DROPS / 111 / 28

Pink Rum by DROPS Design

DROPS Jakke strikket sidelæns i retstrik i 1 tråd ”Ice” eller 2 tråde "Paris". Str S - XXXL.

Tags: jakker, sidelæns,

DROPS design: Model nr TT-035
--------------------------------------------------------
JAKKE:
Størrelse: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materialer: DROPS ICE fra Garnstudio
800-850-950-1050-1150-1250 gr f.nr 13, lys rosa

Eller brug:
DROPS PARIS fra Garnstudio
1000-1050-1200-1300-1400-1500 gr f.nr 58, støvet rosa

DROPS RUNDP NR 8 (80 cm) - eller den p du skal bruge for at få 11 m x 23 p retstrik på 10 x 10 cm.
SILKEBÅND – ca 2 m lang.
--------------------------------------------------------

Der strikkes vendinger således:
* Strik fra nederkanten over alle m op til halsen, vend arb og strik tilbage. På næste p strikkes der fra nederkanten til 1.mærketråd, vend arb og strik tilbage – læs STRIKKETIPS. Fortsæt:
- til 2.mærketråd, vend arb og strik tilbage,
- til 3.mærketråd, vend arb og strik tilbage,
- over alle m, vend arb og strik tilbage.
* Gentag fra *-*. 10 p nederst = 4 p øverst.
STRIKKETIPS:
Vendingerne strikkes således: strik de 2 sidste m før mærketråden ret sammen, vend og strik tilbage. Når der strikkes over mærketråden næste gang laves der omslag over vendingen, på næste p strikkes omslaget drejet ret.
--------------------------------------------------------

Arb strikkes sidelæns fra nederkanten og op til halsen. Start midt foran på venstre forstk, derefter strikkes ærmet, rygstk, det andet ærme, og til sidst højre forstk.

VENSTRE FORSTK:
Slå 60-62-64-66-68-70 m løst op på rundp 8 med 1 tråd Ice eller 2 tråde Paris. Hele jakken strikkes i retstrik, dvs at der strikkes ret på hver p. Sæt 3 mærketråde (regnet fra nederkanten og op mod halsen) i arb således:
1.mærketråd = efter 38-39-40-41-42-43 m.
2.mærketråd = efter 45-47-48-50-51-53 m.
3.mærketråd = efter 57-59-61-63-65-67 m.
Mærketrådene skal sidde på samme sted til færdig arb, så alle vendinger kommer på lige linier. 1.p = retsiden (fra nederkanten op til halsen). Strik ca 3 cm over alle masker = forkant (slut af med 1 p fra vrangen). Strik videre med VENDINGER – se forkl over! SAMTIDIG tages der 1 m ud i næst yderste m mod halsen i slutningen af de 2 næste p fra retsiden som går helt op i halsen = 62-64-66-68-70-72 m. Fortsæt i retstrik og vendinger til arb måler 25-27-29-32-35-38 cm fra opslåningskanten – mål mellem 1. og 2. mærketråd. Sæt 1 mærketråd (= midt i siden). Sæt de nederste 38-39-40-41-42-43 m på en tråd (m skal senere bruges til rygstk). Fortsæt med ærme.

VENSTRE ÆRME:
= 24-25-26-27-28-29 m på p. Slå 25-24-23-22-21-20 nye m løst op yderst på p over m som blev sat på en tråd = 49-49-49-49-49-49 m. 1.mærketråd sidder mellem de nye m til ærmer og m fra bærestk. Strik VENDINGER – se forkl over! Fortsæt således til arb måler 35-37-39-41-43-45 cm, målt mellem 1. og 2. mærketråd. Luk løst af de nederste 25-24-23-22-21-20 m = 24-25-26-27-28-29 m tilbage på p.

