DROPS / 79 / 19

Hot Chocolate by DROPS Design

Settiin kuuluu: Väljä DROPS pusero, myssy ja kaulaliina ”Alpaca Bouclé”- ja ”Vivaldi” -langoista.

Pusero:
Koko: S - M - L - XL - XXL

Langanmenekki: Garnstudion DROPS Alpaca Bouclé:
250-250-300-300-350 g nro 602, ruskea
Sekä: Garnstudion DROPS Vivaldi:
150-150-150-150-200 g nro 02, ruskea

DROPS Puikot nro 8 ja 9. Sukkapuikot nro 8 tai käsialan mukaan.
Neuletiheys: 9 s x 14 krs sileää neuletta 2-kertaisella langalla, puikoilla nro 9 = 10 x 10 cm.

80% Alpakkaa, 15% villaa, 5% Polyamidia
alkaen 3.80 € /50g
DROPS Alpaca Bouclé uni colour DROPS Alpaca Bouclé uni colour 3.80 € /50g
Liljan Lankakauppa
Tilaa
DROPS Alpaca Bouclé mix DROPS Alpaca Bouclé mix 3.80 € /50g
56% Mohairia, 30% Polyamidia, 14% Villaa
Joustinneule: * 3 o, 3 n *, toista *-*.

Etukappale: Käytä molempia lankoja yhtaikaa ja luo löyhästi puikoille nro 9 68-74-80-86-92 s (sis. 1 reuna-s kummassakin reunassa). Vaihda puikkoihin nro 8 ja neulo 15 cm joustinta 1:llä reuna-s:lla kummassakin reunassa. Vaihda takaisin puikkoihin nro 9 ja jatka neulomalla sileää neuletta. Tarkista neuletiheys! Kun työn pituus on 37-38-39-40-41 cm, päätä kummastakin reunasta 1 s (= osoittaa kohtaa, johon hiha kiinnitetään miehustaan) = 66-72-78-84-90 s. Kun työn pituus on 46-48-50-52-54 cm, siirrä keskimmäiset 8-8-8-10-10 s apulangalle pääntietä varten. Päätä sitten pääntien kummastakin reunasta joka 2. krs: 1 x 2 s ja 2 x 1 s = 25-28-31-33-36 s jäljellä kummallakin olalla. Päätä s:t kun työn pituus on 54-56-58-60-62 cm.

Takakappale: Luo ja neulo kuten etukappaleessa. Päätä kädenteitä varten kuten etukappaleessa ja jatka neulomista kunnes työn pituus on 51-53-55-57-59 cm. Päätä nyt keskimmäiset 14-14-14-16-16 s pääntietä varten. Päätä seuraavalla krs:lla vielä 1 s pääntien reunasta = 25-28-31-33-36 s jäljellä kummallakin olalla. Päätä s:t kun työn pituus on 54-56-58-60-62 cm.

Hiha: Käytä molempia lankoja yhtaikaa ja luo löyhästi puikoille nro 9 26-26-26-32-32 s (sis. 1 reuna-s kummassakin reunassa). Vaihda puikkoihin nro 8 ja neulo 14 cm joustinta 1:llä reuna-s:lla kummassakin reunassa. Vaihda takaisin puikkoihin nro 9 ja jatka neulomalla sileää neuletta. Lisää samalla joustimen jälkeen kumpaankin reunaan 1 s yht. 2-3-4-2-3 x 10 -5 -3,5 -8,5 -3,5 cm:n välein = 30-32-34-36-38 s. Kun hihan pituus on 33-30-28-26-24 cm, päätä kummastakin reunasta joka 2. krs: 2 x 5 s. Päätä jäljellä olevat s:t, työn pituus on n. 36-33-31-29-27 cm.

Viimeistely: Ompele olkasaumat silmukkapistoin - saumat eivät saa kiristää.

Kaulus: Poimi pääntien reunasta sukkapuikoille nro 8 48 tai 54 s (jaollinen 6:lla, sis. apulangan s:t edessä). Neulo 1 krs nurin ja 1 krs oikein. Jatka neulomalla joustinta ja huolehdi siitä, että keskelle eteen tulee 3 oikeaa s. Päätä s:t joustinta neuloen kun kauluksen pituus on 12 cm.
Kiinnitä hihat paikoilleen. Ompele hiha- ja sivusaumat yhden reuna-s:n sisäpuolelta.

Pääntien nyöritys: Leikkaa 4-kertaisesta langasta (2-kertainen Alpaca Bouclé + 2-kertainen Vivaldi) 2 kpl 3 m:n pituista lankaa. Puno langat tiukasti yhteen, taita langat kaksinkerroin ja anna niiden punoutua uudestaan yhteen, tee solmu kumpaankin päähän. Pujota nyöri pääntien ensimmäisen krs:n joka 3. s:aan - aloita keskeltä edestä.
Tupsu: Leikkaa 12 kpl 18 cm:n pituista lankaa ja tee tupsu. Kiinnitä 1 tupsu nyörin kumpaankin päähän.

