DROPS / 112 / 29

Traffic by DROPS Design

DROPS jakke med mønsterstrik og raglan i ”Classic Alpaca” eller "Puna". Str S - XXXL.

Tags: hætte, jakker, raglan,

DROPS design: Model nr AC-003
--------------------------------------------------------
Størrelse: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materialer: DROPS CLASSIC ALPACA fra Garnstudio
800-900-1000-1100-1200-1300 gr f.nr 100, natur

eller brug:
DROPS PUNA fra Garnstudio
700-750-850-900-1000-1100 gr f.nr 01, natur

DROPS STRØMPEP OG RUNDP (80 cm) nr 4 - eller den p du skal bruge for at få 23 m x 28 p mønsterstrik på 10 x 10 cm.
DROPS TRÆKNAP BRÆNDT NR 511: 6-6-7-7-7-7 stk.
--------------------------------------------------------

MØNSTERSTRIK: Se diag M.1.

1 KNAPHUL = luk 4. m af fra midt foran og slå 1 ny m op over den aflukkede på næste p. Luk af til knaphul når arb måler:
STR S: 12, 21, 30, 40, 50 og 60 cm.
STR M: 12, 22, 32, 42, 52 og 62 cm.
STR L: 10, 19, 28, 37, 46, 55 og 64 cm.
STR XL: 10, 20, 30, 39, 48, 57 og 66 cm.
STR XXL: 10, 20, 30, 40, 50, 59 og 68 cm.
STR XXXL: 10, 20, 30, 40, 50, 60 og 70 cm.

RAGLAN: Hvis strikkefastheden ikke stemmer i højden og der strikkes for stramt vil raglanindtagningen blive for kort og ærmegabet for lille. Dette kan justeres ved at strikke 1 ekstra p uden indtagning med jævne mellemrum mellem indtagningerne.

INDTAGNINGSTIPS (gælder raglan):
Tag ind således fra retsiden:
Start 2 m før mærketråden: 2 m ret sm, mærketråd, tag 1 m løst af p som om den skulle strikkes ret, 1 ret, løft den løse m over.
Tag ind således fra vrangen:
Start 2 m før mærketråden: 2 m drejet vrang sammen (dvs strik i den bagerste del af m i stedet for i den forreste), mærketråd, 2 m vrang sm.
--------------------------------------------------------

RYG- OG FORSTYKKE:
Arb strikkes frem og tilbage på rundp fra midt foran. Slå 217-241-257-281-305-337 m op (inkl 8 forkantm i hver side) på rundp 4 med Classic Alpaca eller Puna. Strik 1 p vrang fra vrangen. Næste p strikkes således – fra retsiden: 8 m retstrik (forkant), * Rib 1r/3vr *, gentag fra *-* over de næste 200-224-240-264-288-320 m, slut af med 1 ret og 8 m retstrik (= forkant). RETSTRIK – se forkl over! Når arb måler 10 cm strikkes der således - fra retsiden: 8 m retstrik, M.1 over de næste 200-224-240-264-288-320 m og slut af med 1 m ret og 8 m retstrik. OBS: 1 m ret fra M.1 skal komme lige over 1 m ret fra Ribben. Fortsæt med dette mønster. Husk at lukke af til KNAPHUL – se forkl over! HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Sæt 2 mærketråde i arb, efter 58-64-68-74-80-88 m ind fra højre side og 59-65-69-75-81-89 m ind fra venstre side (Rygstk = 100-112-120-132-144-160 m). Når arb måler 52-53-54-55-56-57 cm lukkes der 8 m af i hver side til ærmegab (dvs 4 m på hver side af begge mærketråde) = 201-225-241-265-289-321 m. Læg arb til side.

ÆRME:
Arb strikkes rundt på Strømpep. Slå 52-56-56-60-60-64 m op på Strømpep 4 med Classic Alpaca eller Puna. Strik Rib 1 r/3 vr. Når arb måler 6 cm fortsættes der efter M.1. OBS: 1 m ret fra M.1 skal komme lige over 1 m ret fra Ribben. Sæt 1 mærketråd midt under ærmet (efter 3 vr). Når arb måler 8 cm tages der 1 m ud på hver side af mærketråden på hver 3½.-3½.-3.-2½.-2.-2.cm totalt 12-12-14-14-18-18 gange = 76-80-84-88-96-100 m. De nye m strikkes løbende ind i M.1. Når arb måler 51-51-51-50-50-50 cm - OBS! Kortere mål i de større str pga bredere skuldervidde, lukkes der 4 m af på hver side af mærketråden = 68-72-76-80-88-92 m. Læg ærmet til side. Strik et ærme til.

