DROPS / 119 / 33

Lucy by DROPS Design

Poikittain neulotut DROPS sukat ”BabyMerino” -langasta.

DROPS design: Malli nro BM-003
----------------------------------------------------------
Koko: 35/37 - 38/39 - 40/42
Jalkapohjan pituus: 22-24-27 cm
Varren pituus: 24-26-28 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS BABY MERINO:
100-150-150 g nro 15, vaalea lila

DROPS PUIKOT NRO 2,5 tai käsialan mukaan.
DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 3 (reunukseen).
Neuletiheys: 26 s x 52 krs ainaoikeaa puikoilla nro 2,5 = 10 x 10 cm.

Kommentit (53)

100% Villaa
alkaen 3.23 € /50g
DROPS Baby Merino uni colour DROPS Baby Merino uni colour 3.23 € /50g
Saat tämän mallin langat alkaen 6.46€. Lue lisää.
AINAOIKEINNEULE tasona:
Neulo kaikki kerrokset oikein.

MALLINEULE: Katso ruutupiirros M.1. Piirros näyttää mallineuletta oikealta puolelta katsottuna.

NEULOMISVINKKI: Aina kun olet kääntynyt työn keskellä, nosta ensimmäinen s neulomatta, kiristä lanka ja jatka sitten neulomista kuten aiemmin. Tällä tavoin kääntymiskohtiin ei muodostu reikää.

VIIMEISTELYVINKKI: Sukan kärki kurotaan lopuksi yhteen, kiinnitä tästä syystä lanka kärjen ulkoreunaan ja anna langan kulkea työn mukana. Kuro lopuksi sukan kärki yhteen tällä langalla.
----------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------

SUKKA:
TARKISTA NEULETIHEYS! Sukka neulotaan tasona keskeltä jalan alta lähtien, ylös nilkan yli ja keskelle jalan alle asti. Kerroksen ensimmäisillä 23 s:lla neulotaan mallineuletta piirroksen M.1 mukaisesti, muilla silmukoilla neulotaan ainaoikeaa (KS. SELITYS YLLÄ).

SUKAN KÄRKI:
Joka 3. ja joka 4. krs:lla neulotaan lyhennettyjä kerroksia. Eli joka toisella kerralla kun neulot alas kohti kärkeä, käänny työn keskellä kun jäljellä on 10-13-16 s (LUE NEULOMISVINKKI).

Luo puikoille nro 2,5 Baby Merino -langalla 120-130-140 s. Tee aluksi korotus takana näin (jatka mallineuletta ja ainaoikeaa):
Neulo 28 s, käännä työ, nosta 1 s neulomatta ja neulo 27 s.
Neulo 36 s, käännä työ, nosta 1 s neulomatta ja neulo 35 s.
Neulo 44 s, käännä työ, nosta 1 s neulomatta ja neulo 43 s.
Neulo 52 s, käännä työ, nosta 1 s neulomatta ja neulo 51 s.
Koko 40/42: Neulo 60 s, käännä työ, nosta 1 s neulomatta ja neulo 59 s.
Kaikki koot: Neulo sitten kaikilla silmukoilla 6 krs (muista neuloa lyhennettyjä kerroksia kärjessä, eli korotuksen vastakkaisessa reunassa). LUE VIIMEISTELYVINKKI!
Tee sitten kantapääkavennukset seuraavasti: Kiinnitä 1 merkkilanka 62.-68.-72. s:aan (korotuksen reunasta laskettuna). Kavenna sitten merkityn silmukan molemmin puolin joka 2. krs: 11 x 1 s = 98-108-118 s. Neulo ainaoikeaa kunnes työn pituus kantapään viimeisestä kavennuksesta mitattuna on 9-11-13 cm.
Lisää nyt silmukoita kantapäätä varten näin: Kiinnitä 1 merkkilanka 51.-57.-61. s:aan (korotuksen reunasta laskettuna). Lisää merkityn s:n molemmin puolin joka 2. krs: 11 x 1 s = 120-130-140 s. Neulo kaikilla silmukoilla 6 krs. Tee sitten korotus takana näin (1. krs = oikea puoli):
Koko 40/42: Neulo 60 s, käännä työ, nosta 1 s neulomatta ja neulo 59 s.
Kaikki koot: Neulo 52 s, käännä työ, nosta 1 s neulomatta ja neulo 51 s.
Neulo 44 s, käännä työ, nosta 1 s neulomatta ja neulo 43 s.
Neulo 36 s, käännä työ, nosta 1 s neulomatta ja neulo 35 s.
Neulo 28 s, käännä työ, nosta 1 s neulomatta ja neulo 27 s.
Neulo 1 krs kaikilla silmukoilla. Siirrä kaikki s:t apulangalle.
Neulo toinen sukka samoin.

VIIMEISTELY: Silmukoi apulangan s:t ja luomisreunan s:t yhteen. Sauma tulee jalan alle ja jatkuu ylös pitkin varren takaosaa. Kuro sukan kärki yhteen ja päättele langanpäät huolellisesti.

VIRKATTU REUNUS: Virkkaa reunus sukan varren yläreunaan koukulla nro 3 ja Baby Merino -langalla seuraavasti: 1 ks, *3 kjs, 1 p ks:aan, jätä n. 1 cm väliin, 1 ks*, toista *-*, virkkaa lopuksi 3 kjs, 1 p ks:aan, jätä n. 1 cm väliin ja virkkaa 1 ps krs:n ensimmäiseen ks:aan.

= neulo 2 s takakautta oikein yhteen
= nosta 1 s neulomatta, neulo 2 s oikein yhteen, vedä nostettu s kavennuksen yli
= 1 langankierto 2 silmukan väliin

Kommentit (53)

Näppäile kommenttisi tähän!

