DROPS Baby / 10 / 7

Beach Baby by DROPS Design

DROPS hue og kjole uden ærmer i "Safran".

Størrelse:
6/9 mdr - 1 år - 2 år - 3/4 år
Tilsv i cm:
62/68 - 74/80 - 86/92 - 98/104
Materialer: DROPS Safran fra Garnstudio
150-150-200-200 gr f.nr 17, hvid.

DROPS Rundp og Ærmep nr 3.
DROPS Hvide knapper, feks hare: 4 stk.

Kommentarer (106)

Garnet til denne opskrift koster fra 29.85kr. Læs mere.
Strikkefasthed: 24 m x 32 p = 10 x 10 cm på p 3 og glatstrik. Husk pindenr er kun vejledende!
Retstrik (frem og tilb): 1.p: Ret, 2.p: Ret.

Mønster: Se diagram - M.1, M.2 og M.3. Mønsteret i diagrammerne ses fra retsiden.

Knaphul: Der lukkes af til knaphul på højre stolpe. 1 knaphul = luk 3. stolpem fra kanten og lav et omslag over den aflukkede m på næste p, på næste p derefter strikkes denne m drejet ret (dette for at ikke hullet skal blive for stort). Knaphullerne starter først på bærestk.
Der lukkes af til knaphul når arb måler:
Str 6/9 mdr: 22, 25, 28 og 31 cm. Str 1 år: 31, 34,5, 38 og 41 cm.
Str 2 år: 33, 37, 40,5 og 44 cm Str 3/4 år: 35, 39,5, 44 og 48 cm.
Lukketips (gælder ærmegab og hals): Alle aflukninger sker fra retsiden.
Luk således før 4 retstrikm: 2 r sammen.
Luk således efter 4 retstrikm: Tag 1 m løs af, 1 r, løft den løse m over.

Kjole: Kjolen strikkes frem og tilbage på rundp fra midt foran.
Slå 189-199-209-219 m op (inkl 4 stolpem i hver side mod midt foran) på p 3 med hvid. Strik M.1, derefter fortsættes der med M.2, men stolpem i hver side strikkes i retstrik. Husk på strikkefastheden! Når arb måler 22-31-33-35 cm strikkes M.3 - samtidig på 1.p tages der 79-69-65-61 m ind jævnt fordelt på p (NB: tag ikke ind over de 4 stolpem mod midt foran) = 110-130-144-158 m. Efter M.3 strikkes der glatstrik til færdig mål (stolpem i retstrik) - Husk knaphul på højre stolpe - se forkl over. Når arb måler 25-34-37-40 cm sættes der 2 mærketråde i arb - sæt 1 tråd efter 28-33-37-40 m ind på hver side af arb = 54-64-70-78 m mellem trådene = rygstk. Fortsæt med 4 p retstrik over 6 m på hver side af begge mærketråde = 12 m retstrik i hver side. På de næste p lukkes de 4 midterste af disse 12 m retstrik af til ærmegab. Hver del strikkes færdig for sig.

Venstre forstk: = 26-31-35-38 m. Fortsæt i glatstrik med 4 m retstrik mod midt foran og 4 m retstrik mod ærmegabet. Samtidig lukkes der 1 m af til ærmegab på hver 2.p - se Lukketips: ialt 2-2-2-2 gange = 24-29-33-36 m. Fortsæt med 4 m retstrik langs ærmegabet til færdig mål. Når arb måler 31-41-44-48 cm strikkes der 4 p retstrik over 12-13-14-15 m mod midt foran. På næste p lukkes 8-9-10-11 m mod midt foran af til hals. Videre strikkes 4 m retstrik mod midt foran - samtidig lukkes der 1 m af til hals på hver 2.p - se Lukketips: ialt 4 gange = 12-16-19-21 m tilbage på skulderen. Luk af når arb måler 37-47-51-55 cm.

Højre forstk: Strikkes som venstre men modsat. Husk knaphul opover stolpen!

Rygstk: = 50-60-66-74 m. Luk derefter af til ærmegab i hver side som på forstk = 46-56-62-70 m. Når arb måler 35-45-49-53 cm strikkes der 4 p retstrik over de midterste 30-32-32-36 m. På næste p lukkes de midterste 22-24-24-28 m af til hals = 12-16-19-21 m tilbage på hver skulder. Fortsæt med glatstrik med 4 m retstrik i hver side til arb måler 37-47-51-55 cm, luk af.

Montering: Sy skuldersømmene og sy knapperne i.

HUE
Størrelse: 6/12 mdr - 2/4 år.

Passer hovedmål: 42 - 46 cm.

Hue: Slå 90-100 m op på en lille rundp nr 3. Strik 4 p retstrik, fortsæt med M.2 opover.Strik M.2 ialt 5-6 gange i højden. Nu sættes der 1 mærketråd i den første m i hver rapport i diagrammet = 9-10 mærketråde. Videre strikkes diagrammet en gang til samtidig med at der lukkes på de omg som er markeret med pile. Luk således: Tag m før m med mærketråden løs af, strik m med mærketråden + den næste m r sammen, løft den løse m over. Gentag denne aflukning på alle rapporter ved de 3 pile, dvs at der lukkes 54-60 m = 36-40 m tilbage på p. Efter sidste omg af M.2 strikkes 1 omg glatstrik samtidig med at alle m strikkes sammen 2 og 2 = 18-20 m tilbage på p. Træ 1 tråd gennem disse m og sy den godt fast.

