DROPS Extra / 0-514

Julefrokost by DROPS Design

Gehaakte DROPS placemat/kleedje en servetring van ”Cotton Viscose” en ”Glitter”.

Trefwoorden: cirkel, kerst, keuken, tafeltextiel,

Afmetingen:
Klein kleedje: diameter van ongeveer 21 cm.
Groot kleedje: diameter van ongeveer 28 cm.
Materiaal: DROPS COTTON VISCOSE
50 gr kleur nr. 05, rood.
En gebruik: DROPS GLITTER
2 klosjes kleur nr. 08, rood.
Van 1 bol Cotton Viscose kunt u 2 kleine kleedjes, 1 groot kleedje of 6 servetringen haken.
------------------------------------------------------------
DROPS HAAKNLD 3 mm.

60% cupro, 40% metaal
vanaf 2.09 € /10g
DROPS Glitter colours DROPS Glitter colours 3.30 € /10g
Wolplein.nl
Bestel
DROPS Glitter gold & silver DROPS Glitter gold & silver 2.09 € /10g

PICOT: = 4 l, 1 stk in de eerste van deze l (= 1 picot).
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KLEIN KLEEDJE:
Haak 4 l met 1 draad Cotton Viscose en 2 draden Glitter (= 3 draden) en haaknld 3 mm en vorm een ring met 1 hv in de eerste l.
TOER 1: 3 l, 11 stk in de ring, en eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer.
TOER 2: * 1 picot – ZIE BOVEN– sla 1 stk over, 1 hv in het volgende stk *, herhaal van *-* in totaal 5 keer, en eindig met 1 picot en 1 hv in de eerste l van het begin van de toer.
TOER 3: 3 l, 1 v aan de bovenkant van het eerste blaadje, * 7 l, 1 v aan de bovenkant van het volgende blaadje *, herhaal van *-* 6 keer, maar eindig met 1 hv aan de bovenkant van het eerste blaadje van de toer = 6 l-lussen.
TOER 4: * 1 picot, 1 v in de l-lus, 1 picot, 1 v in de v tussen de l-lussen *, herhaal van *-* 6 keer, maar eindig met 1 hv in de eerste l van het begin van de toer = 12 blaadjes.
TOER 5: 3 l, 1 v aan de bovenkant van het eerste blaadje, 6 l, * 1 v aan de bovenkant van het volgende blaadje, 6 l *, herhaal van *-* en eindig met 1 hv in de eerste v van het begin van de toer = 12 l-lussen.

TOER 6: 4 l, 5 dstk in de eerste l-lus, 1 l, * 6 dstk in de volgende l-lus, 1 l *, herhaal van *-* en eindig met 1 hv in de 4e l van het begin van de toer.
TOER 7: * 8 l, sla 6 dstk over, 1 v in l *, herhaal van *-* = 12 l-lussen.
TOER 8: Haak hv aan de bovenkant van de eerste l-lus, 1 v in de l-lus, * 10 l, 1 v in de volgende l-lus*, herhaal van *-* en eindig met 10 l en 1 hv in de eerste v van het begin van de toer = 12 l-lussen.
TOER 9: * 1 picot, 1 v in de l-lus, 1 picot, 1 v in dezelfde l-lus, 1 picot, 1 v in de v tussen de l-lussen *, herhaal van *-* zodat u 3 picots heeft in iedere l-lus = 36 picots, eindig met 1 hv in de eerste l van het begin van de toer.
TOER 10: 3 l, 1 v aan de bovenkant van de eerste picot, * 3 l, 1 v aan de bovenkant van de volgende picot *, herhaal van *-* = 36 l-lussen.
TOER 11: 4 l, 2 dstk in de eerste l-lus, * 1 l, 3 dstk in de volgende l-lus *, herhaal van *-*, en eindig met 1 l en 1 hv in de 4e l van het begin van de toer.
TOER 12: * 1 l, 1 picot, 1 l, 1 v in de l van de vorige toer *, herhaal van *-*, en eindig met 1 hv in de eerste l van het begin van de toer.
Knip de draad af en zet deze vast.

----------------------------------------------------------

GROOT KLEEDJE:
Haak als het kleine kleedje tot en met toer 11.
TOER 12: * 8 l, sla over 3 stk + 1 l + 3 stk, 1 v in de volgende l *, herhaal van *-* en eindig met 8 l en 1 hv in de eerste l van het begin van de toer = 18 l-lussen.
TOER 13: * 1 picot, 1 v in de l-lus, 1 picot, 1 v in de v tussen de l-lussen *, herhaal van *-* en eindig met 1 hv in de eerste st van het begin van de toer = 36 picots.
TOER 14: 2 l, 1 hv aan de bovenkant van de eerste picot, * 4 l, 1 v aan de bovenkant van de volgende picot *, herhaal van *-* en eindig met 4 l en 1 hv aan de bovenkant van de eerste picot = 36 l-lussen.
TOER 15: 4 l, 3 dstk in de eerste l-lus, * 1 l, 4 dstk in de volgende l-lus *, herhaal van *-* en eindig met 1 hv in de 4e l van het begin van de toer.

