DROPS Baby / 17 / 28

Cables and Cuddles by DROPS Design

Sæt med: Strikket hue og tæppe med snoninger til baby og børn i DROPS Merino Extra Fine.

DROPS design: Model nr ME-006-by
---------------------------------------------------------
HUE:
Størrelse: 1/3 - 6/9 - 12/18 mdr (2 - 3/4) år
Passer hovedmål: 40/42 - 44/46 - 46/48
(48/50 - 50/52) cm.
Materialer: DROPS MERINO EXTRA FINE
50-50-100 (100-100) gr f.nr 01, natur

TÆPPE:
Mål: Ca 56 cm x 92 cm
Materialer: DROPS MERINO EXTRA FINE
450 gr f.nr 01, natur
---------------------------------------------------------
HUE:
DROPS STRØMPEP OG RUNDP (40 cm) nr 4 - eller det p.nr du skal bruge for at få 21 m x 28 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS RUNDP (40 cm) nr 3,5 til Rib.

TÆPPE:
DROPS PINDE NR 5 –
eller det p.nr du skal bruge for at få 19 m x 25 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS HÆKLENÅL NR 5.
----------------------------------------------------------

Kommentarer (63)

Garnet til denne opskrift koster fra 189.5kr. Læs mere.
HUE:

MØNSTER: Se diag M.2 og M.3 –
mønsteret i diag ses fra retsiden.
----------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------
HUE: Arb strikkes rundt på rundp!
Slå 96-100-100 (104-112) m op på rundp 3,5 med Merino Ekstra Fine. Strik 1 omg ret, fortsæt med Rib = 2 r/ 2 vr.
Når Ribben måler 4-4-5 (5-5) cm skiftes der til rundp 4. Strik 1 omg ret og 1 omg vrang. Derefter strikkes der 1 omg ret Samtidig med at der tages 4-4-8 (8-8) m ud jævnt fordelt = 100-104-108 (112-120) m.
Strik videre således: 3-3-3 (4-5) vr, M.2, 6-7-8 (8-9) vr, M.3, 6-7-8 (8-9) vr, M.2, 6-6-6 (8-10) vr, M.2, 6-7-8 (8-9) vr, M.3, 6-7-8 (8-9) vr, M.2, 3-3-3 (4-5) vr.
Når arb måler ca 11-12-13 (14-15) cm strikkes næste omg således: * 3 vr, 2 vr sammen *, gentag fra *-* til der er 0-4-3 (2-0) m tilbage, disse strikkes vrang = 80-84-87 (90-96) m. Fortsæt i vrang over alle m – SAMTIDIG tages der 17-18-19 (20-21) m ind jævnt fordelt på hver 2.omg totalt 4 gange = 12-12-11 (10-12) m tilbage på p. Skift til Strømpep når der ikke længere er nok m til at strikke på rundp. Klip tråden og træk den igennem de resterende m. Træk sammen og sy godt fast.
Huen måler totalt ca 14-15-16 (17-18) cm.
----------------------------------------------------------
TÆPPE:

RETSTRIK: Strik Ret frem og tilbage på p.

UDTAGNINGSTIPS: Alle udtagninger gøres fra retsiden.
Det tages 1 m ud ved at slå om. På næste p strikkes omslaget drejet ret for at undgå hul (dvs strik i bagerste del af m istedet for i forreste).

MØNSTER: Se diag M.1. Diag viser mønsteret set fra retsiden.
---------------------------------------------------------
TÆPPE:
Tæppet består af 3 ruder i bredden og 4 ruder i længden = totalt 12 ruder.
1 rude måler ca: 18 cm i bredden x 22½
cm i højden.