KAULALIINA JA MYSSY:

Kaulaliinan mitat: n. 22 cm x 180 cm.
Myssyn koko: S/M - M/L

Langanmenekki: Garnstudion DROPS Alpaca Bouclé:
Kaulaliinaan: 100 g nro 602, ruskea
Myssyyn: 100-100 g nro 602, ruskea
Kaulaliinaan + myssyyn: 200-200 g nro 602, ruskea

sekä: Garnstudion DROPS Vivaldi:
Kaulaliinaan: 50 g nro 08, roosa
Myssyyn: 50-50 g nro 08, roosa
Kaulaliinaan + myssyyn: 100-100 g nro 08, roosa

DROPS Puikot ja Sukkapuikot nro 8 tai käsialan mukaan.

Neuletiheys: 10 s x 16 krs sileää neuletta 2-kertaisella langalla, puikoilla nro 8 = 10 x 10 cm.

Ainaoikeinneule tasona:
1. krs: Oikein, 2. krs: Oikein.

Ainaoikeinneule suljettuna neuleena:
1. krs: Nurin, 2. krs: Oikein.

KAULALIINA: Luo löyhästi puikoille nro 8 Alpaca Bouclé -langalla 22 s. Neulo näin: *2 krs ainaoikeaa Alpaca Bouclé -langalla, 2 krs ainaoikeaa Vivaldi-langalla*, toista *-* kunnes kaulaliinan pituus on n. 179 cm. Neulo lopuksi 2 krs ainaoikeaa Alpaca Bouclé -langalla. Päätä s:t.

KORVALAPPUMYSSY

Korvalappu: Käytä molempia lankoja yhtaikaa ja luo puikoille nro 8 3-4 s. Neulo ainaoikeaa ja lisää samalla 1:n krs:n jälkeen kumpaankin reunaan joka 4. krs: 5 x 1 s = 13-14 s - lisää tekemällä 1 langankierto 1:n s:n sisäpuolella kummassakin reunassa, seuraavalla krs:lla langankierto neulotaan kiertäen oikein, jottei muodostuisi reikää. Jatka ainaoikeaa kunnes työn pituus on 8-9 cm. Siirrä s:t apulangalle.
Neulo toinenkin korvalappu.

Myssy: Neulo toisen korvalapun s:t puikoille nro 8, luo 8-9 uutta s (= takana) ja neulo toisenkin korvalapun s:t = 34-37 s. Jatka ainaoikeaa ja lisää samalla kumpaankin reunaan (kuten korvalapussa) joka 2. krs: 2 x 1 s = 38-41 s. Luo sitten keskelle eteen korvalappujen väliin 12-14 uutta s = 50-55 s. Katkaise lanka ja aloita neulominen keskeltä takaa - kaikki mitat otetaan nyt tästä! Jatka neulomista suljettuna neuleena sukkapuikoilla. Neulo 14 krs ainaoikeaa ja jatka sitten neulomalla sileää neuletta lopulliseen mittaan asti. Tarkista neuletiheys! Kun työn pituus on 16 cm, kiinnitä 5 merkkilankaa työhön aina 10-11 s:n välein. Kavenna sitten jokaisen merkkilangan oikealla puolella (neulomalla 2 s oikein yhteen) joka 2. krs: 9-10 kertaa = 5 s. Katkaise lanka ja vedä se jäljellä olevien s:iden läpi, päättele huolellisesti. Myssyn pituus keskellä edessä on n. 27-28 cm.

Piirros

Kommentit (2)

Tanie 07.10.2018 - 11:31:

Hva betyr det at jeg skal gjøre når det står: «samtidig etter vrborden økes det 1 m i hver side på hver 10.-5.-3,5.-8,5.-3,5. cm»

DROPS Design 09.10.2018 kl. 10:25:

Hei Tanie. Det betyr at du skal øke 1 maske i (hver side) etter hver 10-5-3,5-8,5-3,5 cm totalt 2-3-4-2-3 ganger. Det vil si at hvis du strikker feks størrelse M skal du øke 1 maske i hver side når du har strikket 5 cm etter vrangborden. Så fortsetter du å strikke, og når du har strikket 5 cm til (= totalt 10 cm etter vrangborden) øker du 1 maske i hver side. Dette gjentar du 1 gang til (= 15 cm etter vrangborden). Da har du økt hver 5 cm totalt 3 ganger = totalt 6 masker økt. God fornøyelse.

RF 15.10.2014 - 14:15:

Hallo, könnte mir jemand erklären, wie sich der Materialpreis von 17,60€ (kleinste Größe) ergibt? Mit 3 Knäueln Vivaldi?

DROPS Design 17.10.2014 kl. 11:01:

Sie haben Recht, da stimmt wohl etwas nicht. Ich werde Ihre Anfrage weiterleiten, allerdings ist die zuständige Kollegin gerade erkrankt, daher kann die Anpassung noch etwas dauern.

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 79-19