DROPS / 120 / 3

Seaside Blues by DROPS Design

DROPS tæppe hæklet i ruder i ”Karisma”.

Tags: firkant, tæpper,

DROPS design: Model nr U-592
--------------------------------------------------------
Mål: Bredde: ca 90 cm
Længde: ca 110 cm

Materialer: DROPS KARISMA fra Garnstudio
350 gr f.nr 01, naturhvid
150 gr f.nr 30, lys jeansblå
150 gr f.nr 37, mørk blågrøn
150 gr f.nr 43, isblå

DROPS HÆKLENÅL nr 5 – eller den nål du skal bruge for at få 15 st i bredden på 10 cm.
--------------------------------------------------------

Kommentarer (126)

Garnet til denne opskrift koster fra 239.2kr. Læs mere.
--------------------------------------------------------
FARVESKIFT:
Rude 1:
1. - 2.omg: lys jeansblå
3.omg: naturhvid
4. - 5.omg: isblå
6. - 8.omg: natur

Rude 2:
1. - 2.omg: mørk blågrøn
3.omg: isblå
4. - 5.omg: lys jeansblå
6. - 8.omg: natur

Rude 3:
1. - 2.omg: lys jeansblå
3.omg: natur
4. - 5.omg: mørk blågrøn
6. - 8.omg: natur

Rude 4:
1. - 2.omg: isblå
3.omg: lys jeansblå
4. - 5.omg: mørk blågrøn
6. - 8.omg: natur

Rude 5:
1. - 2.omg: mørk blågrøn
3.omg: lys jeansblå
4. - 5.omg: isblå
6. - 8.omg: natur

Rude 6:
1. - 2.omg: isblå
3.omg: mørk blågrøn
4. - 5.omg: lys jeansblå
6. - 8.omg: natur

MONTERING:
Se diag M.1 og M.2 for montering af ruder.
--------------------------------------------------------

TÆPPE:
Der hækles totalt 30 ruder, 5 ruder af hver sort – se FARVESKIFT! Ruderne hækles sammen til sidst.

RUDE:
Hækl 4 lm med 1 tråd Karisma på nål 5 og sæt sammen til en ring med 1 km i første lm.
1.OMG: 4 lm (= 1 st + 1 lm), * 1 st om lm-ringen, 1 lm *, gentag fra *-* totalt 7 gange, slut af med 1 km i 3.lm fra beg af omg = 8 st. HUSK HÆKLEFASTHEDEN!

2.OMG: 3 lm (= 1 st), 1 st i den første af de 3 lm, men vent med sidste gennemtræk (= 2 m på nålen), 1 st i samme lm, men vent med sidste gennemtræk (= 3 m på nålen), slå om nålen, træk nålen igennem 3 m = 1 m på nålen (= 1 st-gruppe), * 1 lm, 1 st om næste lm, men vent med sidste gennemtræk (= 2 m på nålen), 1 st om samme lm, men vent med sidste gennemtræk (= 3 m på nålen), slå om nålen, træk nålen igennem 3 m = 1 m på nålen (= 1 st-gruppe), 1 lm, 1 st i næste st, men vent med sidste gennemtræk (= 2 m på nålen), 1 st i samme st, men vent med sidste gennemtræk (= 3 m på nålen), slå om nålen, træk nålen igennem 3 m = 1 m på nålen (= 1 st-gruppe) *. Gentag fra *-* omg rundt, slut af med 1 st-gruppe om sidste lm, 1 lm og 1 km i 3.lm fra beg af omg = 16 st-grupper. Klip tråden.

3.OMG: Skift farve. Hækl 4 lm, * 3 st om næste lm, 1 lm *, gentag fra *-*, slut af med 2 st i sidste lm og 1 km i 3.lm fra beg af omg. Klip tråden.

4.OMG: Skift farve. 1 lm, 1 fm om 1.lm, * 3 lm, 1 fm om næste lm, 3 lm, 1 fm om samme lm, 3 lm, 1 fm om næste lm, 3 lm, 1 fm om næste lm, 7 lm, 1 fm om samme lm, 3 lm, 1 fm om næste lm, *, gentag fra *-*, slut af med 1 km i 1.fm fra beg af omg. (Det er de fire 7-lm-buer som danner hjørnerne).

5.OMG: 1 lm, 1 fm i første fm fra forrige omg, * spring over 3-lm-buen, i næste 3-lm-bue hækles der således: 4 st, 1 lm, 4 st. Spring over næste 3-lm-bue, 1 fm i næste fm, spring over næste 3-lm-bue, i 7-lm-buen hækles der således: 6 st, 2 lm, 6 st. Spring over næste 3-lm-bue, 1 fm i næste fm *, gentag fra *-*, slut af med 1 km i 1.fm fra beg af omg. Klip tråden.

6.OMG: Skift farve. * 1 st (erstattes af 3 lm første gang) 1 fm, 3 lm, 1 fm om lm i 8-st-gruppen, 3 lm, 1 st i næste fm, 5 lm, i hjørnet (2-lm-buen) hækles der således: 1 fm, 3 lm, 1 fm, 5 lm *, gentag fra *-*, slut af med 1 km i 3.lm fra beg af omg.

7.OMG: Hækl * 4 st (erstat 1.st med 3 lm første gang) i 3-lm-buen, 4 st i næste 3-lm-bue, 5 st i 5-lm-buen, i hjørnet (3-lm-buen) hækles der således: 3 st, 2 lm, 3 st. 5 st i næste 5-lm-bue *, gentag fra *-*, slut af med 1 km i 3.lm fra beg af omg.

