DROPS / 79 / 1

DROPS 79-1 by DROPS Design

DROPS 79-1 DROPS poncsó, sapka és nemezelt táska

PONCSÓ:

S - M - L - XL - XXL méretekben
Kész méretek (Kerület az oldalsó pontoknál): = 184-196-210-220-234 cm

Alapanyagok: DROPS HIGHLANDER
90% gyapjú, 10% nylon/50 g./80 m
A fonalat már nem gyártjuk, helyettesítésre a DROPS Eskimo fonalat ajánljuk.
400-450-500-550-600 gramm 13, sz. barna cirmos színből
100-100-100-100-100 gramm 01 sz. bézs színből

DROPS 8 mm és 9 mm vastag körkötőtű, vagy olyan méret, amellyel a megfelelő kötéspróbát tartani tudjuk:

PONCSÓ:

Kötés/horgolás próba: 9 szem X 14 sor a nagyobb kötőtűvel harisnyakötéssel = 10 x 10 cm

BORDÁS MINTA: * 3 sima, 3 fordított. * Ismételjük a *-* közötti részt.

TANÁCS A SZAPORÍTÁSHOZ: Minden szap-t a FO sorokban készítünk el.: A szaporításhoz a középső szem mindkét oldalán készítsünk 1-1 rh-t. A köv sorban a rh-t csavart F szemként kössük le, így nem marad lyuk a helyén.

MINTA: Lásd a diagramokat. A diagramok a mintákat a színe oldaluk felől mutatják. A mintákat harisnyakötéssel kötjük. A nyíl a különböző méretek kezdési pontját jelöli.

MEGJEGYZÉS: A poncsót a gallértól lefelé haldva, két darabban kötjük, amit összevarrunk.

Eleje: A kezdéshez szedjünk fel 29 szemet az 3,5 mm vastag körkötőtűre, a barnás cirmos fonallal. Kössünk bord mintával oda-vissza haladva a kötőtűn.25 cm-ig. a sort 1 S szemmel (szélszem) és 3 S szemmel kezdjük és fejezzük be. Váltsunk a nagyobb körkötőtűkre, Kössünk 1 sort harisnyakötéssel, ugyanakkor, a sorban egyenletesen elosztva szap 10 szemet = 39 szem. A következő sorban így haladjunk: 1 sima (szélszem), * 2 szemet S összekötünk, rh. *. Ismételjük a *-* közötti részt, 1 S és 1 sima szemmel (= szélszem, lustakötéssel) fejezzük be. Tegyünk jelölőt a középső szembe, és folytassuk harisnyakötéssel. Ezután szaporítsunk a középső szem mindkét oldaláb1 szemet, minden 2. sorban - olvassuk el a fenti tanácsot a szaporításhoz.
Amikor l 87-95-103-111-119 szemünk lesz a kötőtűn, kössük a köv sort a köv módon: 1 S szem (szélszem). Kössük az A.1 jelű mintát - kezdjük a diagramon a megfelelő sorban) (= 42-46-50-54-58 szem), 1 középső szem, az 1 B jelű minta, - kezdjük a diagramon a megfelelő sorban (= 42-46-50-54-58 szem), és 1 S szem (= a szélszem). Folytassuk a mintábal, és szaporítsunk minden2. sorban. Amikor az 1. mintát elkészítettük, 115-123-131-139-147 szem van a kötőtűn. Kössünk 4 sort lustakötéssel, - folytassuk a szaporítást, minden 2. sorban. Ezután lazán láncoljunk le minden szemet. MEGJEGYZÉS: A csúcsoknál, a leláncoláskor, kössünk 1 szembe 2 szemet a középső szem mindkét oldalán, így a csúcsok nem pöndörödnek majd fel. A darabunk most körülbelül 59-64-70-76-82 cm-es, a kezdőszéltől, a közepén, az eleje csúcsáig mérve.

HÁTA: Ugyanúgy kezdjük, és kötjük, mint a hátát, de a gallér bord mintáját 1 S szemmel (a szélszem) és 3 F szemmel kell kezdenünk.

