DROPS Baby / 10 / 13

Jeannie's Joy by DROPS Design

Pyöreäkaarrokkeinen DROPS jakku ja myssy "Camelia"-langasta

DROPS design: Malli nro Z-002-by
--------------------------------------------------------

Koko:
2 v - 3/4 v - 5/6 v - 7/8 v = 86/92 - 98/104 - 110/116 - 122/128 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS Camelia:
JAKKUUN + MYSSYYN:
200-250-250-250 g nro 21, punainen
50 - 50 - 50 - 50 g nro 22, kirsikanpunainen
50 - 50 - 50 - 50 g nro 25, farkunsininen
50 - 50 - 50 - 50 g nro 34, oranssi
50 - 50 - 50 - 50 g nro 36, keltainen
50 - 50 - 50 - 50 g nro 08, luonnonvalkoinen

DROPS PYÖRÖPUIKOT ja SUKKAPUIKOT NRO 2,5 ja 3,5 tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 23 s x 30 krs sileää neuletta puikoilla nro 3,5 = 10 x 10 cm.
DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 5 (myssyyn).
DROPS Smily-napit: 6 kpl, erivärisiä.

Saat tämän mallin langat alkaen 34.20€. Lue lisää.
JOUSTINNEULE: *1 o, 1 n*, toista *-*.

MALLINEULE: Katso ruutupiirros M.1. Koko mallineule neulotaan sileänä neuleena.

AINAOIKEINNEULE tasona: Neulo kaikki kerrokset oikein.

NAPINLÄPI: Tee etureunaan tasavälein 6 napinläpeä (viimeinen napinläpi tehdään pääntien reunukseen). 1 napinläpi = päätä etureunan 5. ja 6. silmukka. Luo seuraavalla krs:lla päätettyjen silmukoiden tilalle 2 s.

NEULOMISVINKKI: Ennen kuin neulot oikean etukappaleen, merkitse vasempaan etureunaan napinläpien paikat (laske napinläpien väliset kerrokset tarkasti).

JAKKU

ETU- JA TAKAKAPPALE: Neulotaan tasona pyöröpuikolla keskeltä edestä alkaen. Luo 203-215-227-239 s (sis. 8 reunas kummassakin etureunassa) pyöröpuikolle nro 2,5 punaisella langalla. Neulo joustinneuletta seuraavasti: 1 ainaoikeinneulottu reunas, 1 o, 1 n jne., neulo lopuksi 1 n, 1 o ja 1 ainaoikeinneulottu reunas. Kun työn pituus on 4 cm, siirrä kummankin reunan reunimmaiset 8 s apulangalle (näillä silmukoilla neulotaan myöhemmin etureunat) = 187-199-211-223 s jäljellä työssä. Vaihda pyöröpuikkoon nro 3,5. Neulo sileää neuletta ja kavenna samalla 1. krs:lla tasavälein 19 s, sekä lisää kumpaankin reunaan 1 s saumanvaraksi = 170-182-194-206 s. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn pituus on 22-23-25-28 cm, neulo seuraava krs näin: neulo 39-42-45-48 s = etukappale, siirrä 8 s apulangalle kädentietä varten, neulo 76-82-88-94 s = takakappale, siirrä 8 s apulangalle kädentietä varten, neulo 39-42-45-48 s = etukappale. Laita työ odottamaan ja neulo hihat.

HIHA: Luo 48-50-52-54 s sukkapuikoille nro 2,5 punaisella langalla ja neulo 4 cm joustinneuletta. Vaihda sukkapuikkoihin nro 3,5. Jatka neulomalla sileää neuletta ja kavenna SAMALLA tasavälein 8 s = 40-42-44-46 s. Kun työn pituus on 5 cm, lisää keskelle hihan alle 2 s. Toista tällaiset lisäykset yht. 15-17-19-21 kertaa seuraavasti: Koko 2 v: Vuorotellen joka 3. ja joka 4. krs. Koot 3/4, 5/6 ja 7/8 v: Vuorotellen joka 4. ja joka 5. krs = 70-76-82-88 s. Kun hihan pituus on 23-30-32-35 cm, siirrä keskellä hihan alla olevat 8 s apulangalle = 62-68-74-80 s.

ETU- JA TAKAKAPPALE: Ota kaikki osat samalle pyöröpuikolle, hihat kädenteitä varten päätettyjen silmukoiden tilalle = 278-302-326-350 s. Neulo mallineuletta piirroksen M.1 mukaisesti, lukuun ottamatta 1 reunas kummassakin reunassa. Tee samalla kavennukset piirroksen mukaisesti. Työstä kapenee jokaisella kavennuskerroksella 23-25-27-29 s, eli työstä kavennetaan yht. 184-200-216-232 s. Kun olet tehnyt viimeisen kavennuskerroksen, työssä on jäljellä 94-102-110-118 s. Päätä kummankin reunan reunasilmukka = 92-100-108-116 s. Laita työ odottamaan ja neulo etureunat.

