DROPS / 120 / 52

DROPS 120-52 by DROPS Design

Hæklede DROPS grydelapper, rund med bobler og sekskantet, i ”Paris”.

DROPS design: Model nr W-374+W-375
--------------------------------------------------------
RUND GRYDELAP
Mål: Diameter ca 23 cm.
Materialer: DROPS PARIS
Til 2 stk grydelapper
100 gr f.nr 17, naturhvid
50 gr f.nr 19, lys gul
50 gr f.nr 05, lys lilla
50 gr f.nr 20, lys rosa
50 gr f.nr 29, lys isblå
50 gr f.nr 27, fersken
50 gr f.nr 21, lys mintgrøn

eller
100 gr f.nr 12, rød
100 gr f.nr 01, aprikos
DROPS HÆKLENÅL nr 3,5 - eller den nål du skal bruge for at få 20 st på 10 cm i bredden.
--------------------------------------------------------
SEKSKANTET GRYDELAP
Mål:
Bredde: ca 19 cm.
Højde: ca 21 cm.
Materialer: DROPS PARIS
Til 2 stk grydelapper
50 gr f.nr 17, naturhvid eller 01 aprikos
50 gr f.nr 27, fersken eller 43 grøn
50 gr f.nr 29, lys isblå eller 12 rød

DROPS HÆKLENÅL nr 3 - eller den nål du skal bruge for at få 22 st på 10 cm i bredden.
--------------------------------------------------------

fra 7.95 kr /50g
DROPS Paris recycled denim DROPS Paris recycled denim 7.95 kr /50g
Garnet til denne opskrift koster fra 132kr. Læs mere.
RUND GRYDELAP
BOBLE:
Hækl 1 st, men vent med sidste gennemtræk = 2 m på nålen. Hækl 1 st til i samme m men vent med sidste gennemtræk = 3 m på nålen. Gør dette totalt 4 gange så der bliver 5 m på nålen. Hækl 1 st til i samme m, men nu når der trækkes igennem sidste gang trækkes tråden igennem alle m på nålen.
--------------------------------------------------------

