DROPS / 113 / 16

Corolla by DROPS Design

DROPS top med rundt bærestykke og strukturmønster i 1 tråd ”Silke Alpaca” eller 2 tråde BabyAlpaca Silk. Str S - XXXL.

DROPS design: Model nr SA-057
------------------------------------------------------------
Størrelse: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materialer: DROPS SILKE ALPACA fra Garnstudio
400-500-500-550-600-700 gr f.nr 100, natur

Eller brug:
DROPS BABYALPACA SILK fra Garnstudio
300-350-400-400-450-500 gr f.nr 0100, natur

DROPS RUNDP (40 og 80 cm) nr 4,5 - eller den p du skal bruge for at få 17 m x 22 p glatstrik på 10 x 10 cm.
------------------------------------------------------------

Kommentarer (59)
MØNSTER:
Se diag M.1 og M.2. Diag viser mønsteret set fra retsiden. Se diag for din str.
RETSTRIK (strikkes rundt på p således):
1. omg: Ret og 2. omg: Vrang.
MÅLETIPS:
Pga tyngden i garnet skal alle længdemål gøres når arb holdes op, ellers vil tøjet blive for lang når det tages på.
------------------------------------------------------------
RYG- OG FORSTYKKE:
Arb strikkes rundt på rundp. Slå 160-180-190-210-230-250 m LØST op på rundp 4,5 med Silke-Alpaca eller 2 tråde Baby Alpaca Silk. Strik 1 omg ret. Videre strikkes M.1A over alle m = 176-198-209-231-253-275 m. Videre strikkes M.1B til arb måler ca 7 cm. Nu strikkes M.1C over alle m = 144-162-171-189-207-225 m. Fortsæt i glatstrik, SAMTIDIG på 1.p tages der 4-0-5-3-5-9 m ud jævnt fordelt = 148-162-176-192-212-234 m. Sæt 1 mærketråd i beg af omg og 1 mærketråd efter 74-81-88-96-106-117 m. Når arb måler 14 cm tages der 1 m ind på hver side af hver mærketråd (= 4 indtagninger), gentag på hver 9.-9½.-10.-10½.-11.-11½.cm totalt 3 gange = 136-150-164-180-200-222 m. Tag ind ved at strikke 2 m ret sammen. Fortsæt til arb måler 37-38-39-40-41-42 cm – læs MÅLETIPS! Nu lukkes der 8 m af i hver side (4 m på hver side af hver mærketråd) = 120-134-148-164-184-206 m tilbage på p. På næste p slåes der 45-49-53-59-63-67 m op over de aflukkede m i hver side = 210-232-254-282-310-340 m. Strik 1 omg ret Samtidig med at der tages 10-12-14-2-10-20 m ind jævnt fordelt = 200-220-240-280-300-320 m. Strik 1 omg vrang. På næste omg startes der med mønster og med at tage ud/ind efter M.2 (se diag for din str). Når M.2 er strikket færdig i højden (se pil for din str) er der 90-99-108-112-120-128 m tilbage på p. Strik 1 omg ret Samtidig med at der tages 8-17-20-24-24-32 m ind jævnt fordelt = 82-82-88-88-96-96 m. Fortsæt med 1 omg vrang. Derefter strikkes der 4 omg retstrik før der lukkes af.

Denne opskrift er blevet rettet. .

Diagramtekst: Symbol 4 og 5 blev byttet om.
M.2 XL+XXL+XXXL: Ny række 19
Opdateret online: 17.04.2009

= strik 2 m i 1 m
= 2 m ret sammen
= tag 1 m løst af p, 1 m ret, løft den løse m over
= slå om mellem 2 m
= 2 m vrang sammen
= 3 m i 1 m således: 1 vrang, 1 ret og 1 vrang.
= 3 m vrang sammen
= tag 1 m løst af p

Kommentarer (59)

Skriv din kommentar her!

Gringel Ursula 09.08.2018 - 10:32:

Liebes Drops Design, ich weiß nicht , wie ich oben bei M.2 abnehmen soll. Ich glaube, ich stehe ganz schlimm auf einem Schlauch. Könnt Ihr mir bitte dabei helfen? Ich verstehe das Diagramm nur vom Muster her, aber nicht ,wann und wie viel ich abnehmen muss. Ich bitte euch mir zu helfen. Danke schon mal im voraus.