8.OMG: 1 lm, 1 fm i hver af de næste 16 st, * i hjørnet (2-lm-buen) hækles der således: 1 fm, 1 lm, 1 fm. 1 fm i de 24 næste st * gentag fra *-*, slut af med 1 fm i hver af de sidste 8 fm, slut af med 1 km i 1.lm fra beg af omg. Klip tråden. Sy alle tråde fast.

MONTERING:
Placére ruderne efter farve som vist i M.1 med 5 ruder i bredden og 6 ruder i højden – se forkl over! Hækl ruderne sammen med naturhvid på nål 5 som vist i M.2 - ruderne hækles først sammen på langs og derefter på tværs.

Denne opskrift er blevet rettet. .

Opdateret online: 17.02.2010
2.OMG: 3 lm (= 1 st), 1 st i den første af de 3 lm, men vent med sidste gennemtræk (= 2 m på nålen), 1 st i samme lm, men vent med sidste gennemtræk (= 3 m på nålen), 1 oms om nålen, træk nålen igennem 3 m = 1 m på nålen (= 1 st-gruppe), ......

= sidste omg af ruderne

Kim 15.04.2019 - 04:21:

Round 5 doesn't work, even your corrected one. I doesn't work out as written.. The picture is showing 4dc in 1 chain 3, sc, 4dc in the next chain 3. Is this correct?

Charline 18.03.2019 - 15:44:

Goeie dag, Ek sukkel om die patroon af te laai of om na my epos adres te stuur. Kan u my asseblief help en verduidelik die regte prosedure. Baie dankie.

DROPS Design 21.03.2019 kl. 17:17:

Dag Charline,

Als je op de knop 'Patroon' (de knop met het print-pictogram) klikt, krijg je een nieuw venster en dan klik je helmaal rechts bovenin op de link om het patroon te printen. Als je het patroon niet wilt printen, maar bewaren als pdf, dan kun de bestemming wijzigen, zodat hij niet naar de printer gestuurd word maar als pdf opgeslagen wordt. Verder kun je ook een link van het naar je e-mail sturen, zodat je het later kunt afdrukken. Hopelijk is het zo duidelijk.

Veronique 13.03.2019 - 13:13:

Ich habe keinen Laden wo ich nachfragen kann da ich den Garn online beziehe. Außerdem hätte ich erwartet, dass Sie als Hersteller eine solche Frage am besten beantworten können

DROPS Design 13.03.2019 kl. 15:07:

Liebe Veronique, Ihr DROPS Laden kann Ihnen persönnliche Hilfe anbringen, deshalb ist es immer besser, daß Sie sich direkt an Ihren DROPS Laden anwenden, Telefon und Email finden Sie unter die Liste. Viel Spaß beim stricken!

Veronique 13.03.2019 - 11:39:

Die Farbe Eisblau 43 ist night mehr erhältlich. Können Sie mir bitte eine Rrsatz vorschlagen?

DROPS Design 13.03.2019 kl. 12:14:

Liebe Veronique, gerne wird Ihnen Ihr DROPS Laden damit helfen - auch telefonisch oder per E-Mail, eine neue Farbe zu finden. Viel Spaß beim stricken!

Anetta Hardoe 18.11.2018 - 19:57:

Har du tegning til denne opskrift, jeg er er i gang med at lære at hækle så dette vil hjælpe mig

Paula 27.10.2018 - 00:46:

What does the T mean in the Assembly directions. Not sure where the T is.

DROPS Design 29.10.2018 kl. 09:39:

Dear Paula, the T is explained under diagram key = this is 1 stitch on last round of squares. Happy crocheting!

Guyot 24.08.2018 - 14:27:

Bonjour, quel point utilisé pour attacher les carrés entre eux svp ? Je me comprends pas la Legende qui dit "dernier tour des carrés" Merci par avance

DROPS Design 24.08.2018 kl. 14:40:

Bonjour Guyot Le vidéo dessous peut vous aider dans l'assemblage des carrées. Bon crochet!

Benedicte 08.08.2018 - 18:52:

Har dere diagram over mønster? Synst det er enklere å hekle etter diagram enn tekst.

DROPS Design 20.08.2018 kl. 10:43:

Hei Benedicte. Det er dessverre ikke noe diagram til denne oppskriften. Om du gjerne vil hekle etter diagram kan du jo se på lignende oppskrifter, som for eksempel 148-40 Og 195-38 God fornøyelse.

Lynne 22.09.2017 - 19:26:

Hi, I would like to order the work to make this blanket but ice-blue (Drops Karisma no 43) doesn't seem to be available any more. Is that right and what colour do you suggest instead? Thanks

DROPS Design 24.09.2017 kl. 23:39:

Dear Lynne, you can make a blanket with a similar effect, if, instead of the ice blue color, you use color 68 (light sky blue), or color 70 (light blue-grey)from teh Karisma yarn.I hope this helps. Happy crafting!

Maria 09.05.2017 - 00:22:

I omgang 2 er stangmaskegrupperne forklaret således, at der bliver 2 stm i hver gruppe (undtaget 1. gruppe, som er 1 lm plus 2 stm, lig med 3 stm). Skal gruppe bestå af 2 eller 3 stangmasker?

DROPS Design 10.05.2017 kl. 09:09:

Hej Maria grupperne skal bestå af 2 stangmasker. God fornøjelse!

Kommentere opskrift DROPS 120-3