DROPS Extra / 0-517

Snow Slippers by DROPS Design

Filtede DROPS tøfler, dejlige julegaver i 2 tråde ”Alpaca”

Tags: filtet, jul, tøfler,

Størrelse: 35/37 - 38/40 - 42/44
Fodens længde: ca 23 - 26 - 29 cm
Materialer: DROPS ALPACA
150-200-200 gr f.nr 0100, natur

DROPS PINDE NR 5,5 - eller det p.nr du skal bruge for at få 16 m x 20 p glatstrik med 2 tråde Alpaca på 10 x 10 cm før filtning. Efter filtning bliver det ca 24 m x 29 p på 10 x 10 cm.
DROPS PERLEMORKNAP NR 540: 2 stk.

TØFFEL: Arb strikkes i et stykke med søm midt foran ovenpå foden og midt bagpå, der startes midt bagpå – SE MÅLESKITSE.
Slå 76-80-86 m løst op på p 5,5 med 2 tråde Alpaca og strik glatstrik.
HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN!
Når arb måler 6-7-7 cm strikkes der kun over de yderste 16 m i venstre side – de resterende m sættes på en tråd. Strik over disse 16 m i 7 cm, luk af. Sæt m fra tråden tilbage p og slå 16 nye m op i venstre side. Fortsæt over alle m. Når arb måler 8-9-9 cm (fra opslåningskanten helt i starten af arb) strikkes næste p således fra vrangen: strik 4 m, luk 9 m af, strik p ud. På næste p slåes der 9 nye m op over de aflukkede. Når arb måler 18-19½-21½ cm lukkes der 4-4-5 m af i hver side = 68-72-76 m. Videre lukkes der af i beg af hver p i hver side: 4 m 2 gange, derefter i beg af hver 2.p i hver side: 1 m 8-9-10 gange = 36-38-40 m. Strik til arb måler 34-38-42 cm, luk løst af.
Strik en tøffel til men modsat, dvs at når arb måler 6-7-7 cm strikkes der kun over de yderste 16 m i højre side.

MONTERING: Buk tøflen sammen og sy midt bagpå i yderste led af yderste m. Sy på samme måde foran ovenpå foden.
Filt tøflerne i vaskemaskinen – SE FORKL UNDER. For at tøflerne skal blive så behagelige at have på foden som mulig er det en god ide at tage den på medens den endnu er fugtig, så den bliver formet i rigtig størrelse. Efter filtning syes der 1 knap på klappen af tøflen så den passer med knaphullet.

FILTNING: Sæt en lille plasticpose ind i tåen af tøflerne med en sikkerhedsnål, dette gøres for at tåen ikke skal filte sammen. Læg tøflerne i vaskemaskinen med et vaskemiddel uden enzymer og optisk blegemiddel. Vask på 40 grader med almindelig centrifugering og uden forvask. Hvis tøflerne ikke bliver nok filtet kan de filtes en gang til. Skulle tøflerne blive for små lægges de i vand til de er gennemvåde og derefter strækkes de i ret størrelse. I fremtiden vaskes tøflerne på uldprogram.

Diagram

= hælen midt bagpå, skal syes til B
= hælen midt bagpå, skal syes til A
= midt under foden

J Laferrière 11.02.2019 - 18:05:

Je ne comprends pas comment coudre la pantoufle...

DROPS Design 12.02.2019 kl. 08:38:

Bonjour Mme laferrière, posez l'ouvrage devant vous comme sur le schéma, rang de montage devant vous (cf flèche sens du tricot), pliez-le en double dans le sens de la longueur (ligne pointillé), et assemblez le talon/milieu dos du chausson: A contre B, puis la pointe: en commençant à la ligne pointillé, assemblez les mailles rabattues entre elles, et remontez le long de la courbe jusqu'aux mailles rabattues de chaque côté (les 18-19,5-21,5 cm tricotés "droit" depuis le rang de montage forment l'ouverture pour le pied (la cheville) . Bon assemblage!

Bjørg Johansen Busterud 11.12.2017 - 23:48:

Hvordan sy sammen tåtuppen?

Anita Machmuller 17.10.2015 - 19:15:

Jeg har lukket 3x4 masker i hver side og så står der :"derefter i beg.af HVER 2.P I HVER SIDE: 1m 8-9-10 gange ." Hvad betyder det jeg har skrevet med stort? Tak for svar. Hilsen Anita

DROPS Design 26.11.2015 kl. 14:42:

Hej Anita, På beg af hver 2.p betyder: Luk 1m af strik pinden ud, vend, luk 1m af strik pinden ud, vend, strik hele p ud, vend, strik hele pinden ud. Nu starter du forfra med at lukke 1m af.... osv. God fornøjelse!