DROPS Design 09.08.2018 kl. 11:00:

Liebe Frau Gringel, es wird bei M.2 bei dem Muster abgenommen, z.B bei der 11. Reihe wird man mehr Maschen abnehmen als Umschläge (= 8 Abnahme und 4 Umschläge), dann bei der 13. Reihe stricken Sie am Anfang 2 M li zs. Bei der 15. Reihe stricken Sie am Ende im M.2 nehmen Sie auch 1 M ab, usw. (Die Zunahmen bei der 1. Reihe in M.2 nicht vergessen). Es kann eine gute Idee sein, Markierer zwischen jedem M.2 einzusetzen, so können Sie die Maschenanzahl in jedem Rapport prüfen. Viel Spaß beim stricken!

Gringel Ursula 09.08.2018 - 10:31:

Liebes Drops Design, ich weiß nicht , wie ich oben bei M.2 abnehmen soll. Ich glaube, ich stehe ganz schlimm auf einem Schlauch. Könnt Ihr mir bitte dabei helfen? Ich verstehe das Diagramm nur vom Muster her, aber nicht ,wann und wie viel ich abnehmen muss. Ich bitte euch mir zu helfen. Danke schon mal im voraus.

Shirley 15.03.2016 - 06:58:

I have knitted m.1a and m1b, I have ended up with twice the number of stitches the pattern indicates. I cannot figure out what I did wrong, please help.

DROPS Design 15.03.2016 kl. 09:30:

Dear Shirley, you should have 11 sts in each M.1A when starting M.1B, then work every lace round in M.1B as follows: (slip 1 as if to K, K1, psso) twice, *YO, K1*, repeat from *-* a total of 3 times, YO, K2 tog twice = you dec 4 sts compensated with 4 YOs, number of sts should be constant. Inserting a marker between each repeat may help to check number of sts. Happy knitting!

Noro 26.03.2015 - 14:07:

En otras palabras, lo que me lia es lo de LD. Al tejer en circular todo sería lado derecho ¿no?, no habría lado del revés ¿no?

Noro 26.03.2015 - 14:06:

Ver diagrama M.1 y M.2. Los diagramas muestran el patrón por el LD. Hace poco que comencé a leer patrones, quisiera saber, como este modelo se teje en agujas circulares, y pone que los diagramas son por el lado derecho, cuando tejo el diagrama M1B, después de tejer la primara hilera ( la de las disminuciones y lazadas), la siguiente hilera la tengo que tejer como muestra el diagrama ( que es todo del derecho) o tengo que tejerlo de otra manera.

DROPS Design 02.04.2015 kl. 20:40:

Hola Noro. Es correcto, la 2ª fila del diagrama se trabaja de derecho todos los pts.

Doris 14.03.2014 - 17:23:

Ich habe den Pullover mit der ALASKA-Wolle gestrickt, er ist super geworden. Er trägt sich angenehm und das Muster ist sehr schön. Danke für die vielen schönen Anleitungen!

Huma Mazhar 04.12.2012 - 09:33:

I am new at knitting,please help, if i want to make a small size, exactly which rows i would have to knit from diagram M.2?thanks

DROPS Design 04.12.2012 kl. 09:44:

Dear Mrs Mazhar, diagram M.2 for size S it the one at the very bottom left, you have to work the whole diagram from the bottom corner at the right side to the arrow above, ie stop 4 rows before the end of the diagram. Happy knitting!

Teresa Ann Ellis 19.08.2012 - 17:24:

Beautiful yoke! Will make this as a long-sleeved cardigan (stockinette arms, lace wrist edges), with the bottom just below the bust, very fitted.

Cherub 31.07.2012 - 23:17:

Hi in the chart it says "work 2 stitches as one" do you mean knit two together?! Thanks

DROPS Design 28.08.2012 kl. 03:49:

It is saying "work 2 sts in 1 st " - when you work 2 sts into 1 st it means you increase one stitch. Most common method is to work first in front loop and then in back loop of the same stitch.

Marie 30.05.2012 - 15:11:

Noen som kan hjelpe meg? Skjønner ikke hvordan jeg skal strikke 3 m i 1 m, slik som det står i mønstret..

DROPS Design 07.06.2012 kl. 07:36:

Prøv slik: Legg tråden foran venstre pinne, strikk den vrang (= 1 m), løft tråden tilbake til venstre pinne, strikk rett (= 2 m), løft tråden foran venstre pinne igjen og strikk vrang (= 3 m i 1 m).

Kommentere opskrift DROPS 113-16