DROPS / 123 / 36

Sandy Wind by DROPS Design

Retstrikket DROPS hættehalstørklæde i ”Puddel”.

DROPS design: Model nr V-055
--------------------------------------------------------
Størrelse: One-size
Bredde: 25 cm
Længde: 130 cm
Materialer: DROPS PUDDEL fra Garnstudio
400 gr f.nr 09, lys beige

DROPS PINDE nr 7 - eller det p.nr du skal bruge for at få 10 m x 20 p retstrik på 10 x 10 cm.

Der tages ud ved at slå om. På næste p strikkes omslaget drejet ret (dvs der strikkes i bagerste del af m istedet for i forreste, så der ikke bliver hul).
--------------------------------------------------------

HÆTTEHALSTØRKLÆDE:
Arb strikkes i 2 dele som syes sammen øverst til sidst.

DEL 1:
Arb strikkes frem og tilbage på p. Slå 25 m op på p 7. Strik RETSTRIK – se forkl over! HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når arb måler 106 cm tages der 1 m ud indenfor den yderste m i den højre side fra retsiden – læs UDTAGNINGSTIPS! Gentag udtagningen på hver 4.p (ca hver 2.cm) totalt 8 gange = 33 m. Strik videre i retstrik. Luk LØST af når arb måler 130 cm.

DEL 2:
Der strikkes som del 1, men med udtagninger i modsat side.

MONTERING:
De lige sider uden udtagning = midt bagpå.
Sy de 2 dele sammen øverst yderst i kanten, med start midt foran. Fortsæt sømmen ca 30 cm ned langs bagsiden af hætten. Hæft tråden.

KIKA 28.05.2019 - 13:51:

ACHEI MUITO LINDO VOU FAZER PRA MIM TB ...

Angela 26.11.2015 - 09:33:

Hallo, ich möchte dieses Modell mit Drops Cloud Mix stricken und bin mir bezüglich der Maschenanzahl unsicher, da ja auch die Nadelstärken unterschiedlich sind. Können Sie mir bitte weiterhelfen? Vielen Dank :-)

DROPS Design 29.11.2015 kl. 22:08:

Sie können Cloud als Ersatz verwenden, aber mit der in der Anleitung angegeben Nadelstärke, bzw. mit der Nadelstärke, mit der Sie die Maschenprobe erreichen. Die für die Wolle angegebene Nadelstärke ist immer nur ein Richtwert, ausschlaggebend ist die Nadelstärke in der Anleitung bzw. die Maschenprobe. Fertigen Sie also eine Maschenprobe mit der Nadelstärke, die in der Anleitung genannt ist, an - wenn Sie sie nicht erreichen, passen Sie die Nadelstärke entsprechend an, bis Sie die Maschenprobe erhalten. Gutes Gelingen!

Mariola 27.12.2014 - 21:42:

Can I ask for a translation in Polish

Simone Stoppa 16.12.2014 - 16:18:

Ich kann leider die Mengenangaben (also wieviel Wolle) für diese Mütze nicht finden würde sie gern stricken lg Simone Stoppa

DROPS Design 17.12.2014 kl. 08:51:

Die Menge finden Sie oben neben dem Foto, dort gibt es eine Angabe "Material", unter den Größenmaßen. Die Mengenangaben finden Sie, mit wenigen Ausnahmen bei älteren Anleitungen, bei allen unseren Modellen an dieser Stelle. Hier benötigen Sie 400g von Puddel. Viel Spaß beim Stricken!

Renée 13.12.2013 - 11:48:

Hi Thanks for your response, but I figured it out myself, I was just a bit confused by the mid front and mid back. I am very pleased with the result. It looks really lovely. Thanks for all your help!

Renée 10.12.2013 - 10:44:

Hi Could you please explain the assembly instructions as they are rather confusing.

DROPS Design 10.12.2013 kl. 13:41:

Dear Renée, on both pieces, you increased on one side and not on the other one. Put both pieces tog so that edge without inc are on mid back. Sew cast off rows together starting from mid front, and continue along edges on back side, this seam should measure approx. 30 cm (back of head). Happy knitting!

Renée 08.12.2013 - 11:21:

Thank you for clarifying.

René 02.12.2013 - 09:31:

Just to clarify; for part 1 you do the increase at the beginning of the row after the edge stitch. And for Part 2, you do the increase before the final stitch at the end of the row. You wrote in your previous post that you do the increase every other row, but you meant every 4th row as stated in the pattern.

DROPS Design 02.12.2013 kl. 13:57:

Dear Renée, you are correct, I mistyped last answer, you inc approx. every 2 cm, ie every 4 th row (= every 2nd row from RS). Inc will be done at beg of row from RS for 1st part and at the end of row from RS for 2nd part. Happy knitting!

Renée 29.11.2013 - 15:44:

The pattern states that the part 1 increase,should be done on the RS. I assumed this was the right side of the work, i.e. the side worn outwards. But, as this is garter stitch there is no right/outer side or wrong/inner side, as both sides look the same. The part 2 increase is done on the left side. I am a little puzzled. Surely, it does not matter which side you do the increase on, as you would merely join the 2 sides that have been increased? Or I am missing something?

DROPS Design 29.11.2013 kl. 16:46:

Dear Renée, you will inc here at the right side of piece, seen from RS, ie at beg of row every other row. And for 2nd part you will inc at the end of row every other row (=every row from WS). Happy knitting!

Renee 21.11.2013 - 13:02:

Thank you!

Kommentere opskrift DROPS 123-36