1 RUDE: Slå 36 m op på p 5 med Merino Extra Fine. Strik 8 p retstrik – SE FORKL OVER. Videre strikkes 1 p ret fra retsiden Samtidig med at der tages 10 m ud jævnt fordelt over de midterste 26 m = 46 m.
Næste p strikkes således fra vrangen: 5 m retstrik, 3 r, 6 vr, 4 r, 3 vr, 4 r, 3 vr, 4 r, 6 vr, 3 r og 5 m retstrik. Fortsæt således: 5 m retstrik, M.1 over 36 m og 5 m retstrik.
Fortsæt således til der er strikket totalt 46 p af M.1 (dvs at diag strikkes 4 gange i højden, men sidste gang stoppes der når der er 2 p tilbage). Derefter strikkes der 1 p ret fra retsiden over alle m Samtidig med at der tages 10 m ind jævnt fordelt over de midterste 36 m = 36 m. Strik 8 p retstrik over alle m, luk løst af.
OBS: Hvis man ønsker kan man strikke 4 ruder efter hinanden i længden uden at lukke af, da starter man bare på næste rude med 8 p retstrik lige efter at man har strikket de 8 sidste p retstrik.

MONTERING:
Sy ruderne sammen: 3 stk i bredden og 4 stk i længden – sy yderst i kanten i yderste led af yderste m så der ikke bliver en tyk søm.

HÆKLEKANT:
Hækl rundt om hele tæppet på nål 5 således: * 1 fm, 3 lm, 1 fm i første lm, spring over 1 cm *, gentag fra *-*, slut af med 1 km i første fm i beg af omg.

= sæt 3 m på hj.p foran arb, 3 ret, 3 ret fra hj.p.
= sæt 3 m på hj.p foran arb, 1 vrang, 3 ret fra hj.p.
= sæt 1 m på hj.p bag arb, 3 ret, 1 vrang fra hj.p
= sæt 3 m på hj.p bag arb, 3 ret, 3 ret fra hj.p
= Boble. Strik således: 1 ret, slå om, 1 ret, slå om, 1 ret i samme m (= 5 m), vend arb. Strik 4 p glatstrik over disse 5 m. Derefter løftes 2.m på højre p over 1.m, videre løftes 3.m over 1.m, så løftes 4.m over 1.m og til sidst løftes 5.m over 1.m (= 1 m tilbage).

Wendy Cuene-Grandidier 02.05.2019 - 13:54:

I cant find anywhere on this patter where it tells you how much wool you need to buy? Can you tell me because my daughter loves the pattern.

DROPS Design 02.05.2019 kl. 14:00:

Dear Wendy, you will need for the HAT: Size: 1/3 – 6/9 – 12/18 months (2 –3/4) years (Head circumference: 40/42 – 44/46 -46/48 (48/50 – 50/52) cm) Materials: DROPS MERINO EXTRA FINE from Garnstudio 50-50-100 (100-100) g colour no 01, off-white and for BLANKET: Measurements: approx 56 cm x 92 cm Materials: DROPS MERINO EXTRA FINE from Garnstudio 450 g colour no 01, off-white. Happy knitting!

Marie Johansen 13.02.2019 - 17:19:

Hej Er der fejl i opskriften på tæppe? når jeg har strikket diagrammet og starter forfra igen så er der fejl med snoning, den vender omvendt

DROPS Design 05.04.2019 kl. 11:53:

Hej Marie, Nej du skal strikke snoningen i M.2 på hver 8. pind og de vender samme vej. God fornøjelse!

Deren 19.01.2019 - 10:23:

Ou acheter laines aiguilles et fiche technique pour réaliser cette couverture Cordialement

DROPS Design 21.01.2019 kl. 09:52:

Bonjour Mme Deren, vous pouvez imprimer gratuitement les explications depuis notre site, vous trouverez la laine et les aiguilles nécessaires auprès de votre magasin DROPS, si vous n'avez pas la chance d'avoir un magasin près de chez vous, vous pouvez commander dans l'une des boutiques en ligne. Bon tricot!