Regina Bisswanger 04.10.2015 - 13:22:

Schlechte anleitung zum zusammennähen, was mache ich mit dem lappen der durch das ab-bzw.zunehmen der 16 maschen entsteht? es ist nicht ersichtlich wie und wo ich diesen annähen soll kommt er unter das knopfloch oder wie es auf dem bild aussieht ist er aber darüber? das kann aber nicht passen obwohl meine maße genau stimmen.bitte um genauere angaben, vielen dank lg re

DROPS Design 13.10.2015 kl. 16:02:

Der "Lappen" bleibt einfach erst mal so, wie er ist, er wird nicht angenäht. Sie haben ja an einer Stelle ein Knopfloch eingearbeitet, die andere Seite des "Lappens" bildet den Knopfbeleg. Wenn Sie den Schuh hinten und an der oberen Mitte zusammengenäht haben, wird sich Ihnen erschließen, wie der "Lappen" zu liegen kommt.

Eva 02.10.2015 - 00:00:

Wenn ich dieser Anweisung folge "Nach 8-9-9 cm (von der Anschlagskante) von der linken Seite wie folgt stricken: 4 M. stricken, 9 M. abk., die R. fertig stricken. Bei der nächsten R. über den abgeketteten M. 9 neue M. anschlagen." erhalte ich einen weiteren Schlitz im Socken. Dieser ist nicht eingezeichnet und macht dort auch keinen Sinn, oder habe ich etwas falsch gemacht? Viele Grüße Eva

DROPS Design 04.10.2015 kl. 22:24:

Dabei handelt es sich um das Knopfloch, es befindet sich an der Seite, an der auch die Lasche bzw. der Knopfbeleg liegt, die bzw. den Sie zu Beginn über die 16 M gestrickt haben.

Cristina Linares 29.03.2015 - 22:22:

Estoy haciendo el tamaño medio 80 puntos de montaje. Donde pone disminuir 4-4-5 de cada lado y te quedan 72 puntos no puede ser. Disminuiria un total de 26 puntos , 13 de cada lado y(4+4+5), y 26-80 (los puntos de montaje) no son 72 sino 54. ¿Estoy haciendo algo mal?

DROPS Design 04.04.2015 kl. 21:03:

Hola Cristina las tres cifras 4-4-5 corresponden a tres tallas diferentes (35/37 – 38/40 – 42/44) es decir, dism 4 pts para la talla 35/37; 4 pts para la talla 38/40 y 5 pts para la talla 42/44)

A. Eichenberger 26.11.2013 - 13:02:

Hallo. Nach dem Knopfloch steht, nach 18cm mit dem Abnehmen beginnen. Werden die 18cm von der untersten Kante gemessen oder von wo? Danke für die Antwort!

DROPS Design 26.11.2013 kl. 16:07:

Liebe Frau Eichenberger, die 18 cm sind ab der Anschlagskante gemessen.

R. Schmitt 03.11.2013 - 20:11:

Hallo, wird nach den Abnahmen mit den noch verbliebenen 36-38-40 Maschen so lange weitergestrickt, bis die Arbeit 34-38-42cm misst? Oder wie kommen die 18-18,5-18,5cm, die die Spitze messen soll, zustande? Herzlichen Dank für die Antwort, R. Schmitt

DROPS Design 05.11.2013 kl. 08:18:

Liebe Frau Schmitt, ja es wird weitergestickt bis der Schuh 34-38-42 cm misst. Wir haben es in der Anleitung nun besser formuliert. Danke für den Hinweis!

Ponsinet 01.01.2013 - 21:42:

Bonjour je voudrais savoir ce que vous voulez dire par " tricoter a deux fils"? cela veut-il dire que je prend deux pellotes de laine a la fois et je prend les deux en meme temps ? ou chaque pellote fait un chausson? cordialement et bonne annee2013 un debutante au tricots

DROPS Design 02.01.2013 kl. 11:00:

Bonjour Madame Ponsinet, les chaussons se tricotent entièrement avec 2 fils Alpaca, vous pouvez utiliser 2 pelotes en même temps : 1 fil de chaque pelote = 2 fils. Bon tricot !

Delmer 09.12.2012 - 14:14:

Je ce que vous voulez dire ne comprends pasce que vous voulez dire para 8-9-9 CM a partir du rang de montage tricoter le rang suivant sur l' envers dois je effectuer 1rang de maille a l' enversou est l' envers du tricot? merci

DROPS Design 09.12.2012 kl. 21:50:

Bonjour Madame Delmer, quand l'ouvrage mesure au total 8-9-9 cm depuis le départ (=depuis le rang de montage), vous tricotez le rang sur l'envers de l'ouvrage tel qu'il est indiqué : 4 m, rabattez 9 m et tricotez les mailles restantes. Bon tricot !

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-517