DROPS / 118 / 35

Heel Hugger by DROPS Design

DROPS sokker i ”Delight”. Str 32-43.

Tags: sokker,

DROPS design: Model nr DE-001
--------------------------------------------------------
Størrelse: 32/34 - 35/37 - 38/40 - 41/43
Fodens længde: ca 19 - 22 - 24 - 27 cm
Skaftets længde: ca 20 - 21 - 22 - 23 cm
Materialer: DROPS DELIGHT fra Garnstudio
100 gr i alle str f.nr 06, rosa/lilla mix

DROPS STRØMPEP nr 2,5 - eller det p.nr du skal bruge for at få 26 m x 34 p glatstrik på 10 x 10 cm.

Garnet til denne opskrift koster fra 35.9kr. Læs mere.
HÆLINDTAGNING:
1.p (= retsiden): Strik glatstrik til der er 7-8-8-9 m tilbage, tag næste m løs af p, 1 r, løft den løse m over, vend arb.
2.p (= vrangen): Strik glatstrik til der er 7-8-8-9 m tilbage, tag næste m løs af p, 1 vr, løft den løse m over, vend arb.
3.p (= retsiden): Strik glatstrik til der er 6-7-7-8 m tilbage, tag næste m løs af p, 1 r, løft den løse m over, vend arb.
4.p (= vrangen): Strik glatstrik til der er 6-7-7-8 m tilbage, tag næste m løs af p, 1 vr, løft den løse m over, vend arb.
Fortsæt indtagningen på samme måde ved at strikke til der er 1 m mindre tilbage før der tages 1 m løs af til der er 14-16-16-18 m tilbage på p.
--------------------------------------------------------
SOKKER:
Arb strikkes rundt på Strømpep.
Slå 56-60-64-68 m op på Strømpep 2,5 med Delight. Strik 2 omg ret, fortsæt med Rib = 2 r/ 2 vr til arb måler 4-4-5-5 cm. Nu fortsætter Ribben over de første 26-30-30-34 m (de 2 første og de 2 sidste m skal være ret-m) og de øvrige m strikkes i glatstrik. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når arb måler 20-21-22-23 cm beholdes de første 26-30-30-34 m på p til hæl, de øvrige 30-30-34-34 m sættes på 1 tråd = ovenpå foden. Fortsæt frem og tilbage med Rib over hæl-m i 4½-5-5½-6 cm. Sæt 1 mærke midt på hælen - arb måles videre herfra! Tag derefter ind til hæl – se HÆLINDTAGNING. Efter hælindtagningen strikkes der 12-13-14-16 m op på hver side af hælen og de 30-30-34-34 m ovenpå foden sættes tilbage på p = 68-72-78-84 m. Sæt 1 mærke på hver side af de 30-30-34-34 m ovenpå foden. Fortsæt i glatstrik over alle m Samtidig med at der tages ind i hver side således: Strik de 2 sidste m før de 30-30-34-34 m ovenpå foden drejet r sm (dvs der strikkes i bagerste del af m i stedet for i forreste), og strik de 2 første m efter de 30-30-34-34 m ovenpå foden r sm. Tag ind således på hver 2.omg totalt 10-10-11-12 gange = 48-52-56-60 m. Strik videre til arb måler 15-18-19-22 cm fra mærket på hælen (= 4-4-5-5 cm igen). Sæt 1 mærke i hver side så der bliver 24-26-28-30 m både ovenpå og under foden. Fortsæt i glatstrik - SAMTIDIG lukkes der af til tå på hver side af begge mærker således:

Før mærket: 2 r sm. Efter mærket: 2 drejet r sm. Gentag indtagningerne i hver side på hver 2.omg totalt 4-4-7-6 gange og derefter på hver omg 5-6-4-6 gange = 12 m tilbage på p. Klip tråden, træk den igennem de resterende m, træk sammen og sy godt fast.

Kommentarer (19)

Skriv din kommentar her!

Gurli 01.11.2013 - 09:55:

Jeg skal til at tage ind til tåen men skal der sættes 2 eller 4 mærker til den indtagning,for jeg kan ikke få det til at passe. Jeg kunne godt bruge en bedre forklaring.

DROPS Design 01.11.2013 kl. 09:57:

Hej Gurli. Der staar: Sæt 1 mærke på hver side af de 30-30-34-34 m ovenpå foden. Dvs, du saetter 2 maerker. God fornöjelse videre.

Fathi 03.03.2013 - 00:19:

Hej och tack för en fin och välarbetat hemsida! Jag är nybörjare och har tittat på Er videoinstruktion för häl bas stickning och det stämmer inte med hur man minskar på avisidan på denna beskrivningen !! På rätt sidan gör man :lyft 1 m, 1 rm, drag den lyfta m över men på avi sidan stickar 2 am maskar tillsammans . Undrar om mönstret är felaktig !!! Får inte ihop detta!!! Tacksam om Ni kunde förklara vilket som är rätt. Tack på för hand/

DROPS Design 03.04.2013 kl. 11:30:

Det finns många sätt att minska (och öka) på, du får välja om du vill följa videoen eller beskrivningen. Det finns flera videoer som visar hur man minskar :)

Marianne 03.12.2012 - 09:31:

Mijn vraag gaat over het minderen NADAT de 14 steken aan de zijkant van het lapje voor de hiel zijn opgenomen. Moeten de minderingen iedere toer gemaakt worden? Of wordt met "om de naald" bedoeld dat je in een toer moet minderen en de volgende toer gewoon moet breien en in de volgende weer moet minderen, etc?

DROPS Design 03.12.2012 kl. 15:41:

Om de naald is in elke 2e nld. Dus inderdaad 1 nld met minderen en 1 nld breien zonder etc.

DROPS Design NL 02.01.2012 - 20:50:

U moet nog 4 tot 5 cm breien totdat de sok af is.

Bieke 26.12.2011 - 08:59:

Als ik vanaf de markeerdraad tot 18 cm moet breien is dat op dat punt toch nog veel meer dan 4 cm te breien ?

Abril Rojas 17.04.2010 - 13:21:

Kan jeg få opskrift til disse flotte strompe? Jeg vil gerne prøve det og send kommentar bagefter.

Claire 23.02.2010 - 03:31:

Tres beau model et facile a comprendre.

Inger 24.01.2010 - 11:22:

Vacker och variation på traditonellt mönster.

Heike 15.01.2010 - 09:39:

Ein wunderschönes Muster.

Marie 14.01.2010 - 17:42:

Superben j'avais voté pour !Je n'attendsplus, pour les tricoter, que les explications

Kommentere opskrift DROPS 118-35