DROPS Baby / 18 / 13

Princess Dora by DROPS Design

De set bevat: gebreide jurk met ronde pas en kantpatroon en slofjes in DROPS Alpaca.

DROPS design: Model nr. Z-058-by
----------------------------------------------------------
Maat: 1/3 - 6/9 - 12/18 maanden (2 - 3/4) jaar
Maat in cm: 50/56-62/68-74/80 (86/92-98/104)
Voetlengte slofje: 10-11-12 (14-16) cm
Materiaal: DROPS ALPACA
JURK:
100-150-200 (200-250) gr kleur nr. 0100, naturel
50 gr voor alle maten kleur nr. 3720, oudroze
50 gr voor alle maten kleur nr. 3140, lichtroze
50 gr voor alle maten kleur nr. 3770, donkerroze
50 gr voor alle maten kleur nr. 3800, heidekruid
SLOFJES:
50 gr voor alle maten kleur nr. 0100, naturel
50 gr voor alle maten kleur nr. 3140, lichtroze
----------------------------------------------------------
JURK:
DROPS BREINLD ZONDER KNOP en RONDBREINLD 3 mm (40 cm voor de 2 kleinste maten en 60 cm voor de 3 grootste maten) – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 24 st x 32 nld in tricotst = 10 x 10 cm.
DROPS BREINLD ZONDER KNOP en RONDBREINLD (40 cm) 2.5 mm
DROPS HOUTEN KNOOP nr. 503: 2 stuks.

SLOFJES:
DROPS BREINLD 2.5 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 26 st x 52 nld in ribbelst = 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

vanaf 3.08 € /50g
DROPS Alpaca uni colour DROPS Alpaca uni colour 3.08 € /50g
Bizzy Lizzy
Bestel
DROPS Alpaca mix DROPS Alpaca mix 3.24 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 24.64€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

JURK:

RIBBELST (in de rondte):
* brei 1 nld recht, 1 nld averecht *. Herhaal van * - *.

RIBBELSTEEK (heen en weer gebreid op de nld):
Brei alle nld recht.

PATROON: Zie telpatroon M.4 en M.5 – de telpatronen laten de goede kant van het werk zien.

GOLVENPATROON: Zie telpatroon M.1 en M.2 – het telpatroon laat de goede kant van het werk zien.
------------------------------------------------------------
JURK:
Wordt in de rondte gebreid op de rondbreinld – de nld begint middenachter.
Zet LOSJES 170-187-204 (221-238) st op met rondbreinld 3 mm met naturel en brei M.1. Brei bij een hoogte van ongeveer 5-7-8 (10-11) cm – pas zo aan dat een hele herhaling van M.1 gebreid is –1 herhaling in de hoogte van M.2 = 150-165-180 (195-210) st. Brei 1 nld en minder TEGELIJKERTIJD 30-33-30 (27-30) st gelijkmatig verdeeld over de nld = 120-132-150 (168-180) st. Brei 1 nld averecht. Plaats 1 markeerdraad na 30-33-38 (42-45) st en 1 markeerdraad na 90-99-113 (126-135) st (om de zijkanten aan te geven). Ga verder in tricotst.
DENK OM DE STEKENVERHOUDING!

Ga bij een hoogte van 14-16-19 (22-24) cm verder in M.4 over alle st. Kant bij een hoogte van 21-27-32 (37-40) cm 10 st af aan iedere kant voor de armsgaten (= 5 st aan iedere kant van beide markeerders) = 100-112-130 (148-160) st over op de nld. Laat het werk rusten en brei de mouwen.

MOUW: Wordt in de rondte gebreid op
breinld zonder knop. Zet 36-36-42 (42-46) st op met breinld zonder knop 2.5 mm met naturel. Brei 4 cm ribbelst – ZIE BOVEN. Ga verder met nld 3 mm in tricotst. Plaats een markeerdraad aan het begin van de nld = middenonder van de mouw. Meerder bij een hoogte van 5-5-5 (6-7) cm 1 st aan iedere kant van de markeerdraad en herhaal dit meerderen elke 4-4-5 (5-6) nld in totaal 7-8-8 (10-10) keer = 50-52-58 (62-66) st. Ga TEGELIJKERTIJD bij een hoogte van 10-11-11 (14-16) cm verder in M.4. Kant bij een hoogte van 14-17-19 (23-27) cm 10 st af middenonder aan de mouw (= 5 st aan iedere kant van de markeerdraad) = 40-42-48 (52-56) st. Laat het werk rusten en brei de andere mouw.

