - 28 cm
Materialer: DROPS DELIGHT fra Garnstudio
100 gr i alle str f.nr 13, rød/orange/grå mix

DROPS STRØMPEP x 2 OG RUNDP (40 cm) nr 3 - eller de p du skal bruge for at få 24 m x 48 p retstrik på 10 x 10 cm.

Garnet til denne opskrift koster fra 35.9kr. Læs mere.
UDTAGNINGSTIPS:
Alle udtagninger gøres på den omg som strikkes vrang. Der tages 1 m ud ved at slå om. På næste omg strikkes omslaget drejet ret (dvs i bagerste del af m i stedet for i forreste) for at undgå hul.
INDTAGNINGSTIPS:
Alle indtagninger gøres på den omg som strikkes ret. Start 1 m før m med mærketråd. Tag 1 m løst af p som om den skulle strikkes ret, 2 r sammen, løft den løse m over.
RETSTRIK (rundt på Strømpep/rundp):
1 omg ret og 1 omg vrang.
--------------------------------------------------------

SOKKER:
Arb strikkes rundt på Strømpep/rundp. Alle m strikkes i RETSTRIK - se forkl over.
Slå 24 m op på Strømpep 3 med Delight.
Fordel m på 6 p så der bliver 4 m pr p. Strik 1 omg. Sæt 1 mærketråd i den 1., 5., 9., 13., 17. og 21.m. Fortsæt rundt på Strømpep Samtidig med at der tages 1 m ud på hver side af hver m med mærketråd (= 12 udtagninger) på hver 2.omg - læs UDTAGNINGSTIPS!
OBS! omg starter med 1 r (= m med mærketråd) og slutter med slå om.
HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN!
SAMTIDIG når der er taget ud 1 gang (= 5 m mellem alle mærketråde) sættes der 1 mærketråd i den midterste m mellem 3. og 4.mærketråd.
Videre fortsættes der at tage ud som tidligere Samtidig med at der på hver 4.p tages 1 m ind på hver side af den nye mærketråd - læs INDTAGNINGSTIPS!
Når der er nok m skiftes der til rundp 3.
Fortsæt således til der er taget ud totalt 25-27-31 gange (= 53-57-65 m mellem mærketrådene, 29-31-35 m mellem 3. og 4.mærketråd). Nu strikkes der således:
Strik de første 109-117-133 m, de næste 29-31-35 m (= tå) strikkes sammen 2 og 2 (= 15-16-18 m), strik de næste 162-174-198 m. Vend arb. Strik 6 p retstrik frem og tilbage over de sidste 53-57-65 m og luk LØST af. Nu fortsættes der over de 15-16-18 m på tåen. Strik 1 p ret fra vrangen over disse m. På næste p fra retsiden strikkes m sammen 2 og 2 = 8-8-9 m. Klip tråden. Træk den igennem de 8-8-9 m. Træk sammen og sy godt fast.

MONTERING:
Sy sammen (fra vrangen) i hver side fra tåen, under foden og op langs skaftet midt bagpå. Træk en tråd igennem de 24 m i starten og træk sammen.

Kommentarer (20)

Skriv din kommentar her!

Yvonne Görmar 09.03.2016 - 13:10:

Nun habe ich Drops-Socken schon längs und diagonal gestrickt, jetzt kommt das Spinnennetz dran! Danke für die guten Ideen und tollen Anleitungen!

Dinah 15.08.2015 - 14:43:

Hallo, gibt es von euch evtl. auch eine Anleitung um Socken auf die gleiche Weise wie hier zu häkeln, anstatt zu stricken, die ich nur noch nicht gefunden habe? Denn dann könnte man super sechseckige Granny-Squares dafür verwenden! :)

DROPS Design 16.08.2015 kl. 17:26:

Leider haben wir eine solche Anleitung noch nicht im Programm, aber ich leite es mal als Anregung an die Designerinnen weiter!

Esther Paris 06.03.2014 - 13:02:

Thank you! Wanted to be clear before I proceeded. I have done all the increases for sock 1 and nearly all of them for sock 2. I'm doing it in color 12 (rainbow) and it's pretty!

Esther Paris 05.03.2014 - 22:09:

Re pattern 122-28. Where it says to work 6 rows garter stitch on the last 65 stitches, does that mean "the most recent 65"? At start of row after turn? Also - after the bind-off, do you break the yarn & rejoin at the toe? Last - what should the stitch count be after all increases? Thanks.

DROPS Design 06.03.2014 kl. 10:03:

Dear Mrs Paris, the last 65 sts (largest size) are the sts between markers 6 and 1 (around leg), you have then to cut the yarn and rejoin at toe. When all inc are done, you have 65 sts between markers + 35 sts between 3rd & 4th marker (133+35+198 = 366 sts). Happy knitting!

LInda Johnson 01.06.2012 - 09:56:

Why not call them "spider's web" socks, or something similar, as that was the first thing I saw at the front of them? Presumably they would also make very good Hallowe'en accessories?

DROPS Design 01.06.2012 kl. 11:12:

Thanks for your suggestion Linda!

Santra 03.08.2010 - 19:55:

Siis näitähän on ihan pakko kokeilla IHANAT!

DROPS Design DE 27.07.2010 - 18:58:

Meine Kollegin hat die Socken nachgestrickt und zur Illustration noch ein paar Fotos gemacht. Da ich hier keinen Link einfügen kann, hat meine Kollegin die Fotos im französischen Forum unter Galerie DROPS / Galerie DROPS accessoires divers hinterlegt. Ich hoffe, das hilft weiter. Die Kommentare zu den Fotos sind auf Deutsch. Die Ferse wird durch 2 Spitzen des Sechsecks gebildet.

Bea 25.07.2010 - 23:40:

Ließ sich wunderbar stricken aber leider ist die Paßform schlecht.Die Spitze sitzt gut,aber dann fehlen die Abnahmen für die Ferse und von daher müßte man die Anleitung noch überarbeiten.Schade,da es eigentlich wunderbar aussieht.Aber was nutzt eine Socke ,die man beim Laufen verliert.

Josefa 11.07.2010 - 11:23: www.bordadosjosefa.b ...

Me encantaria hacerlos, ideales para el invierno,traducir por favor.....

Johanne Rifsdal 05.07.2010 - 10:38:

De er simpelt hen for dejlige!! Jeg må i gang med at strikke til min datter, svigerdøtre og mig selv!!

Kommentere opskrift DROPS 122-28