DROPS / 117 / 32

DROPS 117-32 by DROPS Design

Huovutetut DROPS ruututohvelit ”Eskimo”-langasta.

Tällä ohjeella ei vielä ole nimeä. Tee nimiehdotus!

DROPS design: Malli nro EE-278
----------------------------------------------------------
Koko: 35/37 - 38/40
Jalkapohjan pituus: 22/23 - 24/25 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS ESKIMO:
150-200 g nro 23, tumma beige
100-100 g nro 47m, vaalea beige-mix
50-50 g nro 01, luonnonvalkoinen

Eri kokojen ruudut virkataan erikokoisilla koukuilla, jotta ruuduista tulisi oikean kokoiset.
KOKO 35/37:
DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 8 tai käsialan mukaan.
Virkkuutiheys: 1 ruudun mitat = 12 x 12 cm.
KOKO 38/40:
DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 10 tai käsialan mukaan.
Virkkuutiheys: 1 ruudun mitat = 15 x 15 cm.
HUOM: Tee mieluummin ruuduista hieman liian isot kuin liian pienet.
----------------------------------------------------------

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

kenkäkoko: 35-37 (22cm), 38-40 (24cm), kuvio/tekniikka: virkatut ruudut/raidat, ohjetyyppi: tohvelit, vinkkejä & apua: huovutettu,

VIRKATTU RUUTU:
Virkkaa 6 kjs luonnonvalkoisella langalla ja sulje nämä renkaaksi 1 ps:lla ensimmäiseen kjs:aan.
1. KRS (luonnonvalkoinen): 3 kjs, 2 p renkaaseen, *3 kjs, 3 p renkaaseen*, toista *-* yht. 3 kertaa, virkkaa lopuksi 3 kjs ja 1 ps krs:n 3. kjs:aan. Käännä työ.
2. KRS (vaalea beige): 3 kjs, 2 p ensimmäiseen kjs-kaareen, 3 kjs, 3 p samaan kjs-kaareen, *3 p seuraavaan kjs-kaareen, 3 kjs, 3 p samaan kjs-kaareen*, toista *-* yht. 3 kertaa, virkkaa lopuksi 1 ps krs:n 3. kjs:aan. Käännä työ.
3. KRS (tumma beige): 3 kjs, 2 p ensimmäiseen kjs-kaareen, *3 p seuraavaan kjs-kaareen, 3 kjs, 3 p samaan kjs-kaareen, 3 p seuraavaan kjs-kaareen*, toista *-* yht. 3 kertaa, 3 p seuraavaan kjs-kaareen, 3 kjs, 3 p samaan kjs-kaareen, virkkaa lopuksi 1 ps krs:n 3. kjs:aan.
KOKO 35/37: 1 ruudun mitat = n. 12 x 12 cm.
KOKO 38/40: 1 ruudun mitat = n. 15 x 15 cm.

VIIMEISTELY:
Virkkaa 8 ruutua kumpaakin tohvelia varten ja ompele sitten ruudut yhteen reunat vastakkain kuvion 1 mukaisesti. Kuvio 2 näyttää tohvelin viimeisteltynä. HUOM: Kuvion 2 nuolien kohdalla (eli jalan päällä olevan kulman kohdalla ja kantapään takaosan kulman kohdalla) kjs-kaari jätetään ompelematta. Työhön jää tällöin isompi aukko, jotta tohvelin voi helpommin pukea päälle.

HUOVUTUS:
Laita tohvelit pesukoneeseen ja käytä pesuainetta ilman entsyymejä ja optisia valkaisuaineita. Aseta kone 40 asteen pesuohjelmalle, tavallinen linkous, ei esipesua. Pesun jälkeen tohvelit venytetään oikean kokoisiksi niiden vielä ollessa märät. Elleivät tohvelit huovu riittävästi ne voidaan pestä uudelleen. Jos tohvelit tulevat liian pieniksi, laita ne veteen kunnes ne ovat läpimärät ja venytä ne sitten oikean kokoisiksi.

Piirros

= Ensimmäinen sauma
= Toinen sauma
= Kolmas sauma
= Neljäs sauma
= Viides sauma
= Kuudes sauma
= Seitsemäs sauma

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 117-32 alkuperäisohjeeseen.