DROPS / 112 / 22

Biancaneve by DROPS Design

DROPS poncho i ”Vienna” eller " Melody". Str S-XXXL.

DROPS design: Model nr O-283
--------------------------------------------------------
Størrelse: S/M – L/XL – XXL/XXXL
Materialer: DROPS VIENNA fra Garnstudio
350-400-400 gr f.nr 21, natur
og brug: DROPS SILKE ALPACA
100 gr i alle str f.nr 100, natur

Eller brug:
DROPS MELODY fra Garnstudio
250-300-300 gr f.nr 01, natur
og brug: DROPS NEPAL fra Garnstudio
100 gr i alle str f.nr 100, natur

DROPS RUNDP NR 8 (80 cm) - eller den p du skal bruge for at få 11 m x 13 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS HÆKLENÅL NR 5 - til kant.
--------------------------------------------------------

DROPS Silke Alpaca DROPS Silke Alpaca
80% Uld, 20% Silke
1. omg ret og 2. omg vrang.
UDTAGNINGSTIPS:
Der tages ud på hver side af hver mærketråd således, begynd 1 m før mærketråden: Slå om, 2 m ret (mærketråden sidder imellem disse m), slå om. På næste p strikkes omslaget ret eller vrang.
--------------------------------------------------------

PONCHO:
Arb strikkes på rundp fra halsen og ned, først frem og tilbage på p, derefter sættes arb sammen og der strikkes rundt.
Slå 56-64-72 m op på rundp 8 med Vienna eller Melody. Strik 2 p ret. Sæt 4 mærketråde i arb, 1.mærketråd efter 6-7-8 m, 2.mærketråd efter 22-25-28 m, 3.mærketråd efter 34-39-44 m, 4.mærketråd efter 50-57-64 m. Strik glatstrik med 4 m retstrik i hver side, SAMTIDIG tages der 1 m ud på hver side af hver mærketråd på hver 2.p totalt 39-41-43 gange – læs UDTAGNINGSTIPS = 368-392-416 m. SAMTIDIG når arb måler 16 cm sættes det sammen på p og der strikkes rundt. Strik 4 p retstrik over de 8 m der hvor arb er sat sammen (4 m fra beg og slutningen af p = midt foran) de resterende m fortsætter som før, derefter strikkes der glatstrik over alle m – husk udtagningerne. Når alle udtagninger er færdige strikkes der 2 p ret over alle m, luk af.

HÆKLEKANT:
Nederst rundt om aflukningskanten hækles der en kant på nål 5 med Silke Alpaca eller Nepal således: * 1 fm, 4 lm, 1 st i den 1.lm som blev hæklet, spring over ca 1 cm *, gentag fra *-* og slut af med 1 km i fm i beg af omg. hækl på samme måde rundt om opslåningskanten og ned i slidsen på halsen.

Denne opskrift er blevet rettet. .

UDTAGNINGSTIPS: På næste pind strikkes omslaget ret fra retsiden eller vrang fra vrangen.
Opdateret online: 15.09.2016

Veronika 30.04.2017 - 19:47:

A magyar fordítás nem pontos!!! Die Übersetzung ist auf Ungarisch sehr schrecklich. Man kann nicht genau verstanden. Lg.

DROPS Design 07.05.2017 kl. 12:51:

Kedves Veronika, köszönjük üzenetét. Újra átnéztem a fordítást, és egy kisebb hibát találtam ott pontosítottam a szöveget. Ha elakad a poncsó kötésével és konkrét kérdése van, arra is kaphat választ, de segítséget kaphat akár magyarul is, a Facebook Magyar DROPS csoportjában is. További sikeres kézimunkázást!

Zwahlen Anne-Sophie 08.06.2016 - 19:46:

Bonsoir J'adore vos modèles je n'en suis pas à mon premier mais avec celui ci je sèche 😁😁 J'en suis encore au début donc dans les 16 premiers centimètres mais je ne vois pas comment va se former l'encolure ???? Du moment où je vais tricoter en rond il n'y aura pas cette encolure ????? Pouvez vous s'il vous plaît éclairer ma lanterne ? Merci d'avance Belle soirée

DROPS Design 09.06.2016 kl. 08:43:

Bonjour Mme Zwahlen, les 4 m point mousse de chaque côté des 16 premiers cm forment les bordures de la fente d'encolure. Quand vous continuez en rond, tricotez ces 8 m au point mousse pour la base de la fente d'encolure et continuez ensuite en jersey. Bon tricot!

Anette 14.03.2016 - 19:15:

Kan man bruge Drops Brushed Alpaca Silk i stedet for Drops Melody? Hvor mange ngl. D.... Silk skal man bruge i stedet for 300 gram XXL/XXXL D... Melody? Med venlig hilsen Anette

DROPS Design 15.03.2016 kl. 15:48:

Hej Anette. Ja, du kan erstatte med dobbelt traad Brushed. Se her hvordan du beregner hvor meget du skal bruge.