TOER 16: 1 picot, 1 v tussen de eerste 4 dstk, * 1 picot, 1 v in de l tussen het dstk, 1 picot, 1 v tussen de volgende 4 dstk *, herhaal van *-* en eindig met 1 picot en 1 hv in de eerste st van het begin van de toer = 72 picots.
TOER 17: 2 l, 1 v aan de bovenkant van de eerste picot, * 3 l, 1 v aan de bovenkant van de volgende picot *, herhaal van *-* en eindig met 3 l en 1 hv in de eerste v = 72 l-lussen.
TOER 18: 2 l, 1 v in de eerste l-lus, * 1 picot, 1 v in de volgende l-lus *, herhaal van *-* en eindig met 1 picot en 1 hv in de eerste v = 72 picots.
Knip de draad af en zet vast.

----------------------------------------------------------

SERVETRING:

Haak 4 l met 1 draad Cotton Viscose en 2 draden Glitter (= 3 draden) en haaknld 3 mm en vorm een ring met 1 hv in de eerste l.
TOER 1: 6 v in ring.
TOER 2: 3 l, * 1 v in de volgende v, 3 l *, herhaal van *-*, en eindig met 1 hv in de eerste l van het begin van de toer = 6 l-lussen.
TOER 3: Haak als volgt in iedere l-lus: 1 v, 1 l, 3 stk, 1 l en 1 v.
TOER 4: Vouw de blaadjes naar u toe en haak rond de st van TOER 2 als volgt: 5 l, 1 v rond de eerste v van toer 2, * 4 l, 1 v rond de volgende v op toer 2 *, herhaal van *-*, en eindig met 4 l en 1 hv in de eerste l van het begin van de toer = 6 l-lussen.
TOER 5: Haak als volgt in iedere l-lus: 1 v, 1 l, 5 stk, 1 l en 1 v.
TOER 6: Vouw de blaadjes naar u toe en haak rond de st van TOER 4 als volgt: 6 l, 1 v rond de eerste v van toer 4, * 5 l, 1 v rond de volgende v van toer 4 *, herhaal van *-*, en eindig met 5 l en 1 hv in de eerste l van het begin van de toer = 6 l-lussen.

TOER 7: Haak als volgt in iedere l-lus: 1 v, 1 l, 7 stk, 1 l en 1 v.
TOER 8: Vouw de blaadjes naar u toe en haak rond de st van TOER 6 als volgt: 7 l, 1 v rond de eerste v van toer 6, * 6 l, 1 v rond de volgende v van toer 6 *, herhaal van *-*, en eindig met 6 l en 1 hv in de eerste l van het begin van de toer = 6 l-lussen.
TOER 9: Haak als volgt in iedere l-lus: 1 v, 1 l, 9 stk, 1 l en 1 v –knip de draad niet af.

LUS VAN DE SERVETRING: Leg de rozet met de verkeerde kant naar u toe, haak 2 l, dan 1 hv in de eerste v van TOER 4, 20 l, 1 hv aan de andere kant van de rozet, 1 v in iedere l van de teruggaande toer, knip de draad af en zet vast.

Nigelle Stolk 03.12.2013 - 20:28:

Ik kan het patroon niet afdrukken via de knop die daar voor bedoeld is bij het patroon. Zou dit gerepareerd kunnen worden?

DROPS Design 04.12.2013 kl. 17:05:

Hoi Nigelle. We hebben geen fout kunnen vinden bij het printen van het patroon. Het werkt prima. Probeer opnieuw. Druk op de knoop "Afdrukken: Patroon" en dan zie je een reclame pop-up voor het Alpaca Festival. Druk op "Patroon afdrukken" rechts boven en de printversie van het patroon zal openen.

Marit 06.10.2011 - 08:26:

Hva er heklefastheten?

DROPS Design 15.03.2010 - 09:20:

Nei glittertråden er sy tyn at du ikke trenger a gjøre noe med pinnestr.

Jeanette Tangen 13.03.2010 - 15:40:

Jeg ønsker å hekle brikkene uten glittertråd. Anbefaler dere å endre pinnestr. for at det ikke skal få noe å si for størrelse og kvalitet på brikken?

Bente Lindgren 21.10.2009 - 15:14:

Se lige her

Merja 04.02.2009 - 12:53:

1 krs:ssa 3 kjs:an jälkeen virkataan 11 pylvästä? En ymmärrä mitään vaikka olen kuinka lukenut ohjeita, että miten neulon kjs:an jälkeen nämä pylväät? Tiedän miten pylväät tehdään, mutta en tiedä yhtään millä tavoin ne virkataan alustaan kjs:n jälkeen. Tarkoittaako tuo nirkon selitys että pitää aluksi virkata 4 kjs? Miten voin sit ensimmäiselle kjs:lle tehä pylvään? Olen todellakin virkkaamisen aloittelija. Auta jos suinkin osaat! Kiitos!

Laat een opmerking achter voor DROPS Extra 0-514