DROPS / 112 / 23

Spin Off by DROPS Design

DROPS jakke med rundt bærestykke i ”Ice”. Str S - XXXL.

DROPS design: Model nr TT-036
--------------------------------------------------------
Størrelse: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materialer: DROPS ICE fra Garnstudio
600-700-750-800-900-1000 gr f.nr 04, beige

DROPS STRØMPEP OG RUNDP (80 cm) nr 8 - eller den p du skal bruge for at få 11 m x 15 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS STRØMPEP OG RUNDP (40 og 80 cm) nr 7 – til Rib
DROPS BØFFELHORNSKNAP MØRK
nr 536: 5 stk.
--------------------------------------------------------

Se diag M.1. Diag viser mønsteret set fra retsiden.
RETSTRIK (frem og tilbage på p således):
Strik ret på hver p.
RETSTRIK (rundt på p således):
1. omg: Ret og 2. omg: Vrang.
KNAPHUL:
Der lukkes af til knaphul på højre forkant.
1 KNAPHUL = luk 3. m af fra midt foran og slå 1 ny m op over den aflukkede på næste p. Luk af til knaphul når arb måler:
STR S: 21, 29, 37, 45 og 53 cm.
STR M: 23, 31, 39, 47 og 55 cm.
STR L: 25, 33, 41, 49 og 57 cm.
STR XL: 27, 35, 43, 51 og 59 cm.
STR XXL: 29, 37, 45, 53 og 61 cm.
STR XXXL: 31, 39, 47, 55 og 63 cm.
LUFTIG RETSTRIK:
1.p (= retsiden): strik vrang
2.p (= vrangen): strik vrang
3.p: strik ret
4.p: strik ret
5.p: strik ret
6.p: strik vrang
Gentag 1. til 6.p.
--------------------------------------------------------

RYG- OG FORSTYKKE:
Arb strikkes frem og tilbage på rundp fra midt foran. Slå 131-140-149-161-173-188 m op (inkl 5 forkantm i hver side mod midt foran) på rundp 7 med Ice. Strik 1 p vrang fra vrangen. Fortsæt i Rib således: 5 forkantm strikkes i RETSTRIK – se forkl over! , * 1 r, 2 vr *, gentag fra *-* til der er 6 m tilbage som strikkes 1 r og 5 forkantm. Når arb måler ca 3 cm strikkes der 1 p ret fra retsiden Samtidig med at der tages 4-5-4-6-4-5 m ind jævnt fordelt = 127-135-145-155-169-183 m. Strik 1 p ret fra vrangen. Skift til rundp 8. Sæt 2 mærketråde i arb, 34-36-39-41-45-48 m ind fra hver side. (Rygstk = 59-63-67-73-79-87 m). Fortsæt således: 5 forkantm, M.1 over de næste 116-124-134-144-158-172 m, M.1B og 5 forkantm. Fortsæt således. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! SAMTIDIG når arb måler ca 8 cm lukkes der 1 m af på hver side af hver mærketråd (= 4 indtagninger pr omg), gentag på hver 4.-4.-4.-4½.-4½.-4½.cm totalt 7 gange = 99-107-117-127-141-155 m. Husk at lukke af til KNAPHUL – se forkl over! Fortsæt til arb måler 36-37-38-39-40-41 cm. Nu lukkes der 6 m af i hver side (dvs 3 m på hver side af hver mærketråd) = 87-95-105-115-129-143 m tilbage på p. Læg arb til side og strik ærmer.

ÆRME:
Arb strikkes rundt på Strømpep.
Slå 30-32-34-34-34-36 m op på Strømpep 7 med Ice. Strik 4 p retstrik – se forkl over. Skift til p 8. Sæt 1 mærketråd i beg af omg = midt under ærmet. Videre strikkes M.1 over alle m. SAMTIDIG når arb måler 5-5-5-4-4-4 cm tages der 1 m ud på hver side af mærketråden, gentag på hver 3.-3.-3.-2½.-2.-2.cm totalt 5-5-5-6-7-7 gange = 40-42-44-46-48-50 m (de nye m strikkes løbende ind i mønsteret). Når arb måler 21-21-20-20-19-19 cm lukkes der 6 m af midt under ærmet (3 m på hver side af mærketråden) = 34-36-38-40-42-44 m. Læg arb til side og strik et ærme til.