PAS:
Zet de mouwen op dezelfde rondbreinld als het lijf waar afgekant is voor de armsgaten = 180-196-226 (252-272) st. Brei 1 nld recht en minder TEGELIJKERTIJD 0-7-1 (9-11) st gelijkmatig verdeeld over de nld = 180-189-225 (243-261) st. Ga verder in M.5 – zie het telpatroon voor de maat. Verdeel als de pas 7-7-8 (9-10) cm hoog is voor de split middenachter als volgt: Brei tot middenachter, zet 4 nieuwe st op (= knoopbies), keer het werk en brei alle st heen en weer op de nld met 4 ribbelst aan iedere kant voor de knoopbiezen (brei de gemeerderde 4 st in naturel). Maak TEGELIJKERTIJD na 2 cm 1 knoopsgat op de linker voorbies door de 2e en 3e st vanaf de kant samen te breien en maak 1 omsl. Maak een tweede knoopsgat op dezelfde manier 2.5 cm na de eerste.

Na M.5 - zie pijl in het telpatroon voor de maat – er zijn 64-67-79 (85-91) st over op de nld. Ga verder met nld 2.5 mm en brei 1 nld tricotst en minder TEGELIJKERTIJD 4-2-9 (10-11) st gelijkmatig verdeeld over de nld = 60-65-70 (75-80) st. Brei 6 nld ribbelst over alle st, kant losjes af. De jurk is ongeveer 33-39-45 (51-55) cm lang.

AFWERKING:
Naai de openingen onder de armen. Zet de knoopbiezen vast aan de onderkant middenachter en naai de knopen aan zo dat ze in de knoopsgaten passen. Sla de onderkanten van de mouwen om indien nodig.
----------------------------------------------------------
SLOFJES:

PATROON: Zie telpatroon M.3 – het telpatroon geeft de goede kant weer.

RIBBELST (heen en weer gebreid op de nld):
Brei alle nld recht.
----------------------------------------------------------
SLOFJE: Wordt heen en weer gebreid op de nld van middenachter naar middenachter.
Zet 55-55-55 (66-66) st op met nld 2.5 mm en 2 draden naturel. Knip 1 draad af en brei 2 nld tricotst (eerste nld = goede kant). Brei 1 herhaling in de hoogte van M.3 over alle st. Brei 1 nld recht op de goede kant en minder TEGELIJKERTIJD 5-1-1 (8-8) st gelijkmatig verdeeld over de nld = 50-54-54 (58-58) st. Ga verder in boordsteek 2r/2av met 1 kant st aan iedere kant tot het werk 6-7-7 (8-8) cm hoog is– pas zo aan dat de volgende naald op de verkeerde kant is. Ga verder met lichtroze, brei 1 nld averecht op de verkeerde kant en minder TEGELIJKERTIJD 16 st gelijkmatig verdeeld over de nld = 34-38-38 (42-42) st.

Brei 6 nld ribbelst en zet 12-12-12 (14-14) st aan iedere kant op een hulpdraad = 10-14-14 (14-14) st over op de nld (= bovenkant voet). Brei 4-4.5-5 (6-8) cm boordsteek met naturel over deze st (begin aan de goede kant): * 2r, 2av *, herhaal van *-* en eindig met 2r. Neem 10-11-13 (16-21) st op aan iedere kant van de bovenkant voet met naturel en zet de st van de hulpdraden terug op de nld = 54-60-64 (74-84) st. Ga verder met lichtroze in ribbelst heen en weer gebreid op de nld vanaf middenachter en minder TEGELIJKERTIJD na 1.5-2.5-3 (3-4) cm als volgt: 2 st r samenbreien aan het begin en aan het einde van de nld en 2 st r samenbreien aan iedere kant van de middelste 2 st, herhaal dit minderen om de nld tot de kant 3-4-5 (5-6) cm hoog is. Kant af en naai het slofje dicht onder de voet in de buitenste lusjes van de st, ga verder langs de boordsteek in de kant st aan iedere kant.

Telpatroon

= r op de goede kant, av op de verkeerde kant
= av op de goede kant, r op de verkeerde kant
= op de goede kant: 2 st r samenbreien, op de verkeerde kant: 2 st av samenbreien
= 1 omsl tussen 2 st
= 3800 heidekruid
= 3770 donkerroze
= 0100 naturel
= 3140 lichtroze
= 3720 oudroze

Victoria 14.05.2019 - 07:20:

Hei,skal felle til armer på strls 6/9 måner. Men det må være feil i oppskriften. Det står sett ett merke etter 33 m. Så ett merke etter 99 m. Å då ska eg fella 10 me kvart merke. Det kan vel ikke stemma. Blir veldig lite på ene siden å veldig mye på andre siden.

DROPS Design 15.05.2019 kl. 07:28:

Hei Victoria, Merkene markerer sidene - første merke etter 33 masker og andre etter 99 masker. Da er det 66 masker mellom merkene både foran og bak siden du har 33 masker igjen til begynnelse av omgangen. God fornøyelse!

