DROPS / 116 / 52

DROPS 116-52 by DROPS Design

DROPS pannebånd med norsk mønster i ”Karisma”.

DROPS design: Modell nr U-580
--------------------------------------------------------
Størrelse: M / L
Passer hodemål: ca 54 - 58 cm
Materialer: DROPS KARISMA fra Garnstudio
50 gr f.nr 40, lys gammelrosa
50 gr f.nr 01, natur

DROPS RUNDP (40 cm) nr 3,5 - eller det p.nr du må ha for å få 22 m x 30 p glstrikk på 10 x 10 cm.
--------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

tema: nordisk, type oppskrift: pannebånd,

MØNSTER: Se diag M.1 til M.3. Diag viser mønsteret sett fra retten. Hele mønsteret strikkes i glstrikk.
--------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------

PANNEBÅND:
Legg opp 120 m med lys gammelrosa på rundp 3,5. Strikk 4 p rett, 1 p vr (brettepinne), og 1 p rett. Deretter strikkes M.1 (= 12 m) over alle m på p, på siste p i M.1 felles det 3 m jevnt fordelt = 117 m. Strikk M.2 (= 13 m) over alle m på p. Når M.2 er strikket 1 gang i høyden strikkes M.1, SAMTIDIG på 1.p i M.1 økes det 3 m jevnt fordelt = 120 m. Etter M.1 strikkes M.3 (= 12 m) over alle m på p, deretter strikkes det 4 p med 1 r/ 1 vr med natur. Strikk 1 p rett med natur deretter felles det av. Brett nederkanten opp og sy fast på innsiden av pannebåndet med små sting.

Diagram

= lys gammelrosa