RUND GRYDELAP:
Hækl 4 lm med naturhvid på nål 3,5 og sæt dem til en ring med 1 km i den første lm.
1.OMG: Hækl 3 lm (= 1 st), videre hækles der 11 st om ringen og der afsluttes med 1 km i den 3.lm i beg af omg = 12 st.
Skift til lys gul.
2.OMG: Hækl 1 lm, videre hækles der 2 fm i den 3.lm fra forrige række, * i næste st hækles der 1 BOBLE - se forkl over, hækl 2 fm i næste st *, gentag fra *-* og slut af med 1 Boble i sidste st og 1 km i lm i beg af omg = 6 Bobler.
Skift tilbage til naturhvid.
3.OMG: Hækl 3 lm (= 1 st), * videre hækles der 2 st i samme m som der blev hæklet 2 fm i på forrige omg (dvs der hækles 2 st rundt om de 2 fm), derefter hækles der 2 fm i Boblen *, gentag fra *-* og slut af med 1 km i 3.lm i beg af omg.
Skift til lys lilla.
4.OMG: Hækl 1 lm, * hækl 2 fm i første st, hækl 1 Boble i næste st, hækl 2 fm i første fm, hækl 1 Boble i næste fm *, gentag fra *-* og slut af med 1 km i lm i beg af omg = 12 Bobler.
Skift tilbage til naturhvid.
5.OMG: Hækl som 3.omg.
6.OMG: Hækl 1 lm, videre hækles der 1 fm i hver m omg rundt og der afsluttes med 1 km i lm i beg af omg = 48 fm.
Skift til lys rosa.
7.OMG: Hækl 1 lm, hækl 2 fm i første fm,
* spring over 1 fm, hækl 1 Boble i næste fm, hækl 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* og slut af med at springe over 1 fm, hækl 1 Boble i sidste fm og 1 km i lm i beg af omg = 16 Bobler.
Skift tilbage til naturhvid.
8.OMG: Hækl som 3.omg.
9.OMG: Hækl som 6.omg = 64 fm.
Skift til lys isblå.
10.OMG: Hækl 1 lm, spring over første fm, hækl 2 fm i næste fm, * spring over 1 fm, hækl 1 Boble i næste fm, hækl 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* og slut af med at springe over 1 fm, 1 Boble i sidste fm og 1 km i lm i beg af omg = 21 Bobler.
Skift tilbage til naturhvid.
11.OMG: Hækl 3 lm (= 1 st), * videre hækles der 2 st i samme m som der blev hæklet 2 fm i på forrige omg, derefter hækles der 1 fm i Boblen *, gentag fra *-* og slut af med 1 km i 3.lm på beg af omg.
Skift til fersken.
12.OMG: Hækl 1 lm, * videre hækles der 2 fm i første st, spring over 1 st, 1 Boble i næste fm, 2 fm i næste st, 1 Boble i næste st, 2 fm i næste fm, spring over 1 st, 1 Boble i næste st, 2 fm i næste fm, 1 Boble i næste st, 2 fm i næste st, spring over 1 fm, 1 Boble i næste st, 2 fm i næste st, 1 Boble i næste fm *, gentag fra *-* totalt 4 gange og slut af med 2 fm i næste st, spring over 1 st, 1 Boble i sidste fm og 1 km i lm i beg af omg = 25 Bobler.
Skift tilbage til naturhvid.
13.OMG: Hækl som 11.omg.
14.OMG: Hækl som 6.omg = 75 fm.
Skift til lys mintgrøn.
15.OMG: Hækl 1 lm, * hækl 2 fm i første fm, hækl 1 Boble i næste fm *, gentag fra *-* og slut af med at springe over den sidste fm og 1 km i lm i beg af omg = 37 Bobler.
Skift tilbage til naturhvid.
16.OMG: Hækl som 11.omg.
17.OMG: Hækl 15 lm, derefter hækles der 1 km i den 1. af de 15 lm (= strop), videre hækles der 1 fm i hver m omg rundt, derefter hækles der ca 20 fm rundt om stroppen og slut af med 1 km i km før stroppen.
--------------------------------------------------------

SEKSKANTET GRYDELAP:
Hækl 4 lm med fersken på nål 3,5 og sæt dem til en ring med 1 km i den første lm.
1.OMG: Hækl 3 lm (= 1 st), videre hækles der 11 st om ringen og der afsluttes med 1 km i den 3.lm i beg af omg = 12 st. Skift til naturhvid.
2.OMG: Hækl 3 lm (= 1 st), videre hækles der * 3 st i næste st, 1 st i næste st *, gentag fra *-* omg rundt og slut af med 3 st i den sidste st og 1 km i 3.lm i beg af omg = 24 st.
3.OMG: Hækl 1 lm, derefter hækles der 1 fm i den 3.lm fra forrige omg, videre hækles der
* 1 lm, spring over 1 st, 1 fm i næste st, 2 lm, 1 fm i samme st, 1 lm, spring over 1 st, 1 fm i næste st *, gentag fra *-* totalt 5 gange og slut af med 1 lm, spring over 1 st, 1 fm i næste st, 2 lm, 1 fm i samme st, 1 lm, spring over den sidste st og 1 km i fm i beg af omg.
4.OMG: Hækl 3 lm (= 1 st), derefter hækles der * 1 st om lm, 1 st i fm, 3 st om 2 lm, 1 st i fm, 1 st om lm, 1 st i fm *, gentag fra *-* totalt 5 gange og slut af med 1 st om lm, 1 st i fm, 3 st om 2 lm, 1 st i fm, 1 st om lm og 1 km i 3.lm i beg af omg = 48 st.
Skift til lys isblå.
5.OMG: Hækl 1 lm, derefter hækles der 1 fm i den 3.lm fra forrige omg, videre hækles der * (1 lm, spring over 1 st, 1 fm i næste st) 2 gange, 2 lm, 1 fm i samme st, (1 lm, spring over 1 st, 1 fm i næste st) 2 gange *, gentag fra *-* totalt 5 gange og slut af med (1 lm, spring over 1 st, 1 fm i næste st) 2 gange, 2 lm, 1 fm i samme st, 1 lm, spring over 1 st, 1 fm i næste st, 1 lm og 1 km i fm i beg af omg.
6.OMG: Hækl 3 lm (= 1 st), derefter hækles der * (1 st om lm, 1 st i fm) 2 gange, 3 st om 2 lm, (1 st i fm, 1 st om lm) 2 gange, 1 st i fm *, gentag fra *-* totalt 5 gange og slut af med (1 st om lm, 1 st i fm) 2 gange, 3 st i 2 lm, (1 st i fm, 1 st om lm) 2 gange og 1 km i lm på beg af omg = 72 st.

