DROPS / 123 / 21

DROPS 123-21 by DROPS Design

Lange gebreide DROPS handschoenen van ”Nepal” met kabels.

Trefwoorden: handschoenen, kabel,
Dit model heeft nog geen naam. Heeft u misschien een goede voorstel?

DROPS design: Model nr. NE-006
--------------------------------------------------------
Maat: één-maat
Materiaal: DROPS NEPAL
150 gr. kleur nr. 0100 eco naturel

DROPS BREINLD ZONDER KNOP 4.5 mm - of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 18 st x 24 nld in tricotst = 10 x 10 cm.
DROPS BREINLD ZONDER KNOP 3.5 mm – voor de boordsteek.

Opmerkingen (10)

DROPS Nepal mix DROPS Nepal mix 1.95 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 5.55€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

PATROON:
Zie telpatroon M.1 – het telpatroon geeft 1 patroonherhaling aan de goede kant weer. De nummers bij de pijlen worden uitgelegd in het patroon. Het telpatroon wordt in de rondte gebreid.
--------------------------------------------------------

LINKER HANDSCHOEN:
Zet 48 st op met breinld zonder knop 3.5 mm en Nepal. Brei 8 nld boordsteek, 3 st av/3 st recht – LET OP: begin met 3 st av. Ga verder met BREINLD ZONDER KNOP 4.5 mm. Ga verder als volgt: 3 st av, M.1 (= 21 st), * 3 st av, 3 st recht *, herhaal van *-* in totaal 4 keer. Minder als u aankomt bij pijl nummer-1 in het telpatroon 1 st in iedere van de 3 middelste av-delen op de palm van de hand door 2 st av samen te breien. Minder als u aankomt bij pijl nummer-2 in het telpatroon 1 st in iedere van dezelfde 3 av-delen door 2 st av samen te breien (dus er blijft maar 1 st av over in deze 3 av-delen).

Na deze nld staan er nog 34 st op de nld. Ga als u aankomt bij de nld met pijl nummer-3 verder en brei de 15 st op de palm van de hand recht en brei M.1 met 3 st av aan iedere kant als hiervoor. Meerder als u aankomt bij de nld met pijl nummer-4 voor de duim spie. Meerder 1 st aan iedere kant van de een na laatste st op de nld (= rechte-st) door 1 omsl te maken aan iedere kant van deze st. Brei in de volgende nld de omsl achter in de st om een gaatje te voorkomen. Herhaal dit meerderen om de nld in totaal 5 keer – 2 st meer tussen de 2 omsl voor iedere keer dat u meerdert.

Als alle meerderingen gedaan zijn, zijn er 11 duim st en in totaal 48 st op de nld. Zet bij een hoogte van 5 cm vanaf het begin van de duimspie de 11 duim st op een hulpdraad en zet 1 nieuwe st op achter deze = 38 st. Brei patroon M.1 af – het werk meet nu ongeveer 2 cm vanaf waar de duim st op een hulpdraad zijn gezet. Zet de eerste 17 st op een hulpdraad, hou de volgende 9 st op de nld en zet de laatste 12 st op een hulpdraad.

PINK: = 9 st, zet 1 nieuwe st op in de richting van de st op de hulpdraden = 10 st. Brei ongeveer 6 cm met recht boven recht en av boven av in de rondte – brei de nieuwe st recht, brei dan alle st 2 aan 2 recht samen. Knip de draad af, haal deze door de overgebleven 5 st en zet vast.

HAND:
Zet de st van de hulpdraden terug op de breinld zonder knop 4.5 mm, neem 2 st op richting de pink = 31 st. Brei 2 nld met recht boven recht en averecht boven averecht, brei de 2 nieuwe st recht. Hou de 2 st die u opgenomen heeft richting de pink en 5 st van de bovenkant hand en 4 st van de palm van de hand op de nld. Zet de overgebleven 20 st terug op de hulpdraden.

RINGVINGER = 11 st, Zet 1 nieuwe st op richting de st op de hulpdraden = 12 st. Brei ongeveer 7.5 cm tricotst in de rondte, brei dan alle st 2 aan 2 recht samen. Knip de draad af, haal deze door de overgebleven 6 st en zet vast.

MIDDELVINGER: Zet 5 st van de bovenkant hand en 4 st van de palm van de hand terug op de breinld zonder knop 4.5 mm, neem 2 st op richting de ringvinger en zet 1 nieuwe st op richting de st op de hulpdraad = 12 st. Brei ongeveer 8.5 cm tricotst in de rondte, brei dan alle st 2 aan 2 recht samen. Knip de draad af, haal deze door de overgebleven 6 st en zet vast.

WIJSVINGER: Zet de overgebleven 11 st terug op de breinld zonder knop 4.5 mm en neem 2 st op richting de middelvinger = 13 st. Brei ongeveer 7 cm de 3 st aan de kant av en brei de overgebleven st recht in de rondte, brei dan alle st 2 aan 2 recht samen. Knip de draad af, haal deze door de overgebleven 7 st en zet vast.

DUIM: Zet de 11 st van de duimspie terug op breinld zonder knop 4.5 mm en neem 3 st op in de rand achter deze st = 14 st. Brei ongeveer 6 cm tricotst in de rondte, brei dan alle st 2 aan 2 recht samen. Knip de draad af, haal deze door de overgebleven 7 st en zet vast.