VASEN ETUREUNA: Ota vasemman etukappaleen apulangalla odottavat 8 s sukkapuikoille nro 2,5. Neulo joustinneuletta ja lisää samalla sivuun 1 s saumanvaraksi (lisätyllä s:lla neulotaan jatkossa ainaoikeaa) = 9 s. Kun etureuna hieman venytettynä ylettyy etukappaleen yläreunaan, päätä reunas = 8 s, siirrä nämä s:t apulangalle.

OIKEA ETUREUNA: Neulo kuten vasen etureuna, mutta tee lisäksi napinlävet (ks. selitys yllä).

VIIMEISTELY: Kiinnitä etureunat etukappaleisiin yhden reunasilmukan päästä. Silmukoi kainaloiden apulangoilla odottavat s:t yhteen.

PÄÄNTIEN REUNUS: Ota etureunojen s:t ja etu- ja takakappaleen s:t samalle puikolle = 108-116-124-132 s. Vaihda sukkapuikkoihin nro 2,5. Neulo joustinneuletta ja kavenna samalla 1. krs:lla tasavälein 18-20-26-30 s = 90-96-98-102 s. Samanaikaisesti kun olet neulonut 2 krs, tee oikeaan etureunaan 1 napinläpi muiden yläpuolelle. Päätä s:t joustinneuletta neuloen, kun reunuksen korkeus on 2,5 cm. Kiinnitä napit.
________________________________________

MYSSY

Koko: 2/3 - 4/5 - 6/8 v

Pään ympärys: 46 - 48 - 50 cm.

NEULETIHEYS: 23 s x 30 krs sileää neuletta puikoilla nro 3,5 = 10 x 10 cm.

JOUSTINNEULE: *1 o, 1 n*, toista *-*.

MALLINEULE: Katso ruutupiirros M.2. Koko mallineule neulotaan sileänä neuleena.

MYSSY: Luo 96-104-112 s sukkapuikoille nro 2,5 punaisella langalla. Neulo 2 krs joustinneuletta. Neulo sitten 1 krs joustinneuletta kirsikanpunaisella langalla ja 1 krs joustinneuletta luonnonvalkoisella langalla. Vaihda takaisin punaiseen lankaan ja jatka joustinneuletta, kunnes työn pituus on 2,5 cm. Vaihda sukkapuikkoihin nro 3,5 ja neulo mallineuletta piirroksen M.2 mukaisesti. Kun olet neulonut piirroksen loppuun, jatka neulomista punaisella langalla. Päätä s:t, kun työn pituus on 13-14-15 cm.

YLÄOSA: Virkkaa neliö ja kiinnitä sitten neliö myssyn yläreunaan. Neliö virkataan koukulla nro 5 ja seuraavalla väriyhdistelmällä: 2-kertainen kirsikanpunainen + 1-kertainen punainen.
Virkkaa 6 kjs ja sulje nämä renkaaksi 1 ps:lla. 1. krs: Virkkaa 8 ks renkaaseen. 2. krs: Virkkaa 1 kjs, *3 ks seuraavaan ks:aan (= kulma), 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* yht. 3 kertaa. Virkkaa lopuksi 3 ks viimeiseen ks:aan ja 1 ps krs:n ensimmäiseen kjs:aan. 3. krs (ja kaikki muut krs:t): Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan, virkkaa kuitenkin 3 ks jokaisen kulman ks:aan (eli jokaisella krs:lla lisätään 8 ks). Jatka virkkaamista tähän tapaan, kunnes neliön leveys on 12-13-14 cm.

VIIMEISTELY: Kiinnitä virkattu neliö myssyn yläreunaan siten, että n. 1 cm neliöstä jää reunan ulkopuolelle. Virkkaa lopuksi reunus yläreunan ympäri koukulla nro 5 ja kolminkertaisella langalla (2-kertainen kirsikanpunainen + 1-kertainen punainen) seuraavasti: Virkkaa reunimmaiseen ks-kerrokseen 1 krs rapuvirkkausta (eli virkkaa ks:ita vasemmalta oikealle). Tee 2 pientä tiheää tupsua punaisesta langasta. Virkkaa sitten kolminkertaisella langalla (samoilla väreillä kuin aiemmin) 2 kpl n. 25 cm pituista kjs-ketjua. Kiinnitä 1 tupsu kumpaankin nauhaan ja kiinnitä nauhan toinen pää myssyn päälaelle.

Piirros

= punainen
= oranssi
= farkunsininen
= keltainen
= luonnonvalkoinen
= kirsikanpunainen
= 2 s oikein yhteen

Kommentit (0)

Tähän ohjeeseen ei löydy kommentteja. Näppäile kommentti!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Baby 10-13