Valery 06.03.2016 - 21:20:

Bonjour, je veux etre certaine de bien faire mon tricot. Jai maintenant 16cm de hauteur. Je dois joindre en rond. Jai besoin dexplications pour la suite. Merci a vous. Vous etes dune aide precieuse.

DROPS Design 07.03.2016 kl. 10:33:

Bonjour Valery, quand vous commencez à tricoter en rond, tricotez le 1er tour sur l'endroit, avec les 8 m du milieu devant (= les 4 premières et les 4 dernières m du tour qui étaient auparavant les 4 premières et les 4 dernières m du rang) au point mousse - voir ci-dessous. En même temps, continuez les augmentations aux marqueurs comme avant. Bon tricot!

Catherine Alspach 02.03.2016 - 15:17:

Thank you! I understand now. Catherine

Catherine Alspach 02.03.2016 - 03:02:

Sorry to bother you again, but the pattern specifically says to increase on both sides of all markers. You do not say to do this, just to do the YO before each marker. Which is correct? Catherine

DROPS Design 02.03.2016 kl. 09:08:

Dear Mrs Alspach, it says to inc on each side of all markers, working YO, K2 (marker is between these 2 sts), YO at each marker you will inc before and after each marker. Happy knitting!

Catherine Alspach 01.03.2016 - 22:31:

Thank you for your reply to my earlier question. However, on the pattern it says to Yo, K, Yo on return row. Are you saying to skip that and do ST ST instead? Also, I do not see anywhere on the pattern that I first increase every other row then every 4th row. When in the pattern do I start increasing every 4th row? Thank you- Catherine

DROPS Design 02.03.2016 kl. 09:06:

Dear Mrs Alspach, oops my mistake, you will inc every other row (1 row with inc, 1 row without inc) a total of 39-41-43 times - and work the inc in st st (ie K yo when working in the round, but P yos when working back and forth at the beg). Happy knitting!

Catherine Alspach 29.02.2016 - 17:55:

You say to increase with a yarn over (1 YO, K2) then (1 YO, K, YO) on return row. This to me is confusing because you say to do the yarn overs on every other row. Also, do you do the yarn overs on the knit row or purl row? I keep getting holes in the design.

DROPS Design 01.03.2016 kl. 08:47:

Dear Mrs Alspach, you inc first every other row (= every 2nd row) then every 4th row, ie *you work 1 row with inc (YO, K2, YO), on next row work the YO's in st st (= P from WS, K from RS)* repeat these 2 rows as many times as stated for your size. Happy knitting!

Valery 25.01.2016 - 02:29:

Bonjour, J'adore vos modèles, mais je me rends compte que j'ai souvent de la difficulté à les comprendre. Je viens de faire les deux premiers rangs à l'endroit. Je suis a mettre les marqueurs. Afin de mettre les marqueurs, dois-je continuer à tricoter en aller-retours àl'endroit? Quand s'est écrit Continuer en jersey avec 4m au point mousse de chaque côté, qu'est-ce que cela signifie? Merci beaucoup

DROPS Design 25.01.2016 kl. 13:54:

Bonjour Valéry, vous continuez ensuite en rangs (= allers et retours) avec 4 m point mousse (= à l'endroit tous les rangs) au début et à la fin de chaque rang, et en jersey sur les autres mailles, en même temps, vous augmentez à chacun des 4 marqueurs comme indiqué, soit 2 m à chaque marqueur (= 8 augm par rang d'augm). Mais à 16 cm de hauteur totale, vous continuez en rond (tricotez 4 tours au point mousse sur les 8 m au niveau de l'encolure devant). Bon tricot!

H.Hilgendorf 11.08.2015 - 23:04:

Hallo, wurde mir gerne den Poncho stricken da es aber das Garn Vienna nicht gibt ,wurde ich gerne auf die Garnalternative Brushed Alpaca Silk ausweichen.Nun meine Frage dazu wie viel Garn benötige ich dafür in Größe XXL und nehme ich die selbe Nadelstärke also Nr. 8 wie in der Anleitung?

DROPS Design 01.09.2015 kl. 23:04:

Vienna gehörte in Garngruppe D, während Brushed Alpaca Silk in C gehört, es ist also etwas dünner, daher ist die Maschenprobe nicht so einfach zu erhalten oder das Gestrick wird sehr locker. Sie können aber Gruppe D mit 3 Fäden der Gruppe A ersetzen, hier würde sich Kid-Silk anbieten, um einen Flauschcharakter zu bekommen. Die benötigte Lauflänge sind 760 m, das müssen Sie, sofern Sie 3 Fäden Kid-Silk nehmen, mit 3 multiplizieren, also 2280 Meter, das enspricht 12 Knäueln Kid-Silk (2280 m durch 200 m Lauflänge pro Knäuel Kid-Silk). Beachten Sie, dass Sie die Maschenprobe einhalten müssen.

Kommentere opskrift DROPS 112-22