BÆRESTK:
Sæt ærmerne ind på samme rundp som ryg- og forstykke hvor der blev lukket af til ærmegab = 155-167-181-195-213-231 m. Sæt 1 mærketråd i arb. Skift til rundp 7. Fortsæt med LUFTIG RETSTRIK – se forkl over – med 5 kantm i hver side mod midt foran (forkanten fortsætter i almindelig retstrik). SAMTIDIG når arb måler ca 2 cm fra mærketråden tages der 18-19-19-21-24-24 m ind jævnt fordelt (sørg for at der tages ind på en af de p som strikkes ret fra retsiden), gentag på hver 5.-5.-4.-4½.-4½.-4.cm totalt 4-4-5-5-5-6 gange = 83-91-86-90-93-87 m. Fortsæt med Luftig retstrik til arb måler ca 17-18-19-20-21-22 cm fra mærketråden (afpas efter 6.p i Luftig retstrik). Nu strikkes der 1 p ret fra retsiden Samtidig med at der tages 6-11-6-7-10-4 m ind jævnt fordelt = 77-80-80-83-83-83 m. Strik 1 p ret fra vrangen. Fortsæt med ca 2 cm Rib således: 5 forkantm, * 1 r, 2 vr *, gentag fra *-* og slut af med 1 r og 5 forkantm. Efter 2 cm lukkes der løst af med ret over ret og vrang over vrang.

MONTERING:
Sy åbningerne under ærmerne. Sy knapperne i.

Ilaria 05.08.2016 - 22:24:

Io lo sto realizzando con il filato Andes e con la manica lunga, per avere un giaccone invernale. È un bellissimo modello

Olga 14.01.2015 - 09:43:

Molto bello ma m'associo anch'io al commento di Evelyn: i filati suggeriti non mi sembrano adatti per un capo estivo e se fosse per l'inverno allora forse richiederebbe una manica lunga. Per il resto modello di gran gusto come tutta l'intera collezione Drops.

DROPS Design 16.01.2015 kl. 23:44:

Buonasera Olga, il modello è stato lavorato usando il filato Ice (cotone e acrilico), per cui utilizzabile d'estate. Il filato Ice attualmente è fuori produzione e i filati alternativi sono più indicati per modelli invernali, ma lo può comunque portare con un maglietta sotto se preferisce. Buon lavoro!

Marit 25.06.2010 - 18:09:

Utrolig fin! Skulle gjerne hatt den i litt mindre størrelser, eller kanskje til barn...

EDITH 30.09.2009 - 23:19:

Me encanta el modelo, pero no entiendo el idioma portugués, por lo tanto me es imposible tejerlo, soy de Argentina, nuestro idioma es el español. Esperaré hasta que lo traduzcan a dicho idioma. Gracias por permitirnos aprender a tejer, tienen modelos hermosísimos, los felicito. afectuosamente edith

Evelyne 03.05.2009 - 20:37:

Le modèle est très beau mais je me demande ce qu'il donnerait avec une qualité de fil plus fin. Cela me parait en effet fort épais pour porter en été (ici à Lyon, il fait chaud en été!)

Sylvie Buller 01.02.2009 - 17:26:

Jättefin kofta!

Beatrice 01.02.2009 - 13:51:

Verkar hafsig. Inte igenomtänkt.

Margit 10.01.2009 - 10:27:

Und ich finde es toll, so schön wie aus den 80ern.

Ulla 26.12.2008 - 19:37:

Gefällt mir überhaupt nicht; wirkt so langweilig und altbacken. Insgesamt fehlt mir in diesem Jahr der Pepp. Sorry, aber sie wollen ja ehrliche Rückmeldungen!

Helga Synøve Kasene 22.12.2008 - 16:33:

Flott noe er heklet !

Kommentere opskrift DROPS 112-23