Dolfin 28.02.2018 - 11:14:

Bonjour, est-ce que les rangs raccourcis milieu/dos doivent être faits du début à la fin, parce que mon pied est bien mais la chaussette sur la jambe est trop large. Merci

DROPS Design 28.02.2018 kl. 17:18:

Bonjour Mme Dolfin, les rangs raccourcis doivent effectivement être faits au début et à la fin de la tige, mais n'hésitez pas à ajuster à vos mesures si besoin. Bon tricot!

Dolfin 24.02.2018 - 08:00:

Bonjour Avez-vous un didacticiel pour le montage en grafting entre un rang de montage et un rang d'arrêt de maille, (parce que je ne le trouve que sur 2 rangs de maille en attente), et je n'ai jamais fait cette technique ? Merci

DROPS Design 26.02.2018 kl. 07:52:

Bonjour Mme Dolfin, vous allez utiliser ici un mélange de deux techniques: le grafting et la couture invisible de type celle des épaules. Bon assemblage!

DOLFIN 12.02.2018 - 10:29:

Bonjour, excusez-vous mais je ne comprends pas votre réponse : 2 rangs sur toutes les mailles, 2 rangs sur les mailles jusqu'à la pointe : je ne vois pas la différence entre les deux ; et dans le modèle vous dites "tourner quand il reste 10m" ce qui signifie qu'on ne va pas jusqu'au bout ? Merci

DROPS Design 12.02.2018 kl. 14:16:

Bonjour Mme Dolfin, tout à fait, vous tricotez 2 rangs sur toutes les mailles (= les mailles de la pointe comprises) et 2 rangs sur les mailles jusqu'à la pointe (sans les mailles de la pointe), et répétez ces 4 rangs jusqu'à la fin. Bon tricot!

Dolfin 10.02.2018 - 11:38:

Bonjour Je ne comprends pas "Pointe : tous les 2 rangs côté pointe, tourner quand il reste 13m et tricoter le rang suivant" ? La pointe ne se tricote jamais ? Parce que si je dois tourner mon tricot lorsqu'il reste 13m quand sont tricotées ces 13m puisque qu'on tourne le tricot et qu'on doit le faire tous les 2 rangs ? Merci pour votre réponse. Bonne journée

DROPS Design 12.02.2018 kl. 08:37:

Bonjour Mme Dolfin, tous les 2 rangs côté pointe = tous les 4 rangs au total, vous allez ainsi tricoter des rangs raccourcis ainsi: 2 rangs sur toutes les mailles, 2 rangs sur les mailles jusqu'à la pointe, et répétez ainsi jusqu'à la fin, les rangs raccourcis vont ainsi former la pointe de la chaussette. Bon tricot!

Miryam 14.10.2017 - 17:27:

Buenos días, no sé si haya un video del punto dos juntos derechos retorcidos con hebra, no me sale segun las indicaciones. gracias.

DROPS Design 15.10.2017 kl. 16:10:

Hola Miryan. Aquí tienes el video:

Riitta Airo 01.02.2016 - 13:27:

Mitä tarkoittaa sivuttain neulotun sukan ohjeessa ,tee KOROTUS takana, - siis mikä on korotus???

DROPS Design 04.02.2016 kl. 17:00:

Hei! Kun neulotaan tämä osuus, keskelle taakse tule korkeampi kohta.

Lina 16.01.2016 - 19:45:

När jag nu ska börja på rätstickningen utan varken ökningar eller minskningar är strumpan redan så stor att det inte rimligtvis fungerar att sticka 11 cm innan hälminskningarna börjar. Min fråga är: räknas ett varv här som rätsida och avigsida (dvs. så man är tillbaka där man började) eller enbart som endera rätsida eller avigsida? Det kunde i sådana fall förklara stickarbetets omfattning i det här skedet.

Bettina Johanna Von Schneyder 22.06.2015 - 04:02:

Leider vestehe auch ich dieses Muster ganz und gar nicht, obwohl ich eine sehr versierte Strickerin bin. Habe absolut keine Ahnung wo man anfängt und mit was man anfängt. Habe alles mögliche ausprobiert und nichts schien Sinn zu machen. Strick man ersteinmal das Muster über alle Maschen um oben den Bund zu bekommen?

DROPS Design 24.06.2015 kl. 11:10:

Eine Reihe des Sockens wird von oben am dem Bund bis zur Spitze gestrickt und die Rück-R entsprechend von der Spitze bis zum Bund. Am Ende wird der Socken zusammengenäht, die Naht läuft an der Fußsohlenmitte und an der hinteren Schaftmitte entlang. Die ersten 23 M sind der Bund und werden immer im Muster M1 gestrickt, der Rest kraus re. Die verkürzten R bilden die Ferse. Sie beginnen bei "Mit Baby Merino auf Nadel Nr. 2.5...".

Sirius Boessenkool 20.01.2015 - 14:48:

Tips for others: I started over twice and had to substantially rework the pattern for these socks to fit. The upper ridge was way too wide, and the toe part got way too small. Estimate with gauge and continually during knitting to save yourself a lot of time. I don't like this pattern very much, all in all.

Miriam 06.10.2013 - 18:34:

Moet je de 6 naalden alle steken breien ook de steken van de verkorte toeren voor de teen meebreien? Help! Ik snap niets van die beschrijving.

DROPS Design 07.10.2013 kl. 21:08:

Hoi. Je moet als je de 6 nld over alle st breit nog steeds de verkorte toeren richting de teen om de nld.

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 119-33