Sarah 17.02.2019 - 11:14:

In der deutschen Fassung wäre es hilfreich, bei den Erklärungen zum Digramm bei „1Umschlag“ zu ergänzen mit „zwischen zwei Maschen“, so wie in der englischen und französischen Fassung...

Heidi 08.11.2018 - 13:54:

Hei. Princess dora. Holder på med m1: Skal jeg strikke 2rette før første kast etter å ha strikket 6 m sammen og 2rette etter siste kast før jeg strikker 6 m sammen?

DROPS Design 16.11.2018 kl. 14:27:

Hei Heidi. Omgangen med fellinger og kast strikkes slik: 2 masker rett sammen, 2 masker rett sammen, 2 masker rett sammen (= 3 masker felt og 3 masker på pinnen), kast, 1 rett, kast, 1 rett, kast, 1 rett, kast, 1 rett, kast, 1 rett, kast (6 masker økt og 14 masker på pinnen), 2 masker rett sammen, 2 masker rett sammen, 2 masker rett sammen (3 masker felt og 17 masker på pinnen). Maskeantallet er det samme som da du startet. Du strikker altså kast med en gang du har felt den 3 masken, og du strikker 2 masker rett sammen med en gang etter siste kast. God fornøyesle.

Heidi 08.11.2018 - 13:50:

Hei. Holder på med m1: Skal jeg strikke 2rette før første kast etter å ha strikket 6 m sammen og 2rette etter siste kast før jeg strikker 6 m sammen?

Anne Grenersen 03.06.2018 - 09:42:

Hei, jeg forsøker å strikke denne kjolen, (3-6 mnd) og er en erfaren strikker. Det går greit når jeg strikker mønster 1 første gang, antall masker og mønster stemmer. Men når mønster 1 skal strikkes for andre gang for p få rett høyde, er det teknisk umulig å få de 2x3 m rett sammen til å ligge over hverandre, noe de ifølge bildet skal. Kast/hull forskyves nødvendigvis også. Hva gjør jeg feil?

DROPS Design 04.06.2018 kl. 09:24:

Hej Anne, husk at du vil få 2m rett sammen 6 gange efter hinanden, imellem de 6 omslag som har 1 ret imellem hver omslag. Sæt gerne et mærke imellem hver rapport, så du er sikker på at du strikker alle 17 masker i M.1 rapporten inden du starter forfra. God fornøjelse!

Janne 03.05.2018 - 21:36:

Hej strikker str 3/4 kan det passe at der er 45 m og så 135 m der makkerer siderne? Hilsen Janne

DROPS Design 09.05.2018 kl. 13:44:

Hej, Janne, ja det stemmer, så har du 90 masker på forstykket og 90 masker på bagstykket. God fornøjelse!

Sonja Neyer 02.12.2014 - 14:02:

Sehr geehrte Damen und Herren! Das Modell ist wirklich süss, und auch die Beschreibung sehr einfach. Aber bei der Rundpasse, wo ich hinten die Knopfleiste links und rechts stricken muss, komm ich einfach nicht weiter. Gibt es hier eine detailliertere Anleitung. Darüber wäre ich sehr froh, denn momentan ruht die Arbeit, würd sie aber schon am Mittwoch schenken wollen. Besten Dank Sonja Neyer

DROPS Design 03.12.2014 kl. 15:44:

Sie haben ja zuerst in Runden gestrickt. An der rückwärtigen Mitte schlagen Sie nun, statt weiter in Runden zu stricken, für die eine Seite der Knopfleiste 4 neue M an (siehe auch bei den Videoanleitungen "Seitlich neue M anschlagen") und stricken dann in Hin- und Rück-R weiter, diese 4 M kommen dann also unter den anderen M zu liegen, die Leiste besteht ja aus zwei sich überlappenden Teilen. Diese neu angeschlagenen M und die 4 M am R-Ende, d.h. die sich überlappenden M, stricken Sie kraus re.

Heidi Rønberg 11.07.2014 - 13:49:

Hej! Rigtig flot kjole. Måtte dog lave halsen større, da den var alt for lille..

Caroline 09.02.2014 - 19:09:

Fant ut av det! Strikka en rett etter siste kastet, i stede for å gå rett på 2 rett sammen!

DROPS Design 11.02.2014 kl. 00:12:

Flott :)

Caroline 08.02.2014 - 10:47:

Tror jeg har gjort det slik, men sitter alltid med en maske for mye når jeg er ferdig med mønsteret.. Har tella over flere ganger og jeg har 187, men skal prøve en gang til ;) Takk for svar :)

Laat een opmerking achter voor DROPS Baby 18-13