DROPS Extra / 0-544

DROPS Extra 0-544 by DROPS Design

Gehaakte DROPS placemat, eierwarmer en servetring voor uw Paaslunch van ”Paris”.

Dit model heeft nog geen naam. Heeft u misschien een goede voorstel?

DROPS design: Model nr. W-369
--------------------------------------------------------
Afmeting van de placemat: ongeveer 39 x 30 cm.
Het materiaal is voor 1 placemat, 1 eierwarmer en 1 servetring:
DROPS PARIS
150 gr kleur nr. 35, vanillegeel
50 gr kleur nr. 14, geel
50 gr kleur nr. 39, pistache
----------------------------------------------------------
DROPS HAAKNLD 3.5 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 18 v x 21 toer = 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden:

techniek: ruche, thema: bloem, keuken, pasen, vorm: ruit/vierkant,

INFORMATIE VOOR HET HAKEN (eierwarmer): Vervang de eerste v van elke toer door 1 l. Eindig iedere toer met 1 hv in de eerste l.

HAAK 2 V SAMEN:
Plaats de haak in de eerste v, haal de draad door, plaats de haak in de volgende v, haal de draad door, maak een omsl om de haak en haal de draad door alle 3 de lussen op de haak.
----------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------
PLACEMAT:
Haak 75 l met vanillegeel en haaknld 3.5 mm.
TOER 1: haak 1 v in de 2e l van de haak, dan 1 v in iedere van de volgende 7 l, * sla 1 l over, 1 v in iedere van de volgende 7 l *, herhaal van *-* tot er 2 l over zijn, haak 1 v in iedere van deze l = 66 v.
Ga verder met 1 v in iedere v – keer iedere toer met 1 l.
Knip de draad af bij een hoogte van ongeveer 28 cm.

RAND: Haak een rand met geel rond de placemat als volgt: 1 v in de eerste st, * 4 l, 2 stk in de eerste l, sla ongeveer 1.5 cm over, 1 v *, herhaal van *-* en eindig met 1 hv in de eerste v van het begin van de toer.
Haak nu een toer van hv met Pistache ongeveer 0.5 cm vanaf de buitenrand rond de hele placemat – hou de draad achter het werk en haak aan de goede kant.
----------------------------------------------------------
EIERWARMER:
Haak 36 l met 1 draad vanillegeel en haaknld 3.5 mm en vorm een ring met 1 hv in de eerste l. ZIE INFORMATIE VOOR HET HAKEN!
TOER 1: * 1 v in iedere van de eerste 5 l, sla 1 v over*, herhaal van *-* = 30 v.
TOER 2 - 9: 1 v in iedere v.
TOER 10: * 1 v in iedere van de eerste 3 v, haak dan 2 v samen – ZIE BOVEN *, herhaal van *-* = 24 v.
TOER 11: 1 v in iedere v.
TOER 12: * 1 v in iedere van de eerste 2 v, haak 2 v samen *, herhaal van *-* = 18 v.
TOER 13: 1 v in iedere v.
TOER 14: * 1 v in eerste v, haak 2 v samen *, herhaal van *-* = 12 v.
TOER 15: haak 2 v samen over de hele toer, knip de draad af en zet de st vast aan de bovenkant.

GEHAAKTE RAND: haak aan de onderkant langs de opzettoer als volgt: 1 v in de eerste st, * 4 l, 1 stk in de eerste l, sla 2 st over, 1 v in de volgende v *, herhaal van *-* en eindig met 1 hv in de eerste v van het begin van de toer.
Haak nu een toer van hv met pistache tussen toer 1 en 2 aan de onderkant van de eierwarmer – hou de draad achter het werk en haak aan de goede kant.

MEDIUM BLOEM:
Haak 4 l met geel en vorm een ring met 1 hv in de eerste l.
TOER 1: 6 v in de ring.
TOER 2: * 4 l, 2 stk in de eerste l, 1 v in de volgende v *, herhaal van *-* 6 keer, knip de draad af.

KLEINE BLOEM:
Haak 3 l met pistache en vorm een ring met 1 hv in de eerste l.
TOER 1: * 4 l, 1 stk in de eerste l, 1 v in de ring *, herhaal van *-* 5 keer, knip de draad af.

AFWERKING: Plaats de kleine bloem bovenop de medium bloem en bevestig ze samem aan de bovenkant van de eierwarmer.
----------------------------------------------------------
SERVETRING:
Haak 3 bloemen in 3 verschillende maten.

GROTE BLOEM:
Haak 6 l met vanillegeel en vorm een ring met 1 hv in de eerste l.
TOER 1: 8 v in de ring.
TOER 2: * 5 l, 3 stk in de eerste l, 1 v in de volgende v *, herhaal van *-* 8 keer, knip de draad af.

Maak 1 kleine en 1 medium bloem als beschreven bij de eierwarmer.

AFWERKING: Haak een band aan de achterkant van de grote bloem met vanillegeel als volgt: 1 v in de l-ring in het midden van de bloem, haak dan losjes 21 l, keer en haak 1 v in iedere l op de teruggaande toer. Naai het einde van de band aan de andere kant van de l-ring. Naai de 2 andere bloemen samen op de bovenkant van de grote bloem.

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS Extra 0-544.