ÖSSZEÁLLÍTÁS: Varrjuk össze az oldalvarrásokat a szélszem mellett. A gallér felső 15 cm-ét a SZO felől kell összevarrnunk, hogy a varrásszél, a gallért kihajtva ne látszódjon.
Rojtok: Rögzítsünk 1-1 rojtot az eleje és háta közepén a poncsó csúcsával, és kb 10 cm-ként a poncsó alsó szélén. 1 rojt = vágjunk le 10 db, egyenként kb 25 cm hosszú szálat a barna cirmos színből. Hajtsuk félbe a szálakat, a keletkezett hurkot húzzuk át a poncsó alsó szélén, majd a húzzuk át a fonalvégeken a hurkot.
Csavart zsinór: Vágjunk le 2 szál, egyenként 3 méter hosszú szálat a bézs színű fonalból. A két végét ellentétes irányba csavarjuk, olyan szorosan, ahogy csak tudjuk. Hajtsuk félbe, hagyjuk, hogy a két á egymás köré tekeredjen, és kössünk csomót mindkét végére. Az eleje közepénél kezdve, fűzzük a zsinórt a nyakivágás körüli lyukakba.
Készítsünk 2 rojtot, 8-8 szál, egyenként 20 cm hosszú, bézs színű fonalból, , és figyeljük meg az ábrán, hogyan kell rögzítenünk. Varrjunk 1-1 bojtot a zsinór mindkét végére.

SAPKA:

S/M - M/L méretekben:

Alapanyagok: DROPS HIGHLANDER
90% gyapjú, 10% nejlon/50 g./80 m
100-100 gramm a 12 sz. bézs cirmos színből
Továbbá: DROPS VIVALDI a Garnstudiótól
50-50 gramm a 02 sz. barna színből

DROPS kötőtű, 8 mm vastag, vagy olyan méret, amellyel a megfelelő méretű próbadarabot el tudjuk készíteni.

KÖTÉSPRÓBA: 10 szem x 16 sor harisnyakötéssel, 1 szál Highlander + 1 szál Vivaldi fonalat összefogva harisnyakötéssel = 10 x 10 cm

Fülvédő: A kezdéshez szedjünk fel 3-4 szemet a kötőtűre, 1 szál Highlander és 1 szál Vivaldi fonalat összefogva. Kössünk lustakötéssel 1 sort. A köv sorban, szap mindkét oldalon 1 szemet. Ism a szap minden 4. sorban. összesen 5 alkalommal = 13-14 szem. A szaphoz készítsünk rh-t mindkét oldalon, a szélszem mellett. A köv sorban a rh-t csavart F szemként kössük le, így nem marad lyuk a helyén. Kössünk lustakötéssel, amíg a darabunk 8- 9 cm-es lesz. Csúsztassuk a szemeket egy szemtartóra, és kössünk ugyanilyen módon egy másik fülvédőt.

SAPKA: Kössük az egyik fülvédő szemeit a kötőtűre, szedjünk fel 8-9 új szemet (= háta), és kössük a másik fülvédő szemeit uarra a kötőtűre = 34 -37 szem. Folyt lustakötéssel, mindkét oldalon, minden 2. sorban szedjünk fel 1-1 szemet (a fülvédőkön)) összesen 2 alkalommal = 38-41 szem. Ezután szedjünk fel a fülvédők között 12-14 új szemet az elején, és zárjuk a kört = 50 -55 szem. Vágjuk el a fonalat, és kezdjük a kört a háta közepén. Körben kötünk körkötőtűvel, vagy kéthegyű kötőtűkkel - a darabot ezentúl ettől a ponttól mérjük.
Kössünk 14 sort lustakötéssel, majd kössünk harisnyakötéssel a teljes méretig. Amikor a darabunk 16 cm-es, tegyünk 5 jelölőt a kötésbe a szemek között 10-11 szem legyen. Ezután 2 szemet S összekötve fogy a jelölők jobb oldalán, minden 2. sorban össz 9-10 alkalommal = 5 szem. Vágjuk el a fonalat és húzzuk át a megmaradt szemeken. Szorosan húzzuk meg, és gondosan dolgozzuk el a szálat. A sapka kb 27-28 cm magas.

