DROPS / 116 / 23

Moston Lane by DROPS Design

Settiin kuuluu: Sileäneuleinen DROPS myssy ja raidallinen kaulaliina 1-kertaisesta ”Polaris”-langasta tai 2-kertaisesta "Andes"-langasta.

DROPS design: Malli nro PO-014
----------------------------------------------------------
MYSSY:
Koko: Yksi koko
Pään ympärys: n. 54/56 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS POLARIS:
200 g nro 05, myyränruskea

Tai:
Garnstudion DROPS ANDES:
200 g nro 5310, vaaleanruskea

DROPS PUIKOT NRO 10 tai käsialan mukaan.
Neuletiheys: 9 s x 12 krs sileää neuletta puikoilla nro 10 = 10 x 10 cm.

KAULALIINA:
Mitat: n. 25 x 168 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS POLARIS/POLARIS MIX:
200 g nro 01, luonnonvalkoinen
200 g nro 03, tummanharmaa
200 g nro 04, keskiharmaa
200 g nro 05, myyränruskea
200 g nro 06, vaalea beige-mix

Tai:
Garnstudion DROPS ANDES:
200 g nro 0100, luonnonvalkoinen
200 g nro 0519, tummanharmaa
200 g nro 8465, keskiharmaa
200 g nro 5310, vaaleanruskea
200 g nro 0206, vaalea beige

DROPS PUIKOT NRO 15 tai käsialan mukaan.
Neuletiheys: 7 s x 8 krs helmineuletta Polaris-langalla, puikoilla nro 15 = 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

kuvio/tekniikka: helmineule, raidoitus, muoto: pussipipo, ohjetyyppi: hatut, huivit, setti,

----------------------------------------------------------

1. krs: *1 o, 1 n*, toista *-*.
2. krs: Neulo nurjat s:t oikein ja oikeat s:t nurin.
Toista 2. krs:ta.
----------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------

MYSSY: Neulotaan tasona (jätä työn alkuun n. 50 cm:n pituinen langanpää ja käytä tätä myöhemmin kun ompelet myssyn yhteen). Luo puikoille nro 10 1-kertaisella myyränruskealla Polaris-langalla tai 2-kertaisella vaaleanruskealla Andes-langalla 34 s. Neulo HELMINEULETTA (ks. selitys yllä) kunnes työn korkeus on 9 cm. Jatka neulomalla sileää neuletta, lukuun ottamatta 1 ainaoikeinneulottua reunasilmukkaa kummassakin reunassa. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn korkeus on 22 cm, kiinnitä 6 merkkilankaa työhön seuraavasti: kiinnitä 1 merkkilanka 5. s:n jälkeen, 11. s:n jälkeen, 17. s:n jälkeen, 23. s:n jälkeen, 28. s:n jälkeen ja 33. s:n jälkeen. Kavenna seuraavalla krs:lla jokaisen merkkilangan oikealla puolella 1 s neulomalla 2 s yhteen (= 6 kavennusta). Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs:lla yht. 3 kertaa = 16 s jäljellä työssä. Työn korkeus on n. 27 cm. Katkaise lanka, vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi ja kiristä aukko umpeen. Päättele langanpäät huolellisesti.

VIIMEISTELY:
Käytä luomisreunaan jätetty lanka ja ompele myssy yhteen työn oikealta puolelta. Ompele reunat vastakkain uloimmista silmukanreunoista, jottei saumasta tulisi paksu.
----------------------------------------------------------
KAULALIINA:
----------------------------------------------------------

HELMINEULE:
1. krs: *1 o, 1 n*, toista *-*.
2. krs: Neulo nurjat s:t oikein ja oikeat s:t nurin.
Toista 2. krs:ta.

HAPSUT:
Kostuta ja ravistele hapsut ja anna niiden kuivua ennen kuin kiinnität ne. Tällä tavoin hapsut eivät takerru toisiinsa.
----------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------

KAULALIINA: Luo löyhästi puikoille nro 15 1-kertaisella keskiharmaalla Polaris-langalla tai 2-kertaisella keskiharmaalla Andes-langalla 18 s. Neulo helmineuletta (ks. selitys yllä) samalla raidoittaen seuraavasti: 12 cm keskiharmaalla, 4 cm tummanharmaalla, 12 cm luonnonvalkoisella, 3 cm vaalealla beige-mix -langalla, neulo sitten keskiharmaalla langalla kunnes työn pituus on 38 cm (eli neulo n. 7 cm keskiharmaalla). TARKISTA NEULETIHEYS! Neulo sitten 10 cm tummanharmaalla, 3 cm luonnonvalkoisella, 14 cm vaalealla beige-mix -langalla, 8 cm myyränruskealla/vaaleanruskealla, 4 cm tummanharmaalla, neulo sitten keskiharmaalla langalla kunnes työn pituus on 88 cm (= n. 11 cm), 10 cm luonnonvalkoisella, 5 cm myyränruskealla/vaaleanruskealla, 6 cm vaalealla beige-mix -langalla, 15 cm tummanharmaalla, neulo sitten keskiharmaalla langalla kunnes työn pituus on 135 cm (= n. 11 cm), 4 cm luonnonvalkoisella, 13 cm vaalealla beige-mix -langalla, 4 cm tummanharmaalla ja lopuksi 12 cm keskiharmaalla. Työn pituus on nyt 168 cm. Päätä s:t helmineuletta neuloen.

HAPSUT:
Leikkaa myyränruskeasta Polaris-langasta tai vaaleanruskeasta Andes-langasta 18 kpl n. 40 cm:n pituista lankaa. Taita jokainen lanka kaksinkerroin ja pujota silmukka kaulaliinan pään silmukan läpi (lue HAPSUT yllä). Kiinnitä 1 hapsu kummankin pään joka toiseen silmukkaan.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 116-23 alkuperäisohjeeseen.