DROPS / 120 / 7

Flower Mix by DROPS Design

DROPS tas en hoesje voor de mobiele telefoon van ”Paris” met gehaakte vierkantjes. DROPS design: Model nr. W-382.

Trefwoorden: bloem, tassen, vierkant,

--------------------------------------------------------
Afmeting: ongeveer 38 cm breed x 26 cm hoog.
Materiaal: DROPS PARIS van Garnstudio,
TAS:
150 gr. kleur nr. 28, marineblauw
50 gr. kleur nr. 02, lichtturkoois
50 gr. kleur nr. 19, lichtgeel
50 gr. kleur nr. 27, perzik
50 gr. kleur nr. 29, licht ijsblauw
50 gr. kleur nr. 30, denimblauw
50 gr. kleur nr. 32, lichtgrijs/blauw
50 gr. kleur nr. 33, roze
HOESJE VOOR DE MOBIELE TELEFOON:
Restjes van de tas

DROPS HAAKNLD 4 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 1 vierkant (voor de tas) = 9.5 x 9.5 cm.
--------------------------------------------------------

DROPS Paris uni colour DROPS Paris uni colour 1.40 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 11.70€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

--------------------------------------------------------
TAS:

KLEUREN VAN DE VIERKANTJES:
Haak vierkantjes in 10 verschillende kleurencombinaties. Kleur-4 is marineblauw in alle vierkantjes.
A (2 stuks): Kleur-1: denimblauw, kleur-2: lichtturkoois, kleur-3: perzik.
B (2 stuks): Kleur-1: perzik, kleur-2: denimblauw, kleur-3: lichtgeel
C (2 stuks): Kleur-1: marineblauw, kleur-2: roze, kleur-3: lichtgrijs/blauw
D (2 stuks): Kleur-1: lichtturkoois, kleur-2: licht ijsblauw, kleur-3: roze
E (2 stuks): Kleur-1: marineblauw, kleur-2: lichtgrijs/blauw, kleur-3: lichtturkoois
F (2 stuks): Kleur-1: denimblauw, kleur-2: perzik, kleur-3: licht ijsblauw
G (2 stuks): Kleur-1: roze, kleur-2; denimblauw, kleur-3: licht ijsblauw
H (2 stuks): Kleur-1: lichtgeel, kleur-2: licht ijsblauw, kleur-3: denimblauw
I (2 stuks): Kleur-1: lichtturkoois, kleur-2: lichtgeel, kleur-3: lichtgrijs/blauw
J (1 stuks): Kleur-1: lichtgrijs/blauw, kleur-2: lichtturkoois, kleur-3: denimblauw

= in totaal 19 vierkantjes.

VIERKANT:
Haak 4 l met kleur 1 en vorm een ring met 1 hv in de eerste l.
TOER 1 (kleur-1): 3 l (vervangt 1 stk), dan 7 stk in de l-lus, eindig met 1 hv in de 3e l vanaf het begin van de toer = 8 stk.
TOER 2 (kleur-2): 1 hv in het eerste stk, * 3 l, haak in hetzelfde stk als de hv 3 dubbel stk, maar wacht met de laatste doorhaling van elk dubbel stk tot ze allen zijn gehaakt, maak 1 omsl en haal de draad door alle 4 de lussen op de haak, 3 l, 1 hv in hetzelfde stk als de 3 dubbel stk , 1 hv in het volgende stk *, herhaal van *-* in alle stk van de vorige toer = 8 blaadjes.
TOER 3: (kleur-3): 1 v aan de bovenkant van het eerste blaadje, * 4 l, 1 v aan de bovenkant van het volgende blaadje *, herhaal van *-* en eindig met 1 hv in de eerste v.
TOER 4 (kleur-3): * Haak in de eerste l-lus: 2 v, 1 hstk, 1 stk en 1 dubbel stk, dan 1 dubbel stk in de v (= hoek), haak in de volgende l-lus: 1 dubbel stk, 1 stk, 1 hstk en 2 v *, herhaal van *-* en eindig met 1 hv in de eerste v.
TOER 5: (kleur-4): Haak 1 v in iedere st van de vorige toer, maar haak in de dubbel stk in alle hoeken 4 v = in totaal 56 v rond het vierkant, eindig met 1 hv in de eerste v, knip de draad af.

AFWERKING:
Haak de vierkantjes samen met marineblauw aan de goede kant als volgt: Plaats 2 vierkantjes met de verkeerde kanten tegen elkaar en haak ze samen met v door beide lagen. Zie M.1 voor de volgorde van de vierkantjes – haak eerst alle vierkantjes diagonaal samen in een richting en dan in de andere richting. De stippellijnen geven aan hoe de tas gevouwen dient te worden. Zie M.2 voor hoe de tas eruit moet zien na het vouwen – haak nu de openingen dicht, behalve de opening gemarkeerd door de lijn aan de bovenkant van vierkantjes A en B.
Haak een toer van v langs de opening aan de bovenkant, dus bij de lijn langs vierkantjes A en B.