= 1 m løs af, 2 ret sammen, løft den løse masker over
= pilen bruges i hue-opskriften

Gisele 20.04.2019 - 06:46:

How do you bind off the stitches (10 stitches) at front for neck?

Linda Tingleff 05.04.2019 - 11:38:

Hej. Ska børja på klænningen. Efter jag har lagt upp alla maskerna skal jag tillbaka før att komma på rætsidan och till varv 1 som mønstret m1 børjar på. Skall detta varv vara avigt eller rætt. Det står det inte något om i mønstret. Vh Linda

DROPS Design 05.04.2019 kl. 14:34:

Hej Linda, du kan sticka 1:a varvet rät om du vill ha andra sidan som rätsida :)

Amy Kaufman 23.03.2019 - 01:59:

The patterns says to cast on 189 stitches. There are 4 stitches on each end and the pattern is 10 stitches repeating 18 times. That is 188 stitches. one set of stitches for the pattern has 11 stitches. Why the extra stitch? I am not sure what to do with the 11th stitch. All sizes have that extra stitch.

DROPS Design 25.03.2019 kl. 07:54:

Hi Amy! Sometimes the stitch count is not divisible with full/whole repeats of the diagram in width. In this case you will work 18 full repeats of M.1/M.2/M.3 (=180 stitches), and then work the first stitch in the diagram over the remaining stitch. The pattern will be symmetrical in both sides of dress. Happy knitting!

Olivia 02.01.2019 - 09:13:

Salve, quanto filato serve per il cappellino taglia 12 mesi?

DROPS Design 02.01.2019 kl. 09:14:

Buongiorno Olivia. Per la taglia 12 mesi sono necessari 150 gr di filato. Buon lavoro!

Olivia 02.01.2019 - 09:12:

Salve, quanto filato serve per il cappellino taglia 12 mesi?

Kristina Christensen 24.05.2018 - 18:01:

Lige 2 spørgsmål : Med 209 masker kan jeg ikke helt få det til at gå op når mønstret er på 10 masker + de 8 kantmasker. Hvad gør jeg forkert? Når mønstret ses fra retsiden, hvad strikket jeg så på vrangsiden når jeg strikker tilbage? På forhånd mange tak

DROPS Design 29.05.2018 kl. 14:10:

Hej Kristina, jo du strikker 20 hele rapporter og slutter med første maske i diagrammet, inden for kantmaskerne, da vil mønsteret blive ens i hver side mod midt foran. God fornøjelse!

Luciana 02.05.2018 - 20:29:

Buonasera, sto lavorando il vestito con i ferri dritti, la mia domanda è se il diagramma mi dice che devo lavorare una maglia al dritto ed una al rovescio,dopo aver fatto il primo ferro M2 ,rigiro il lavoro e non mi corrispondono dritto su dritto rovescio su rovescio. Spero di essere riuscita a farmi capire, non è facile......comunque grazie

DROPS Design 02.05.2018 kl. 22:23:

Buonasera Luciana. Il diagramma M2 è lavorato a maglia rasata. Il primo ferro è sul rovescio del lavoro ed è lavorato a rovescio, il secondo , sul diritto del lavoro, è lavorato a diritto con le gettate e la maglia passata e accavallata. Buon lavoro!

Mona Rylander 01.05.2018 - 14:08:

Lägg upp 209 m. Det är 10m på varje mönster rapport och 4 m på kanterna. Jag får det till 208 m. Tänker jag rätt/fel??

DROPS Design 04.05.2018 kl. 12:05:

Hej Mona, det stämmer, men för att få kanten ens i båda sidorna, stickar du 1:a maskan i diagrammet igen innan de sista kantmaskorna. Lycka till :)

Luciana 01.05.2018 - 12:30:

Buongiorno, il vestito mi piace moltissimo è possibile lavorarlo con i ferri classici? Grazie

DROPS Design 01.05.2018 kl. 19:05:

Buonasera Luciana, il vestito è lavorato in piano, per cui può lavorarlo con i ferri dritti. Buon lavoro!

Francesca Sarnataro 24.04.2018 - 18:56:

Buonasera, sto eseguendo il cappellino. quando è il momento delle diminuzioni non mi è chiaro come posso passare la prima maglia prima della maglia con marcapunto. all'inizio del giro non ho maglie da poter passare in quanto la prima maglia è la prima magliadel motivo.grazie

DROPS Design 24.04.2018 kl. 21:19:

Buonasera Francesca. Può passare l'ultima maglia del giro precedente e poi lavorare insieme a diritto le prime due maglie del giro. Buon lavoro!

Kommentere opskrift DROPS Baby 10-7