BÆRESTK:
Sæt ærmerne ind på samme rundp som ryg- og forstykke hvor der er lukket af til ærmegab = 337-369-393-425-465-505 m. Sæt 1 mærketråd i hver overgang mellem ryg- og forstk og ærmer = 4 mærketråde. Fortsæt med M.1 Samtidig med at der tages ind til RAGLAN – se forkl over! OBS! De 2 første indtagninger gøres bare på ryg- og forstykke, ikke på ærmerne. Tag ind på hver 2.p: 17-17-19-19-19-19 gange og på hver p: 10-12-12-14-18-20 gange. OBS! På de p der ikke tages ind strikkes 1 m på hver side af mærketrådene ret fra retsiden. SAMTIDIG når arb måler 61-63-65-67-69-71 cm sættes 7-11-13-17-19-25 m i hver side på 1 tråd mod midt foran. Luk derefter af til hals i hver side i beg af hver p således: 2 m 8 gange. Efter alle indtagninger er der 83-91-95-103-107-119 m på p.

HÆTTE:
Strik 20-24-26-30-32-38 m op fra hver forstk (inkl m på trådene) fra retsiden på p rundp 4 = 123-139-147-163-171-195 m.
Strik 1 p ret fra vrangen samtidig med at der tages 14-26-34-46-54-74 m ind jævnt fordelt = 109-113-113-117-117-121 m. Fortsæt således fra retsiden: 8 m retstrik, M.1 over de næste 92-96-96-100-100-104 m, slut af med 1 m ret og 8 m retstrik. Luk af når hætten måler 36-36-37-37-38-38 cm.

MONTERING: Sy åbningerne under ærmerne. Sy knapperne i. Læg hætten dobbelt og sy sammen øverst fra retsiden.

Diagram

= ret fra retsiden, vrang fra vrangen
= ret fra vrangen, vrang fra retsiden

Henrion Sandra 17.12.2018 - 15:14:

Bonjour qqn pourrait me le traduire en français ? Les traductions automatiques ne sont pas top. Merci

DROPS Design 18.12.2018 kl. 09:08:

Bonjour Mme Henrion, tous nos modèles sont traduits en français, cliquez sur le menu déroulant sous la photo pour modifier la langue affichée et choisissez "français". Bon tricot!

Agnola 05.08.2018 - 21:14:

Comment imprimer ce modèle ? Merci d'avance cordialement

DROPS Design 06.08.2018 kl. 09:55:

Bonjour Mme Agnola, cliquez sur l'icône de l'imprimante/Explications pour lancer l'impression. Bon tricot!

Eleonora 10.02.2018 - 08:38:

Buongiorno, sto lavorando questo bel modello, ma arrivata alle diminuizioni dello sprone non riesco a capire la NOTA: Sui f senza diminuzioni diminuire 1 m a ogni lato del segnapunti dal diritto del lavoro. Ma sto già facendo le dimunuizioni indicate: Diminuire a f alterni 17-17-19-19-19-19 e mi capitano già sul dritto. Se poteste aiutarmi, grazie

Sabine 20.05.2017 - 14:42:

Ik snap patroon M.1miet helemaal. Als ik naar het vest kijk zie ik gewoon 1 recht 1 averechts, maar als ik naar het patroon kijk zie ik 1 naald 1 r 1 av (ik neem aan dat de naald terug er niet op staat, en dan de 3e naald alleen av. Als ik dat patroon volg ziet het er niet zoals op het plaatje uit. Ik ben vrij gevorderd met breien maar dit snap ik niet echt.

DROPS Design 22.05.2017 kl. 16:05:

Hallo Sabine, Zowel de heengaande als de teruggaande naalden van M.1. zijn aangegeven. Het patroon is eigenlijk een variant op een boordsteek, maar dan wat volumineuzer. Misschien helpt het even een proeflapje van M.1 te maken, dan kun je alvast kijken hoe het wordt.

Anis 30.05.2009 - 09:48:

Great & beautiful!!!

Drops Design France 09.02.2009 - 10:28:

On met en attente les 11 m de chaque côté pour l'encolure puis on forme l'encolure en rabattant de chaque côté 16 mailles en tout, en même temps, on continue à tricoter les autres mailles tout autour de l'encolure, ensuite seulement on fait la capuche en relevant les mailles sur les bordures devant.

Super.mam 07.02.2009 - 20:43:

Je suis rendu à l'étape de l'encolure avant de faire la capuche. Et je ne comprend pas ou exactement je dois mettre en attente le 11 mailles. et pourquoi je dois faire un encolure et reprendre des mailles pour la capuche plus tot que de monté la capuche en meme temps sans reprendre des mailles.

Benne 17.01.2009 - 02:19:

This is classic, beautiful!

T M Hoekstra 15.01.2009 - 14:23:

Wat jammer dat het patroon nog niet beschikbaar is in het Nederlands. Ik vind dit precies een vest voor mezelf.

Nanaea 14.01.2009 - 10:54:

Die Jacke sieht wirklich super aus und duerfte nicht sehr schwer zum Stricken sein.

Kommentere opskrift DROPS 112-29