RYGSTK:
Sæt de 38-39-40-41-42-43 m fra tråden tilbage på p = 62-64-66-68-70-72 m. Strik videre med vendinger. Fortsæt til arb måler 44-48-52-58-64-70 cm fra mærketråden i siden (målt mellem 1.og 2. mærketråd. Sæt de nederste 38-39-40-41-42-43 m på en tråd (m skal senere bruges til forstk). Fortsæt med ærme.

HØJRE ÆRME:
Strik som venstre ærme.

HØJRE FORSTK:
Sæt de 38-39-40-41-42-43 m fra tråden tilbage på p = 62-64-66-68-70-72 m. Fortsæt med vendinger som på rygstk. Når der er 3 p tilbage som går helt op i halsen før det er strikket lige mange pinde på højre forstk som på venstre forstk (undtagen forkanten), strikkes de 2 næst yderste m mod halsen ret sammen på de 2 næste p fra retsiden = 60-62-64-66-68-70 m. Strik 3 cm over alle m (= forkant). Luk af.

MONTERING:
Sy sømmen under ærmerne yderst i kanten med små pæne sting. Træk et silkebånd op og ned i vendingerne øverst i halsen og bind en sløjfe midt foran.

Yvon Janssen 25.07.2014 - 11:28:

Ik kan/wil ook niet met een rondbreinaald breien,kan ik dit patroon ook met twee naalden breien?

DROPS Design 25.07.2014 kl. 11:36:

Hoi Yvon. Ja, dit patroon wordt heen en weer gebreid op de rondbreinaald vanwege het grote aantal st. Maar kan je alle st passen op een rechte naald, dan kan je het patroon ook breien op de rechte naald. Veel breiplezier.

Charlotte Aagaard 21.03.2012 - 16:09:

Hej. Jeg kan se den kun er 56 cm lang ifølge diagrammet. Men den ser ud til at være mindst 70-75 cm på billedet?

DROPS Design 27.03.2012 kl. 20:38:

Mönstret er korrekt. Str. S bliver ca. 56 cm lang og XXXL ca. 65 cm. Du maa regne med at modellen traekker lidt ned pga vaegten af garnet.

Drops Design 02.09.2009 - 16:51:

Yes it means that on following 2 rows that are full rows and worked towards the neckline you increase 1 st in the penultimate st. Method is optional. On our tutorial videos we show different ways of inc 1 st.

Amy 02.09.2009 - 16:32:

I'm having the same problem as Ghazaleh, but I don't see an answer. Does it mean the penultimate stitch from the neckline M1? And which method?

Ghazaleh 29.06.2009 - 09:25:

Hi I have a problem. In this pattern you say:"AT THE SAME TIME inc 1 st in the last but one st from neckline at the end of the next 2 rows worked all the way to neckline = 62-64-66-68-70-72 sts." I can't understan it. please explain this section. Thanks. Best regard,Ghazaleh

Linda 29.05.2009 - 17:15:

Soo cute

Drops Design France 30.01.2009 - 10:15:

Vanessa, la veste se tricote en allers retours sur aiguille circulaire pour avoir assez de place pour loger toutes les mailles et rendre le tricot plus confortable, mais vous pouvez tout à fait le tricoter sur des aiguilles droites si vous le préférez. La veste se tricote dans le sens de la longueur, comme certaines brassières bébé d'autrefois.

Vanessa 30.01.2009 - 09:55:

Bonjour,j'adore ce modèle,mais malheureusement,vous le proposez à tricoter qu'avec des aiguilles circulaires.J'aurai bien aimé des explications avec deux aiguilles normales,et tricoter "façon brassière bébé",de droite à gauche...Mais je vous félicite pour le site que vous nous proposez!!

Drops Design France 19.01.2009 - 09:18:

Angelique, pour la taille L il faut 950 g en Drops Ice, donc 950 /50 = 19 pelotes

Regina 18.01.2009 - 19:16:

Den här vill jag sticka. Den här vill jag ha. Håller med Åsa om Odd-Molly stuket, men den här vill jag hellre ha (och priset blir mycket bättre...).

Kommentere opskrift DROPS 111-28