MJ 15.01.2019 - 17:32:

Ik heb gen aparte blokken gebreid maar het hele dekentje in zijn geheel opgezet op een Lange rondbreinaald. Erg mooi geworden.

Jone 22.11.2018 - 22:03:

Was bedeutet das Sternchen in der Anleitung? 'Nach ca. 11-12-13 (14-15) cm die nächste R. wie folgt stricken: * 3 li., 2 li. zusammen *, von *-* wiederholen bis noch 0-4-3 (2-0) M. übrig sind, diese li. stricken = 80-84-87 (90-96) M. '

DROPS Design 23.11.2018 kl. 10:03:

Liebe Frau Jone, das Teil zwischen beide Sternchen sollen Sie wiederholen, dh Sie wiederholen (3 li, 2 li zs) über die nächsten Maschen bis noch 0-4-3 (2-0) M.übrig sind. Viel Spaß beim stricken!

Sylvia Devenish 14.08.2018 - 13:07:

Hej Jag vill gärna sticka babyfilten men undrar om jag kan byta garn till DROPS SKY istället för DROPS MERINO EXTRA FINE?

DROPS Design 14.08.2018 kl. 13:50:

Hej Sylvia, Ja det går fint, klicka på "Testa vår konverterare" välj DROPS Merino Extra Fine - 450 g - 1 tråd så får du garnåtgången i DROPS Sky - Lycka till !

Louise 04.04.2018 - 22:23:

Bonjour, j\'aimerais voir une photo du bonnet qui montre le diagramme M2, car, sur la seule photo qu\'on nous montre, c\'est le M1 qu\'on voit. Merci

DROPS Design 05.04.2018 kl. 08:48:

Bonjour Louise, nous n'avons pas d'autres photos pour ce bonnet. M.2 est une simple torsade sur 6 mailles (3ème symbole) et M.3 des torsades un peu plus complexes que l'on tricote sur 20 m (on ne tricote pas M.1 pour le bonnet, seulement pour la couverture). Bon tricot!

Louise 03.04.2018 - 21:46:

Bonjour, j'ai réalisé la couverture, sans trop de difficulté. Par contre, pour le bonnet, après avoir tricoté les côtes, sur l'aiguille circulaire, rien ne va plus. Je n'arrive pas à insérer les diagrammes 1 et 2 comme dans les explications!

DROPS Design 04.04.2018 kl. 09:05:

Bonjour Louise, après les côtes, vous devez diminuer 4-8 m (cf taille), il vous reste 100-104-108 (112-120) m que vous tricotez ainsi: 3-3-3 (4-5) m env, M2 (= 6 m), 6-7-8 (8-9) m env, M3 (= 20 m), 6-7-8 (8-9) m env, M2 (= 6 m), 6-6-6 (8-10) m env, M2 (= 6 m), 6-7-8 (8-9) m env, M3 (= 20 m), 6-7-8 (8-9) m env, M2 (= 6 m), 3-3-3 (4-5) m env. Bon tricot!

Linda Hearn 08.01.2018 - 00:37:

Sorry I meant the key is wrong, not the diagram. The slip 3 onto the cable needle place at the front of work and the p1, then knit 3 from cable needle and the place next stitch on the cable needle and hold at the back of work then k3 and then p1from cable needle are the wrong way round on the key.

DROPS Design 08.01.2018 kl. 14:12:

Dear Mrs Hearn, diagram is correct as well as keys. Start reading diagram from the bottom corner on the right side and read towards the left from RS (and from the left towards the right from WS). Happy knitting!

Linda Hearn 02.01.2018 - 14:25:

Do you have an amendment for the above pattern as the to the diagram appears wrong.

DROPS Design 03.01.2018 kl. 13:49:

Dear Mrs Hearn, Diagrams are correct and this pattern has been already made several times successfully. Start reading diagrams from the bottom corner on the right side and read from the right to the left from RS and from the left to the right from WS. Happy knitting!

Kommentere opskrift DROPS Baby 17-28