DROPS Baby / 10 / 7

Beach Baby by DROPS Design

Pitsineuleinen liivihame ja myssy

HAME
Koko: 6/9 kk - 1 - 2 - 3/4 v = 62/68-74/80-86/92-98/104 cm
Neuleen mitat: Vartalonymp.: 46-54-60-66 cm; pituus: 37-47-51-55 cm.
Tarvikkeet: Garnstudio Safran-lankaa: 150-150-200-200 g valkoista (17). Pyörö- ja sukkapuikot nro 3 tai käsialan mukaan. 4 valkoista nappia.
Mallineuleet: Ainaoikeinneule tasona: Neulo kaikki krs:t oikein.
Ainaoikeinneule suljettuna neuleena: Neulo vuorotellen 1 krs o ja 1 krs n.
Sileä oikea neule: Neulo oikealla oikein ja nurjalla nurin.
Raidat ja pitsineule: Neulo ruutupiirrosten mukaan.
Napinlävet: Päätä oikeassa etureunassa jokaista napinläpeä varten kolmas s reunasta lukien ja tee seur. krs:lla langankierto päätetyn s:n kohdalle. Neulo langankierto seur. krs:lla kiertäen o jotta napinlävestä ei tule liian suuri. Neulo napinlävet kun työ on: 6/9 kk: 22, 25, 28 ja 31 cm; koko 1 v: 31, 34,5, 38 ja 41 cm; koko 2 v: 33, 37, 40,5 ja 44 cm; koko 3/4 v: 35, 39,5, 44 ja 48 cm.
Neuletiheys: 24 s ja 32 krs sileää puikoilla nro 3 = 10 x 10 cm.

Kommentit (107)

100% Puuvillaa
alkaen 1.00 € /50g
DROPS Safran uni colour DROPS Safran uni colour 1.00 € /50g
Tilaa
Puikot & Virkkuukoukut
Saat tämän mallin langat alkaen 3.00€. Lue lisää.
Takakappale ja etukappaleet: Neulo yhtenä kappaleena tasona pyöröpuikolla kädenteihin asti ja sitten yläosat erikseen valmiiksi. - Luo 189-199-209-219 s pyöröpuikolle nro 3 ja neulo kummassakin reunassa 4 s ainaoikeinneuletta ja lopuilla s:illa ensin raidat ruutupiirros M.1 mukaan ja sitten pitsineuletta ruutupiirros M.2 mukaan. Kun työ on n. 22-31-33-35 cm, neulo viim. mallikerta valmiiksi, neulo raidat ruutupiirros M.3 mukaan ja kavenna 1. krs:lla 79-69-65-61 s tasavälein, älä kavenna etureunusten 4 s:n kohdalla = 110-130-144-158 s. Muista napinlävet edel1ä olevan selostuksen mukaan. Jatka raitojen jälkeen neulomalla sileää, etureunat edelleen ainaoikeinneuletta. Kun työ on 25-34-37-40 cm, kiinnitä merkkilangat mol. sivuihin 28-33-37-40 s etureu¬noista, merkkilankojen välissä 54-64-70-78 s = takakappale. Neulo 6 s ainaoikeinneuletta merkkilankojen mol. puolin = 12 s ainaoikeineuletta kummassakin sivussa. Päätä seur. krs:lla kummassakin sivussa kädenteitä varten keskimm. 4 s = 2 s merkkilankojen mol. puolin. Neulo yläosat erikseen valmiiksi.
Etukappaleet: = 26-31-35-38 s. Neulo sekä etureunassa että kädentien reunassa 4 s ainaoikeinneuletta ja sileää muilla s:illa. Muista napinlävet oikeassa etukappaleessa. Kavenna kädentien reunassa joka 2. krs:lla 2x1 s = neulo ainaoikeinneuleisten reunas:iden sisäpuolella vasemmassa etukappaleessa ylivet.kav. = nosta 1 s neulomatta, neulo 1 o ja vedä nostettu s neulotun yli ja oikeassa etukappaleessa 2 s o yht. = 24-29-33-36 s. Kun työ on 31-41-44-48 cm, neulo 4 krs ainaoikeinneuletta 12-13-14-15 s:lla etureunasta laskettuna. Päätä seur. krs:lla pääntietä varten 1 x 8-9-10-11 s ja neulo sitten pääntien reunassa 4 s ainaoikeinneuletta. Kavenna näitten s:iden sisäpuolella joka 2. krs:lla: 4x1 s, vasemmassa etukappaleessa 2 s o yht. ja oikeassa ylivet.kav. =12-16-19-21 s. Päätä olka kun työ on 37-47-51-55 cm.
Takakappale: = 50-60-66-74 s. Päätä kädentiet kuten edessä = 46-56-62-70 s. Kun työ on 35-45-49-53 cm, neulo 4 krs:n aikana ainaoikeinneuletta keskimm. 30-32-32-36 s:lla. Päätä seur. krs:lla pääntietä varten keskimm. 22-24-24-28 s ja neulo kumpikin puoli erikseen 12-16-19-21 s:11a. Neulo kummassakin reunassa edelleen 4 s ainaoikenneuletta ja sileää muilla s:illa kunnes työ on 37-47-51-55 cm, päätä.

Viimeistely: Ompele olkasaumat. Ompele napit

MYSSY
Koko: 6/12 kk-2/4 v
Päänympärys: 42-46 cm.