Gentag 5. og 6.omg så der tages 24 st ud hver gang 6.omg hækles. Fortsæt således til der er hæklet totalt 10 omg = 120 st.
Skift til fersken.
11.OMG: Hækl 1 lm, derefter hækles der 1 fm i den 3.lm fra forrige omg, videre hækles der * (1 lm, spring over 1 st, 1 fm i næste st) 5 gange, 2 lm, 1 fm i samme st, (1 lm, spring over 1 st, 1 fm i næste st) 5 gange *, gentag fra *-* totalt 5 gange og slut af med (1 lm, spring over 1 st, 1 fm i næste st) 5 gange, 20 lm (= strop), 1 fm i samme st, (1 lm, spring over 1 st, 1 fm i næste st) 4 gange, 1 lm, spring over 1 st og 1 km i fm i beg af omg.
12.OMG: 1 lm, derefter hækles der * (1 fm i næste lm, spring over 1 fm, 1 lm) 5 gange, 2 fm i 2 lm, 1 lm, (spring over 1 fm, 1 fm i næste lm, 1 lm) 5 gange *, gentag fra *-* totalt 5 gange og slut af med (1 fm i næste lm, spring over 1 fm, 1 lm) 5 gange, 20 fm om 20 lm, 1 lm, (1 fm i næste lm, spring over 1 fm, 1 lm) 4 gange, 1 fm i næste lm og 1 km i lm i beg af omg. Klip og sy tråden.

Kommentarer (8)

Skriv din kommentar her!

Elna Wintzell 10.08.2015 - 14:28:

Hej. Håller på att virka den runda grytlappen. Jag saknar några tydligare förklaringar. Behöver bla få veta antal maskor det ska vara i dess varv det vita färgen virkas. Tex i varv 3 står det inte hur många maskor det ska vara. Muncherna har tyvärr antingen blivit för få eller för många. Tacksam för hjälp o tips. Mvh Elna

DROPS Design 11.08.2015 kl. 08:48:

Hej Elna, om du har 6 muscher och 2fm mellan varje på varv 2, så virkar du 2 st runt de 2 fm och 2 fm i Muschen varvet runt. Lycka till!

Elna 09.08.2015 - 23:14:

Hej. Håller på att virka runda virklappen. Saknar några tydligare förklaring. Behöver bla få veta antal maskor det ska vara i dess varv det vita färgen virkas. Muncherna har tyvärr antingen blivit för få eller för många. Tacksam för hjälp o tips. Mvh Elna

Tina 08.03.2010 - 21:14:

Også lækre farver, som de andre. Disse må også godt hænge i mit køkken.)

Cathy 19.01.2010 - 13:50:

Comme les modèles d'à côté : tout simplement ravissants et sans aucun doute agréables à réaliser. Veuillez m'envoyer les explications, SVP.

Sabine 15.01.2010 - 00:06:

Ich würde alle Topflappenmodelle veröffentlichen!!! Wie bei Ihrer Abbildung können sie als Sommerdeko statt der Fahnen/Wimpelkette aus Stoff in den Garten.

Claudia 11.01.2010 - 09:50:

Topflappen braucht die Welt! Die müssen auch in die neue KOllektion!

Cattis 02.01.2010 - 22:41:

Jättefina. Härliga färger och mönster

Agnetha 11.12.2009 - 22:26:

Snygga, jättefina färger.

Kommentere opskrift DROPS 120-52