DROPS / 112 / 22

Biancaneve by DROPS Design

DROPS poncho i ”Vienna” eller " Melody". Str S-XXXL.

DROPS design: Model nr O-283
--------------------------------------------------------
Størrelse: S/M – L/XL – XXL/XXXL
Materialer: DROPS VIENNA fra Garnstudio
350-400-400 gr f.nr 21, natur
og brug: DROPS SILKE ALPACA
100 gr i alle str f.nr 100, natur

Eller brug:
DROPS MELODY fra Garnstudio
250-300-300 gr f.nr 01, natur
og brug: DROPS NEPAL fra Garnstudio
100 gr i alle str f.nr 100, natur

DROPS RUNDP NR 8 (80 cm) - eller den p du skal bruge for at få 11 m x 13 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS HÆKLENÅL NR 5 - til kant.
--------------------------------------------------------

Kommentarer (55)
DROPS Silke Alpaca DROPS Silke Alpaca
80% Uld, 20% Silke
1. omg ret og 2. omg vrang.
UDTAGNINGSTIPS:
Der tages ud på hver side af hver mærketråd således, begynd 1 m før mærketråden: Slå om, 2 m ret (mærketråden sidder imellem disse m), slå om. På næste p strikkes omslaget ret eller vrang.
--------------------------------------------------------

PONCHO:
Arb strikkes på rundp fra halsen og ned, først frem og tilbage på p, derefter sættes arb sammen og der strikkes rundt.
Slå 56-64-72 m op på rundp 8 med Vienna eller Melody. Strik 2 p ret. Sæt 4 mærketråde i arb, 1.mærketråd efter 6-7-8 m, 2.mærketråd efter 22-25-28 m, 3.mærketråd efter 34-39-44 m, 4.mærketråd efter 50-57-64 m. Strik glatstrik med 4 m retstrik i hver side, SAMTIDIG tages der 1 m ud på hver side af hver mærketråd på hver 2.p totalt 39-41-43 gange – læs UDTAGNINGSTIPS = 368-392-416 m. SAMTIDIG når arb måler 16 cm sættes det sammen på p og der strikkes rundt. Strik 4 p retstrik over de 8 m der hvor arb er sat sammen (4 m fra beg og slutningen af p = midt foran) de resterende m fortsætter som før, derefter strikkes der glatstrik over alle m – husk udtagningerne. Når alle udtagninger er færdige strikkes der 2 p ret over alle m, luk af.

HÆKLEKANT:
Nederst rundt om aflukningskanten hækles der en kant på nål 5 med Silke Alpaca eller Nepal således: * 1 fm, 4 lm, 1 st i den 1.lm som blev hæklet, spring over ca 1 cm *, gentag fra *-* og slut af med 1 km i fm i beg af omg. hækl på samme måde rundt om opslåningskanten og ned i slidsen på halsen.

Denne opskrift er blevet rettet. .

UDTAGNINGSTIPS: På næste pind strikkes omslaget ret fra retsiden eller vrang fra vrangen.
Opdateret online: 15.09.2016