DROPS Baby / 19 / 23

Little Chesnut Socks by DROPS Design

Palmikolliset DROPS sukat ”Alpaca”-langasta.

DROPS design: Malli nro Z-077-by
------------------------------------------------------------
joka kokoon 50 g nro 618, vaalea beige-mix

DROPS PUIKOT JA SUKKAPUIKOT NRO 2,5 tai käsialan mukaan.

Katso ruutupiirros M.5. Piirros näyttää mallineuletta oikealta puolelta katsottuna.

HELMINEULE:
1. krs: *1 o, 1 n*, toista *-*.
2. krs: neulo nurjat s:t oikein ja oikeat s:t nurin.
Toista 2. krs:ta.
------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------

SUKKA:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla, ylhäältä alas. Luo sukkapuikoille nro 2,5 Alpaca-langalla 50-50-54 (58-62) s ja neulo 1 krs sileää neuletta. Jatka neulomalla seuraavasti:
KOOT 1/3 kk + 6/9 kk + 2 v: 1 o, neulo seuraavilla 16-16-20 s:lla 2 n/2 o -joustinneuletta, 2 n, M.5 (= 12 s), neulo seuraavilla 16-16-20 s:lla 2 n/2 o -joustinneuletta, 2 n ja 1 o.
KOOT 12/18 kk + 3/4 v: 1 n, neulo seuraavilla 20-24 s:lla 2 o/2 n -joustinneuletta, M.5 (= 12 s), neulo seuraavilla 20-24 s:lla 2 n/2 o -joustinneuletta, 1 n.
Jatka mallineuletta tähän tapaan kunnes työn pituus on 6-7-7 (8-8) cm. Kavenna seuraavalla krs:lla tasavälein 4 s (älä kavenna yläosan 16 s:n kohdalla = M.5 + 2 nurjaa s mallineuleen molemmin puolin) = 46-46-50 (54-58) s. Jätä sitten yläosan 16 s työhön ja siirrä loput 30-30-34 (38-42) s apulangalle. Neulo tasona yläosan silmukoilla 3-3½-4 (5-6) cm mallineuletta piirroksen M.5 mukaisesti kuten aiemmin, lukuun ottamatta 2 nurjaa s kummassakin reunassa. Kavenna sitten seuraavalla oikean puolen krs:lla M.5:n 12 s:n kohdalla 4 s = 12 s jäljellä.
Ota apulangoilla odottavat s:t takaisin työhön ja poimi lisäksi yläosan kummastakin reunasta 6-8-8 (10-14) s = yht. 54-58-62 (70-82) s. Neulo kaikilla silmukoilla 1½-2-2½ (3-3½) cm HELMINEULETTA (ks. selitys yllä) suljettuna neuleena. Neulo vielä 1 krs nurin. Päätä sitten kaikki s:t paitsi keskellä edessä olevat 12 s. Neulo tasona näillä 12 s:lla 9-10-11 (13-14) cm helmineuletta sukan pohjaa varten. Päätä s:t. Kiinnitä pohja sukan sivuihin (ompele reunat vastakkain, jottei saumasta tulisi paksu).

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS Baby 19-23 alkuperäisohjeeseen.