DROPS Baby / 11 / 31

DROPS Baby 11-31 by DROPS Design

Gebreid mutsje met kantpatroon voor baby in DROPS BabyAlpaca Silk. Maten: 1-9 maanden

Trefwoorden: golfjespatroon, kantpatroon, kapje,
Dit model heeft nog geen naam. Heeft u misschien een goede voorstel?

DROPS Design: Model: z-006-by-c
Garengroep A

Maat: 1/3 – 6/9 maanden
Voor een hoofdomtrek van: ca 40/42 – 44/46 cm

Materialen:
DROPS BabyAlpaca Silk van Garnstudio
50-50 gr nr. 1101, wit

DROPS rondbreinld 40 cm, maat 2,5 mm

Satijnen lint: ca 10 mm breed en 80 cm lang.

Opmerkingen (55)

Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 66.30€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

MUTS

Stekenverhouding: 25 steken x 34 naalden op naald 2,5 mm in tricotsteek = 10 x 10 cm. LET OP: Het patroon heeft meer naalden per 10 cm.

Ribbelst (heen en weer): Alle nld recht breien.

Naaldplooitje: Brei 1 nld av op de goede kant en vervolgens 4 nld tricotst. Brei de volgende nld als volgt op de verkeerde kant: *Neem het bovenste deel van de st onder de av nld op, zet het lusje op de rechter, 1 av, haal het lusje over de av st *, herhaal van *-*. Brei 2 nld tricotst tussen elk naaldplooitje.

Patroon M.1 – M.7: Zie de teltekeningen. Alle nld van de teltekeningen geven het patroon weer op de goede kant . De Nederlandse vertaling van de symbolen in de teltekeningen staan onderaan dit patroon, en ze staan in dezelfde verticale volgorde als de symbolen naast de teltekening.

Zet 87-104 st op (incl. 1 kantst aan weerskanten, die tot de vereiste afmetingen in ribbelst wordt gebreid) met breinld 2.5 mm. Brei M.1 tot een hoogte van 10-12 cm. Brei vervolgens een naaldplooitje – zie de beschrijving hierboven – en minder tegelijkertijd voor maat 6/9 maanden 1 st in de 1e nld van het naaldplooitje = 87 -103 st. Kant vervolgens 28-36 st af aan weerskanten = 31 st resteren (= middenstukje van de achterkant). Meet het werk verder vanaf hier! Ga verder als volgt: 1 kantst, M.7A (= 9 st), M.7B (= 8 st), M.7C (=12 st) en 1 kantst. Kant af als het middenstukje een hoogte van11-14 cm heeft. Naai het aan de zijstukjes. Neem ca 86 tot 98 st op (deelbaar door 4+2 om een even aantal gaatjes te krijgen voor het lint) langs de rand van het mutsje met breinld 2.5 mm en brei M.6 met 1 kantst aan weerskanten. Kant av af (op de GK). Knip een lint van ca 80 cm en rijg dit door de gaatjes.

= haal 1 steek recht af, 1 recht, haal de afgehaalde steek over de gebreide steek
= haal 1 steek averecht af, 2 averecht samen, haal de afgehaalde steek over de gebreide steek

Haneen 25.03.2019 - 00:14:

What is the meaning of m17 or m8, m10 m4 in the chart

DROPS Design 25.03.2019 kl. 09:31:

Dear Haneen, those are the number of stitches in the pattern-repeats for teh diagrams. Happy Crafting!

Øjane 10.01.2019 - 08:06:

Kyse: jeg har læst spørgsmål og svar i tråden og faldt over et billede med mønster M1 men det er ikke det samme mønster M1 som der vises i ??? Vh Jane

DROPS Design 15.01.2019 kl. 15:33:

Hei Jane. Jeg kunne ikke se noe bilde av mønster M.1 i kommentarfeltet. Sikter du kanskje til videoen posted 7 Mai 2015? I så fall er dette kun for å demonstrere hvordan økingene og fellingene utgjevner hverandre i bølgemønsteret. Det er ikke det samme mønster M.1 som i denne oppskriften - men akkurat bølgemønsteret er det samme. God fornøyelse

Jane 10.01.2019 - 07:51:

Kyse: jeg er I tvivl om hvornår i mønsteret jeg skal strikke 1brise . Vh Jane

DROPS Design 15.01.2019 kl. 15:28:

Hei Jane. Du strikker M.1 til arbeidet måler 10-12 cm, og så strikker du bise. Så det er lengden på arbeidet og ikke omganger i mønsteret som avgjør hvor den strikkes. Bisen strikkes etter anvisning i oppskriften. God fornøyelse

Solfrid 31.10.2018 - 19:34:

Jeg trenger ikke svar på dette, men har funnet ut at ikke all forklaring til mønster og diagram framkommer når jeg bruker iPad. Er kanskje nyttig for flere å vite. Må se på PC eller telefon hvis du mangler noen forklaringer.

Solfrid 30.10.2018 - 20:05:

Jeg har lastet ned gratisoppskriften og i forklaringen til tegnene i diagrammet er det flere tomme felt. Det gjør det vanskelig å forstå diagrammet. Har dere lagt en rettelse til dette noe sted?

DROPS Design 31.10.2018 kl. 08:11:

Hei Solfrid, De tomme ruten i diagrammene er strikket rett fra retten og vrangt fra vrangen. God fornøyelse!

Solfrid 21.10.2018 - 21:07:

Kyse: Jeg forstår ikke hva det betyr å strikke rille over 1 maske. Skal den alltid strikkes rett? Jeg er vant til å ta første maske løst av. Er det riktig forstått at felling 28-31m skal gjøres etter at de omgangene som står beskrevet under bise er ferdigstrikket?

DROPS Design 22.10.2018 kl. 07:57:

Hei Solfrid, Når man strikker rille fram og tilbake er maskene alltid rette. Fellingen er, som du sier, etter at du er ferdig med 2 biser. God fornøyelse!

Merete Gimse 09.10.2018 - 00:23:

Ingen erfaren strikker og har sikkert tatt vann over hodet, men morro og prøve. Jeg har strikket 1.ben til arbeidet måler 21 cm og skal dele arbeidet på innsiden av benet ved merketråden.... Hvordan deler jeg arbeidet? Stikker på 2 ulike pinner?

DROPS Design 10.10.2018 kl. 10:21:

Hei Merete. Det betyr at du skal slutte å strikke rundt, og strikke frme og tilbake isteden. Alstå, du strikker til slutten av omgangen, snur arbeidet og strikker tilbake til starten igjen (husk at du må strikke vrang fra vrangen for at maskene skal bli rett fre rettsiden). Når du kommer til starten snur du arbeidet og strikker til slutten osv. Dette kan du helt fint gjøre på den rundpinnen/de settpinnene du bruker fra før. God fornøyelse.

Veronika 25.09.2018 - 02:13:

I am knitting the gown and have come to the M3 section however row 6 reads as follows K1, YO, K3, P2 tog, K3, YO however this does not line up with the previous rows. They add up to 10 sts however there are 9 knitted sts compared to 10 knitted sts for rows 2 and 4

DROPS Design 25.09.2018 kl. 07:54:

Hi Veronika, with knit 1, 1 yarn over, knit 3, purl 2 together, knit 3 and 1 yarn over you have a total of 10 stitches which should line up with rows 2 and 4. Happy knitting!

Gabi Nickel 04.09.2018 - 14:31:

Ich möchte die Haube stricken. Sind bei M1 nur die Hinreihen zu sehen?\\\\r\\\\nWenn ja, dann habe ich weit mehr als 12cm wenn ich mit der Biese beginnen soll.\\\\r\\\\nWas heißt rechts auf rechts und links auf links im Diagramm?\\\\r\\\\nVielen Dank für Ihre Antwort

DROPS Design 06.09.2018 kl. 08:47:

Liebe Frau Nickel, die Diagramme zeigen alle Reihen dh die Hin- sowie die Rückreihen. Die Hinreihen werden rechts nach links gelesen und die Rückreihen links nach rechts. Viel Spaß beim stricken!

Sylvia 14.07.2018 - 16:43:

Hi! Is it possible to get this pattern in Polish?

DROPS Design 18.07.2018 kl. 10:15:

Witaj Sylwio, wzór będzie dostępny w przyszłym tygodniu. Pozdrawiamy

Laat een opmerking achter voor DROPS Baby 11-31