TÁSKA:

Kész méretek:
Szélesség: 24 cm.
Magasság: 33 cm.

Alapanyagok: DROPS HIGHLANDER
90% yapjú, 10% nylon/50 g./80 m
200 gramm a 12 sz. bézs cirmos színből
Továbbá: DROPS VIVALDI a Garnstudiótól
50 gramm a 02 sz. barna színből

DROPS kötőtű, 8 mm vastag, vagy olyan méret, amellyel a megfelelő méretű próbadarabot el tudjuk készíteni.

KÖTÉSPRÓBA:
Nemezelés előtt: 10 szem x 16 sor harisnyakötéssel, 1 szál Highlander + 1 szál Vivaldi fonalat összefogva harisnyakötéssel = 10 x 10 cm
Nemezelés után kb 15 szem x 24 sor =10 x 10 cm-es

Táska: A kezdéshez szedjünk fel 40 szemet a kötőtűre, 1 szál Highlander és 1 szál Vivaldi fonalat összefogva. Kössünk lustakötéssel 2 sort, majd harisnyakötéssel, amíg a darabunk 110 cm-es, majd újra 2 sor lustakötéssel, és láncoljuk le a szemeket. hajtsuk félbe a táskát, és varrjuk össze az oldalát.
Vállpánt: Minden fonalból vájunk le 15, egyenként 210 cm-es szálat = 30 szál. Kössünk csomót az egyik végére. Osszuk szét a szemeket 3 kötegbe (egy-egy kötegbe 10-10 szálat), lazán fonjuk össze, és kössünk csomót a másik végére. Varrjuk a fonat két végét a táska belső oldalára, a szélétől kb 5 cm-re, belül.
BOJTOK: Készítsünk 2 bojtot, 14 - 14 szl, egyenként 60 c hosszú fonalból (= 28 szál) - figyeljük meg az illusztrációt. Varrjunk 1 rojtot a táska alsó csúcsára.

NEMEZELÉS: Tegyük a táskáét mosógépbe enzym- és optikai fehérítő mentes mosószerrel. Mossuk meleg vízben a normális mosóprogramon. Amikor a program lejért, a táskát még nedvesen igazítsuk a megfelelő méretre. Hajtsuk a felső 3 cm-t ki a SZO felé.
Későbbi mosásoknál gyapjúprogramon moshatjuk a táskát.

Diagram

= cirmos barna
= bézs
= rh- ráhajtás

Segítségre van szüksége a mintával kapcsolatban?

Köszönjük, hogy a DROPS Design mintáját választotta! Sokat dolgozunk azért, hogy mintáink könnyen érthetőek és hibamentesek legyenek. Minden mintát Norvégból fordítunk, és a méreteket, számításokat mindig ellenőrizheti az eredeti mintán (DROPS 79-1) .

Megjegyzések / Kérdések (18)

Marie Couture 12.11.2017 - 20:51:

Poncho Drops en Highlander. DROPS 79-1 Is there a collar? I don't see the explanation for the collar in the pattern but is seems to have one on the picture. Thank you for your help.

DROPS Design 12.11.2017 kl. 21:39:

Dear Marie, what you see as a collar is actually explained in the pattern, which says " Knit rib back and forth on needles for 25 cm - start and end with K 1 (edge st) and K 3". It is not a separate collar, rather the body is starting with a straight funnel. I hope this helps. Happy Knitting!

Angela 21.01.2017 - 03:47:

What length circular needles are needed for this pattern? Since the circumference is almost 80", do I need an 80" circular needle? I've never seen any that long and am otherwise unsure how to do this project. Please advise.

DROPS Design 23.01.2017 kl. 09:32:

Dear Angela, poncho is worked back and forth on circular needle on 2 parts sewn tog at the end. You can use a 80 cm circular needle (= approx. 31.5", not 80" needle). Happy knitting!