RECHTER HANDSCHOEN:
Als de linker handschoen, maar in spiegelbeeld, dus begin de boordsteek met 3 st recht in plaats van 3 st av. Ga na 8 nld in boordsteek verder als volgt: 3 st recht/3 st av over 24 st, M.1 en 3 st av. Meerder voor de duimspie aan iedere kant van de 2e st op de nld. Brei de pink als volgt: Zet de eerste 12 st op een hulpdraad (= palm van de hand), hou de volgende 9 st op de nld en zet de overgebleven 17 st op een hulpdraad (= bovenkant hand).

Telpatroon

= Recht
= Av
= Zet 2 st op een kabelnld en hou deze achter het werk, 2 st recht, 2 st recht van de kabelnld
= Zet 2 st op een kabelnld en hou deze voor het werk, 2 st recht, 2 st recht van de kabelnld
= Zet 2 st op een kabelnld en hou deze achter het werk, 2 st recht, 2 st recht samen van kabelnld
= Zet 2 st op een kabelnld en hou deze voor het werk, 2 st recht samen, 2 st recht van de kabelnld
= Zet 1 st op een kabelnld en hou deze achter het werk, 2 st recht, 2 st recht in st op kabelnld
= Zet 2 st op een kabelnld en hou deze voor het werk, 2 st recht in de volgende st en 2 st recht van de kabelnld
= 2 st recht samen
= 2 st recht samen achter in de st

Opmerkingen (10)

Plaats uw opmerking!

Ursula Quach 24.03.2018 - 12:33:

Hallo liebes Drops-Team, die Mütze ist fertig 😍 danke für die Anleitung. Ich möchte statt Handschuhe lieber, etwas längere, Pulswärmer stricken. Kann ich einfach eine Anleitung aus der Garngruppe C nutzen?

DROPS Design 26.03.2018 kl. 10:56:

Liebe Frau Quach, wenn Sie liber Pulswärmer möchten, können Sie auch die Anleitung der Handschuhen folgen, aber ohne Zunahmen für den Daumen, noch keine Teilung der Maschen für die Finger. Viel Spaß beim stricken!

Alison 25.12.2015 - 00:38:

Finding the pattern difficult to follow. After the initial rib, when does the grid pattern start? How does the M1 fit in with the number of stitches required? for the left glove, the P3K3 appears to happen in the wrong place, then the M1 no longer fits. Hoping you can help! Alison.

DROPS Design 02.01.2016 kl. 13:42:

Dear Alison, start reading A.1 from the bottom corner on the right side and on 1st round you work: P3, then work the 21 sts in M.1 and work in rib P3/K3 to the end of round = you start round towards inside of wrist, work top of hand (pattern) and finish with inside of hand. Happy knitting!

PROVOST 22.01.2015 - 17:56:

Bonjour, sur un ouvrage où il faut faire le 1er rang en jersey endroit et le 2eme rang en jersey envers, comment faut il procéder ? merci.

DROPS Design 22.01.2015 kl. 18:11:

Bonjour Mme Provost, je n'ai pas trouvé cette indication dans les gants, mais si vous tricotez en rond, 1 tour end puis 1 tour env vous donne une côte mousse (cf vidéo ici). Si vous tricotez en allers et retours, vous aurez ainsi 2 rangs jersey. 1 rang jersey endroit = tricotez les mailles à l'endroit - 1 rang jersey envers = tricotez les mailles à l'envers. Bon tricot!

PROVOST 22.01.2015 - 17:08:

Bonjour, je souhaiterai avoir quelques explications sur le diagramme du modèle des gants. Où sont passées les 1eres mailles du rang de la flèche 1 et du rang du dessous. Est ce des diminutions ? Merci.

DROPS Design 22.01.2015 kl. 18:08:

Bonjour Mme Provost, on diminue 1 m dans chacune des torsades 5e et 6e symbole en tricotant 2 m ens à l'end, soit notamment 2 rangs avant la flèche 1 et au rang avec la flèche 1. Bon tricot!

DROPS Deutsch 01.02.2012 - 11:57:

Ja, das war ein Übersetzungsfehler. Der Diagrammtext wurde angepasst.

Helena 31.01.2012 - 20:08:

Ich brauche bitte Hilfe: Bei "Erklärung zum Diagramm", die beiden Zeilen, in denen nur 3 Kästchen abgebildet sind. Was bedeutet "2 re. von in die M. der Hilfsnadel"? Oder ist das ein Schreibfehler? Und in der Zeile darunter scheint auch etwas Falsches zu stehen. Kann mir jemand sagen, was ich bei den beiden Zeichen machen muss? LG

Helena 28.01.2012 - 16:02:

Ich brauche bitte Hilfe: Bei "Erklärung zum Diagramm", die beiden Zeilen, in denen nur 3 Kästchen abgebildet sind. Was bedeutet "2 re. von in die M. der Hilfsnadel"? Oder ist das ein Schreibfehler? Und in der Zeile darunter scheint auch etwas Falsches zu stehen. Kann mir jemand sagen, was ich bei den beiden Zeichen machen muss? LG

Heather 04.08.2010 - 18:09:

I absolutely have to have these!

Sienna 08.07.2010 - 21:37:

Cannot WAIT to make these!!! Aaaah!

Mahin 10.06.2010 - 16:04:

Sure i'll make a pair very soon!

Laat een opmerking achter voor DROPS 123-21