HENGSELS:
Haak 4 l met marineblauw, keer en haak 1 v in de 2e l vanaf de haak, dan 1 v in iedere van de laatste 2 l = 3 v in totaal. Keer iedere toer met 1 l en haak 1 v in iedere v tot het hengsel ongeveer 35 cm lang is, knip de draad dan af. Maak nog 1 hengsel op dezelfde manier.
Naai 1 hengsel aan iedere kant van de tas aan de bovenkant bij vierkantjes A en B.

--------------------------------------------------------
HOESJE VOOR DE MOBIELE TELEFOON:
Haak 2 vierkantjes als beschreven hieronder. Kies uw 2 favourite kleurencombinaties van de tas!

VIERKANT:
Haak 4 l met kleur-1 en vorm een ring met 1 hv in de eerste l.
TOER 1 (kleur-1): 1 l, dan 6 v in de l-ring, eindig met 1 hv in de l van het begin van de toer.
TOER 2 (kleur-2): 1 hv in de eerste v, * 2 l, haak 2 stk in dezelfde v als de hv, maar wacht met de laatste doorhaling van elk stk tot beide stk zijn gehaakt, maak 1 omsl en haal de draad door alle 3 lussen op de haak, 2 l, 1 hv in dezelfde v als de 2 stk, 1 hv in de volgende v *, herhaal van *-* in alle v van de vorige toer = 6 blaadjes.
TOER 3 (kleur-3): 1 v aan de bovenkant van het eerste blaadje, * 4 l, 1 v aan de bovenkant van het volgende blaadje *, herhaal van *-* en eindig met 1 hv in de eerste v.
TOER 4 (kleur-3): * Haak in de eerste l-lus: 2 v, 1 hstk, 1 stk en 1 dubbel stk, haak dan 1 dubbel stk in de v (= hoek), haak in de volgende l-lus: 5 dubbel stk, haak dan 1 dubbel stk in de v (= hoek), haak in de volgende l-lus: 1 dubbel stk, 1 stk, 1 hstk en 2 v *, herhaal van *-* nog 1 keer, eindig met 1 hv in de eerste v. U heeft nu een rechthoek gehaakt.
TOER 5: (kleur-4): Haak 1 v in iedere st van de vorige toer, maar haak in de dubbel stk in alle hoeken 4 v = in totaal 46 v rond de rechthoek, eindig met 1 hv in de eerste v, knip de draad af.

AFWERKING:
Plaats de 2 rechthoeken op elkaar met de goede kanten buiten en haak ze samen met v met marineblauw langs beide lange zijkanten en een korte kant. Haak nu 4 toeren van v met marineblauw rond de opening aan de andere korte kant. Haak de volgende toer als volgt: 1 v, * 1 l, sla 1 v over, 1 v in de volgende v *, herhaal van *-*. Haak nu 1 toer met 1 v in iedere v en 1 v in iedere l, knip de draad af.
Knip 2 draden af van marineblauw van ongeveer 120 cm ieder, hou een uiteinde van beide draden vast en draai de draden tot deze om gaan krullen. Vouw de draden dan dubbel en laat de draden om elkaar heenkrullen. Maak een knoopje in ieder uiteinde en haal het koordje door de gaatjesrand aan de bovenkant.

Dit patroon is gecorrigeerd. .

Gewijzigd online: 29.06.2010
TOER 3: (kleur-3): 1 v aan de bovenkant van het eerste blaadje, * 4 l, 1 v aan de bovenkant van het volgende blaadje *, herhaal van *-* en eindig met 1 hv in de eerste v.

Telpatroon

Julie McFadden 05.04.2017 - 21:24:

Hello, Which yarn is a good substitute for the hat pattern as the Muskrat Soft discontinued? Thx!

DROPS Design 05.04.2017 kl. 21:47:

Dear Julie! There are several yarns (from Yarn Group B) you can use as subtitute for DROPS Muskrat Soft, but the one that will give you the most similar result is DROPS Cotton Light. Happy knitting!

Stephanie Wirth 24.02.2013 - 16:41:

Tré chic!!! Das hat was von Desigual in gehäkelt! :-)

Fernanda 25.03.2011 - 17:13:

I just finished mine and I love it! If you want to see it there are pictures on my blog.

Fernanda 16.03.2011 - 19:50:

I am a beginner and it has been easy to crochet this bag. I am going to line it for better security.

DROPS Design 02.03.2011 - 19:15:

Kusuma, next tr is in the next sc.

Kusuma 02.03.2011 - 18:57:

In round 4 for square for the bag aftre 2 sc, 1 hdc, 1 dc and 1 tr, where do v put the next tr?

Guiffard 26.08.2010 - 15:32:

Il est trop top et du coup il me quitte pas , les modèles de drops sont superbe.

DROPS Design NL 24.05.2010 - 10:53:

Hoi. Dat is een "halve stokje" en een haaksteken en geen breisteken. Kijk in onze video index onder H en je kunt hier zien hoe je een halve stokje moet haken! Succes. Tine.

Ciska Van Buuren 21.05.2010 - 22:08:

Er sta een afkorting hstk nu is mijn vraag hoe brei ik die steek

Ulrike 06.04.2010 - 21:57:

Liebe Renate wenn du auf den Link unter dem Foto klickst kommst du zur deutschen Anleitung. Lieber Gruss Ulrike

Laat een opmerking achter voor DROPS 120-7