ROLAND 20.12.2016 - 16:37:

Merci pour votre réponse.Encore une précision: En suivant les diagrammes, les 28 augmentations centrales interrompent le motif commencé de chaque coté, comment y remédier? Merci de votre aide.

DROPS Design 21.12.2016 kl. 09:16:

Bonjour Mme Rolland, les augmentations au milieu de l'ouvrage figurent dans le diagramme et se tricotent comme indiqué dans le diagramme au milieu, on n'augmente pas sur les côtés. On tricote 1 m lis, M.1A en commençant par la flèche, on augmente à la fin de M1A tous les 2 rangs, puis 1 m centrale, et on tricote M.1 B en commençant en bas à droite par l'augmentation tous les 2 rangs et on termine par la flèche, les côtés restent "droits" et vont se suivre en ligne droite. Bon tricot!

ROLAND 18.12.2016 - 14:16:

Dans le diagramme M1A, on commence par la flèche de la taille mais pour le diagramme M1B, si comme expliqué ,on commence par la flèche, le jeté se retrouve en fin de travail. Dois je continuer le M1B par la M centrale et le jeté? Merci pour votre réponse

DROPS Design 19.12.2016 kl. 09:53:

Bonjour Mme Rolland, vous commencez M1A par la flèche et terminez M1B à la flèche (= même nombre de mailles pour la taille pour un motif symétrique). Bon tricot!

Marianne 18.05.2016 - 10:31:

Lurer på om det går an å strikke bolen i et stykke på rundpinne? Og ikke for- og bakstykket hver for seg? For å slippe vrange masker, så går det litt raskere å strikke, tenker jeg.

DROPS Design 18.05.2016 kl. 12:26:

Hej Marianne. Umiddelbart ville jeg ikke göre det her, da jeg er bange for at det vil gaa ud over faconen paa ponchoen. Men du kan pröve at strikke en pröve og se hvordan det gaar.

Lise 15.11.2015 - 15:46:

Jeg får ikke antall masker til å stemme. Er det riktig at det kun skal legges opp 29 masker til vrangbord i halsen? Det stemmer ikke når halsen skal måle 37 cm når for og bakstykke sys sammen.

DROPS Design 25.11.2015 kl. 15:43:

Hej Lise, Ja det stemmer 29 m på forstykket. Men sørg for at strikkefastheden stemmer med 9 m på 10 cm. God fornøjelse!

Zenobia 02.11.2013 - 02:06:

I am a self-taught knitter and every time I came across a term or instructions I didn't understand. I haven't been knitting for that long. I do not understand a certain part of the pattern. Don't understand how to start the front piece. Can you help

DROPS Design 02.11.2013 kl. 10:37:

Dear Zenobia, the poncho is worked top down, you first start with neck and then continue towards bottom edge with inc. Check our our videos if you have any doubt, and do not hesitate to contact the store where you bought your yarn or any knitting forum. Happy knitting!

Zenobia 01.11.2013 - 05:03:

Just wondering why do you have all increases on the wrong side?

DROPS Design 01.11.2013 kl. 09:51:

Dear Zenobia, in this poncho you inc with a YO on WS but then work the YO into back of loop on next row from RS to avoid holes. Happy knitting!

Jutta 18.08.2013 - 12:24:

Hallo, wie stricke ich denn für die Spitze zwei Maschen in eine und kette gleichzeitig ab? Bleibt dann von den 2 Ma eine noch auf der Nadel. Ich verstehe es so: 2 M.aus einer Stricken. Diese auf der Nadel lassen und die erste über die 2. ziehen.

DROPS Design 19.08.2013 kl. 09:32:

Liebe Jutta, ja genau. Das Wort "gleichzeitig" ist hier etwas verwirrend. Wir werden das ändern.

Gabriel 14.06.2012 - 10:32:

Möjligen menar Drops: Instr.video > teknikvideo > övr. > sid. 2 = Tofs

Post a comment to pattern DROPS 79-1