Työohje: Luo 90-100 s sukkapuikoille nro 3 ja neulo suljettuna neuleena ensin 4 krs ainaoikeinneuletta ja sitten pitsineuletta ruutupiirros M.2 mukaan. Toista mallikerta yhteensä 5-6 kertaa. Kiinnitä merkkilanka jokaisen mallikerran ensimm. s:aan = 9-10 merkkilankaa. Neulo pitsineule vielä kerran ja kavenna nuolilla merkityillä krs:illa.
Kavenna näin: Nosta s ennen merk¬kilankaa neulomatta, neulo merkitty s + seur. s oikein yhteen, vedä nostettu s yli. Toista kavennus jokaisessa mallikerrassa nuolilla merkityillä krs:illa. Kavennuksia on yhteensä 54-60 s = 36-40 s jäljellä puikoilla. Neulo M.2 viim. krs:n jälkeen 1 krs sileää ja neulo samalla s pareittain yhteen = 18-20 s. Pujota lanka s:iden läpi, kiristä ja päätä huolella.

= yhd.kav. = nosta 1 s neulomatta, neulo 2 s o yht. ja vedä nostettu s yhteen kavennuksen yli
= nuolet osoittavat myssyn kavennuskrs:ia

Agnes Lagoutte 02.06.2019 - 01:00:

Perdue avec le motif ... je n’arrve Pas à reproduire le motif à partir du deuxième rang M2... Serait-il possible d’avoir les expiations s plus claire .. je travaille sur le modèle 12/18 Merci

DROPS Design 03.06.2019 kl. 10:58:

Bonjour Mme Lagoutte, vous trouverez ici quelques indications complémentaires sur la lecture des diagrammes -vous pouvez mettre un marqueur entre chaque diagramme à répéter en largeur, il est ainsi plus facile de s'y retrouver. Bon tricot!

Gisele 20.04.2019 - 06:46:

How do you bind off the stitches (10 stitches) at front for neck?

DROPS Design 21.04.2019 kl. 22:36:

Dear Gisele, here you can see most common way od binding ogg stitches: Happy knitting!

Linda Tingleff 05.04.2019 - 11:38:

Hej. Ska børja på klænningen. Efter jag har lagt upp alla maskerna skal jag tillbaka før att komma på rætsidan och till varv 1 som mønstret m1 børjar på. Skall detta varv vara avigt eller rætt. Det står det inte något om i mønstret. Vh Linda

DROPS Design 05.04.2019 kl. 14:34:

Hej Linda, du kan sticka 1:a varvet rät om du vill ha andra sidan som rätsida :)

Amy Kaufman 23.03.2019 - 01:59:

The patterns says to cast on 189 stitches. There are 4 stitches on each end and the pattern is 10 stitches repeating 18 times. That is 188 stitches. one set of stitches for the pattern has 11 stitches. Why the extra stitch? I am not sure what to do with the 11th stitch. All sizes have that extra stitch.

DROPS Design 25.03.2019 kl. 07:54:

Hi Amy! Sometimes the stitch count is not divisible with full/whole repeats of the diagram in width. In this case you will work 18 full repeats of M.1/M.2/M.3 (=180 stitches), and then work the first stitch in the diagram over the remaining stitch. The pattern will be symmetrical in both sides of dress. Happy knitting!

Olivia 02.01.2019 - 09:13:

Salve, quanto filato serve per il cappellino taglia 12 mesi?

DROPS Design 02.01.2019 kl. 09:14:

Buongiorno Olivia. Per la taglia 12 mesi sono necessari 150 gr di filato. Buon lavoro!

Olivia 02.01.2019 - 09:12:

Salve, quanto filato serve per il cappellino taglia 12 mesi?

Kristina Christensen 24.05.2018 - 18:01:

Lige 2 spørgsmål : Med 209 masker kan jeg ikke helt få det til at gå op når mønstret er på 10 masker + de 8 kantmasker. Hvad gør jeg forkert? Når mønstret ses fra retsiden, hvad strikket jeg så på vrangsiden når jeg strikker tilbage? På forhånd mange tak

DROPS Design 29.05.2018 kl. 14:10:

Hej Kristina, jo du strikker 20 hele rapporter og slutter med første maske i diagrammet, inden for kantmaskerne, da vil mønsteret blive ens i hver side mod midt foran. God fornøjelse!

Luciana 02.05.2018 - 20:29:

Buonasera, sto lavorando il vestito con i ferri dritti, la mia domanda è se il diagramma mi dice che devo lavorare una maglia al dritto ed una al rovescio,dopo aver fatto il primo ferro M2 ,rigiro il lavoro e non mi corrispondono dritto su dritto rovescio su rovescio. Spero di essere riuscita a farmi capire, non è facile......comunque grazie

DROPS Design 02.05.2018 kl. 22:23:

Buonasera Luciana. Il diagramma M2 è lavorato a maglia rasata. Il primo ferro è sul rovescio del lavoro ed è lavorato a rovescio, il secondo , sul diritto del lavoro, è lavorato a diritto con le gettate e la maglia passata e accavallata. Buon lavoro!

Mona Rylander 01.05.2018 - 14:08:

Lägg upp 209 m. Det är 10m på varje mönster rapport och 4 m på kanterna. Jag får det till 208 m. Tänker jag rätt/fel??

DROPS Design 04.05.2018 kl. 12:05:

Hej Mona, det stämmer, men för att få kanten ens i båda sidorna, stickar du 1:a maskan i diagrammet igen innan de sista kantmaskorna. Lycka till :)

Luciana 01.05.2018 - 12:30:

Buongiorno, il vestito mi piace moltissimo è possibile lavorarlo con i ferri classici? Grazie

DROPS Design 01.05.2018 kl. 19:05:

Buonasera Luciana, il vestito è lavorato in piano, per cui può lavorarlo con i ferri dritti. Buon lavoro!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Baby 10-7